ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΕΥΑΘ «όχημα» για την είσοδο της Suez στα Βαλκάνια

i-eyath-ochima-gia-tin-eisodo-tis-suez-sta-valkania-2002654

Η γαλλική εταιρεία, Suez, βλέπει την ΕΥΑΘ ως «όχημα» για την είσοδό της στα Βαλκάνια. Η Suez, που κατέχει σήμερα το 5,4% και διεκδικεί το 51% της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης της Θεσσαλονίκης εκτιμά ότι θα προσφέρει με την εμπειρία και την τεχνογνωσία της στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Και προαναγγέλλει τη συμμετοχή της στον αντίστοιχο διαγωνισμό για την ΕΥΔΑΠ, εκφράζοντας όμως ορισμένες επιφυλάξεις. Η Νταϊέν Ντ’ Αράς, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Suez Environnement για το νερό στην Ευρώπη παρουσίασε χθες στους δημοσιογράφους τις βασικές θέσεις της εταιρeίας για τον διαγωνισμό για την ΕΥΑΘ. «Θέλουμε η ΕΥΑΘ να γίνει μια εταιρεία υψηλού επιπέδου (first class) και να τη χρησιμοποιήσουμε για την ανάπτυξή μας στα Βαλκάνια. Εμείς θα φέρουμε την εμπειρία και τις γνώσεις μας. Μια από τις κύριες προκλήσεις αφορά τη βελτίωση της ποιότητας των υδάτων του Θερμαϊκού».

Η κ. Ντ’ Αράς υποστηρίζει ότι υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση των πολιτών σε σχέση με τον διαγωνισμό. «Δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση, αλλά για μια συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Aλλωστε το 23% θα παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο. Επίσης δεν αποφασίζουμε μόνοι μας τις τιμές του νερού, αλλά βοηθάμε την πολιτεία να αποφασίσει. Το ζητούμενο είναι αν η τιμή του νερού στην ΕΥΑΘ είναι βιώσιμη. Αυτό είναι και μια πρόκληση για τη Suez, πώς να γίνουμε αποτελεσματικότεροι κάνοντας τη σωστή επένδυση με το λιγότερο δυνατό κόστος».

Πολύ προσεκτική ήταν η τοποθέτηση της εκπροσώπου της Suez σχετικά με την παραχώρηση της ΕΥΔΑΠ. «Αν υπάρξει διαγωνισμός, ναι, νομίζω ότι θα συμμετάσχουμε. Εκεί τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Οι υποδομές είναι μοιρασμένες (σ.σ. ανάμεσα στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΥΔΑΠ Παγίων) και αυτό αυξάνει τις δυσκολίες». Σε ερώτηση της «Κ» σχετικά με τις δυσκολίες, η κ. Ντ’ Αράς ήταν σαφής: «Το θέμα δεν είναι πώς μπορεί να γίνει η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, αλλά αν θα ήταν καλή λύση για την Ελλάδα, μια ερώτηση στην οποία δεν είμαι κατάλληλη να απαντήσω. Αν η απάντηση είναι θετική, τότε θεωρώ εφικτή την ιδιωτικοποίηση».

Ερωτώμενη από την «Κ» σχετικά με την υπόθεση της ύδρευσης του δήμου Παρισιού (σ.σ. που παραχωρήθηκε στη Suez και τη Veolia και μετά από χρόνια επανακρατικοποιήθηκε), κ. Ντ’ Αράς υποστήριξε ότι απλά έληξε η 20ετής σύμβαση. «Το Δημόσιο αποφάσισε ότι δεν ήθελε να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό. Iσως γιατί καταφέραμε τον στόχο μας, τη μείωση των διαρροών. Η αύξηση της τιμής του νερού στο Παρίσι δεν οφειλόταν στο κόστος μεταφοράς του νερού, αλλά στην αποχέτευση την οποία δεν διαχειριζόταν η Suez».