Αύξηση τζίρου 5,3% στα σούπερ μάρκετ το 2020

Αύξηση τζίρου 5,3% στα σούπερ μάρκετ το 2020

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση του τζίρου κατά 5,3% εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020 για τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, καθώς οι όποιες απώλειες του δεύτερου εξαμήνου, οι οποίες θεωρούνται δεδομένες λόγω της αναμενόμενης ύφεσης, έχουν αντισταθμιστεί από την αλματώδη αύξηση των πωλήσεων από την πρώτη στιγμή που επιβεβαιώθηκε κρούσμα COVID-19 στη χώρα. Εάν, μάλιστα, υπάρξει και δεύτερο κύμα κορωνοϊού στην Ελλάδα το φθινόπωρο, όπως προβλέπουν ειδικοί, τότε το 2020 αναμένεται να κλείσει με μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου, κατά 8,1%, σε σύγκριση με το 2019.  Τα δύο αυτά σενάρια για την εξέλιξη των πωλήσεων παρουσιάστηκαν χθες στο πλαίσιο διαδικτυακού σεμιναρίου που διοργάνωσε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI με τίτλο «COVID-19: η επόμενη ημέρα στην αγορά» από τον κ. Κ. Κωτόπουλο, επικεφαλής του Analytics Center of Excellence της IRI. Ο ίδιος, μάλιστα, επεσήμανε ότι σε περίπτωση δεύτερου κύματος κορωνοϊού το φθινόπωρο, αναμένεται η αντίδραση των καταναλωτών να έχει ηπιότερη μορφή σε σχέση με τις σκηνές του μεγάλου συνωστισμού και των άδειων ραφιών που είδαμε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου.

Αύξηση τζίρου 5,3% στα σούπερ μάρκετ το 2020-1

Σημειώνεται ότι από τις αρχές του έτους έως τις 24 Μαΐου 2020 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί κατά 14,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τη μεταβολή, ειδικά για το τρίμηνο 24 Φεβρουαρίου – 24 Μαΐου, να διαμορφώνεται σε 21,5%.  Το γεγονός, πάντως, ότι η αύξηση των πωλήσεων και στα δύο σενάρια αναμένεται να είναι κάτω από 10% στο σύνολο του έτους, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην ύφεση που αναμένεται στην ελληνική οικονομία, η οποία αποτυπώνεται ήδη στην καταναλωτική εμπιστοσύνη. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η IRI μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων (20-22 Μαΐου), 68% των καταναλωτών ανησυχούν για το εισόδημα των νοικοκυριών στα οποία ανήκουν, 74% για τη δουλειά τους, ενώ 42% δηλώνουν ότι έχουν βιώσει ήδη αρνητικές αλλαγές στην εργασία τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την πρώτη φάση της ίδιας έρευνας (που πραγματοποιήθηκε στις 13-18 Μαρτίου) το 50% των καταναλωτών ανησυχούσε για το οικογενειακό εισόδημα, καθώς τότε η μεγαλύτερη ανησυχία (70%) αφορούσε την υγεία και βασικό μέλημα ήταν η αποθεματοποίηση προϊόντων (τρεις στους πέντε έχουν «στοκάρει» διάφορα είδη σούπερ μάρκετ).

Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων με ή χωρίς νέο κύμα COVID-19 αναμένεται στην κατηγορία των ειδών φροντίδας σπιτιού (καθαριστικά, απολυμαντικά κ.ά.). Σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΙRI, με βάση το πρώτο σενάριο, αναμένεται αύξηση των πωλήσεων στο σύνολο του έτους για την εν λόγω κατηγορία κατά 8,9% και με το δεύτερο σενάριο κατά 11,6%. Σήμερα η κατηγορία «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 21,1%.

Η κατηγορία των ειδών ατομικής φροντίδας, όπου βεβαίως υπάγονται και τα πλέον δημοφιλή από τον περασμένο Φεβρουάριο αντισηπτικά υγρά και μαντίλια, αναμένεται να «κλείσει» με αύξηση πωλήσεων κατά 6,7% στο ήπιο σενάριο και κατά 9,2% στο ενδεχόμενο νέου κύματος COVID-19, ενώ οι προβλεπόμενες αυξήσεις στην κατηγορία των τροφίμων είναι 5,1% και 8% αντιστοίχως. Σήμερα τα είδη ατομικής φροντίδας έχουν ρυθμό ανάπτυξης 15,3% και τα τρόφιμα 13,1%. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή