Στα 600 εκατ. ετησίως το συνάλλαγμα από τις δραστηριότητες της κρουαζιέρας

Στα 600 εκατ. ετησίως το συνάλλαγμα από τις δραστηριότητες της κρουαζιέρας

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το συνάλλαγμα που εισρέει στην Ελλάδα από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας υπολογίζεται σήμερα στα 600 εκατ. ευρώ ετησίως, μέγεθος που εξακολουθεί να θεωρείται εξαιρετικά χαμηλό, τόσο σε σύγκριση με γειτονικές χώρες, όσο και σε σχέση με την ελκυστικότητα των προορισμών που διαθέτει η χώρα. Τα παραπάνω αναφέρει, μεταξύ άλλων, στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων, ο πρόεδρος κ. Θεόδωρος Κόντες, όπου τόνισε ότι τα αντίστοιχα έσοδα της γειτονικής Ιταλίας διαμορφώνονται σε 4,5 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων, περιλαμβάνονται και εκείνα που κατευθύνονται προς την ιταλική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, τη στιγμή που αντίστοιχα έσοδα είναι ανύπαρκτα για τον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο.

Σύμφωνα με τον κ. Κόντε, η μεγάλη αυτή διαφορά μεταξύ της Ελλάδας και των γειτονικών κρατών της Μεσογείου, οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύ μικρός ο αριθμός των επισκεπτών κρουαζιέρας, οι οποίοι αναχωρούν από ελληνικά λιμάνια για την πραγματοποίηση κυκλικής κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά. Πρόκειται για τη δραστηριότητα του home porting, η οποία προσφέρει την απαιτούμενη προστιθέμενη αξία, καθώς με τον τρόπο αυτό, ο επισκέπτης παραμένει περισσότερο χρόνο στη χώρα, δαπανώντας εν τέλει και περισσότερα χρήματα. Ταυτόχρονα, αυξάνονται τα έσοδα των προμηθευτών ενός πλοίου με διάφορα υλικά, ενώ δυνητικά μπορούν να απασχοληθούν και συνεργεία επισκευαστικής βάσης για συντήρηση του κρουαζιερόπλοιου. Ως εκ τούτου, απαιτούνται συγκεκριμένες δράσεις διευκόλυνσης της σχετικής δραστηριότητας από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια.

Σύμφωνα με την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, για να επιτευχθεί ο στόχος της αύξησης των εσόδων της χώρας από την κρουαζιέρα, δεν αρκεί μόνο η νομοθετική ρύθμιση για την απελευθέρωση της αγοράς (καμποτάζ). Αντιθέτως, θα πρέπει να υφίσταται μια σταθερή πολιτική για την τουριστική ναυτιλία, ενώ ακόμα σημαντικότερη η βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια και τα αεροδρόμια που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες και τα κρουαζιερόπλοια. Σημαντικός επίσης παράγοντας είναι η εξασφάλιση εργασιακής ειρήνης στα λιμάνια. Οπως αναφέρει ο κ. Κόντες, οι διοικήσεις των λιμανιών θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τον ανταγωνισμό με λιμάνια γειτονικών χωρών, ώστε να καθορίζουν τέλη σε λογικά επίπεδα, παρέχοντας κίνητρο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων.

Ηδη, πάντως, έχουν καταγραφεί και τα πρώτα θετικά βήματα, καθώς η Ενωση αναγνωρίζει την πολύ στενή συνεργασία που έχει με τις διοικήσεις των 40 ελληνικών λιμανιών στα οποία προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, καθώς έχει αναγνωριστεί η σημασία του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη σχεδιάζονται τα απαιτούμενα έργα αναβάθμισης της ασφάλειας και των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Εν τω μεταξύ, όπως ανακοίνωσε χθες ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη άφιξη κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας Costa Crociere για το 2014. Ο λόγος για το Costa neoRomantica, που αποτελεί την πρώτη από συνολικά 41 αφίξεις της εταιρείες που έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν φέτος στο Ηράκλειο. Το πλοίο μετέφερε 1.555 επιβάτες και 685 μέλη πληρώματος και κατέπλευσε από τη Σμύρνη στη γειτονική Τουρκία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή