Αύξηση 28% στη διακίνηση κοντέινερ από τον ΣΕΠ στο α΄ τρίμηνο

Αύξηση 28% στη διακίνηση κοντέινερ από τον ΣΕΠ στο α΄ τρίμηνο

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση της τάξεως του 28% σημείωσε κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τoυ ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η μητρική Cosco Pacific, συνολικά κατά το πρώτο τρίμηνο, διακινήθηκαν 685,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΠ, μέγεθος που αποτελεί αύξηση της τάξεως του 28% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν είχαν διακινηθεί συνολικά 535,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Σε μηνιαία βάση, τον φετινό Μάρτιο, διακινήθηκαν συνολικά 220,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 185,4 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, μια αύξηση κατά 19%. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά κατά το 2013, μέσω των εγκαταστάσεων που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ διακινήθηκαν 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας ετήσια άνοδο της τάξεως του 19,5% σε σχέση με το 2012. Με την προσθήκη και των 644.000 εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν από τον Προβλήτα Ι που ελέγχει ο ΟΛΠ, συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 3,15 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2013 αναδεικνύοντας το ελληνικό λιμάνι ως ένα από τα 10 μεγαλύτερα της Ευρώπης. Μάλιστα, όπως προκύπτει ήδη από τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου, η ανοδική αυτή πορεία θα διατηρηθεί με αμείωτο ρυθμό και κατά το 2014. Σε πρόσφατη μελέτη της, η Business Monitor International προέβλεψε ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά θα καταγράψει άνοδο της τάξεως του 20% φέτος, αγγίζοντας τα 3,82 εκατ. Σε μεσοπρόθεσμη βάση (για την περίοδο έως το 2018), η έρευνα κάνει λόγο για μέση ετήσια αύξηση της τάξεως του 14,2%. Οσον αφορά το σύνολο των φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά, προβλέπεται αύξηση της τάξεως του 7,8% σε 16,68 εκατ. τόνους, ενώ μεσοπρόθεσμα η μέση ετήσια άνοδος θα διαμορφωθεί σε 5,7%.

Από τα παραπάνω προκύπτει ξεκάθαρα ο ευεργετικός ρόλος της Cosco στην ανάδειξη του Πειραιά, ως ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια παγκοσμίως. Μοιραία, η επιτυχία αυτή έχει προσελκύσει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως αποδείχθηκε από την προσέλευση έξι συνολικά ομίλων (συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της Cosco) στην αρχική φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε., στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ. Οπως σημείωναν χθες φορείς της αγοράς, ενδεχομένως η ίδια η επιτυχία της Cosco να λειτουργήσει ως «εμπόδιο» στα σχέδια του κινεζικού ομίλου να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του λιμανιού. Ανεξάρτητα από το πόσοι όμιλοι τελικά από αυτούς που εμφανίστηκαν, θα καταθέσουν εντέλει δεσμευτική προσφορά, η ουσία είναι ότι η Cosco ενδεχομένως να χρειαστεί τελικά να καταθέσει μεγαλύτερη προσφορά από εκείνη που υπολόγιζε.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ομίλων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχει η APM Terminals, η οποία αποτελεί αυτόνομη θυγατρική του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, της AP Moeller-Maersk. Η APM Terminals διαχειρίζεται 64 λιμάνια και προβλήτες σε σύνολο 39 χωρών, ενώ δρομολογεί την ανάπτυξη επτά νέων τερματικών σταθμών. Απασχολεί 20.300 εργαζόμενους σε 67 χώρες ανά τον κόσμο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή