Αύξηση πωλήσεων και τζίρου τον Απρίλιο για το λιανεμπόριο

Αύξηση πωλήσεων και τζίρου τον Απρίλιο για το λιανεμπόριο

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πασχαλινή αγορά σε συνδυασμό με τη λειτουργία των καταστημάτων μία επιπλέον ημέρα, την Κυριακή των Βαΐων, έδωσαν ώθηση στο λιανεμπόριο τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα τον μήνα αυτό να καταγραφούν οι καλύτερες επιδόσεις από τον περασμένο Δεκέμβριο. Τα σημάδια σταθεροποίησης στο λιανεμπόριο προκαλούν συγκρατημένη αισιοδοξία στους επιχειρηματίες, οι οποίοι εκτιμούν ότι το επόμενο εξάμηνο το κλίμα στην αγορά θα είναι θετικό, όπως τουλάχιστον αποτυπώνεται στο εξαμηνιαίο βαρόμετρο επιχειρηματικού κλίματος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο αυξήθηκε τον Απρίλιο του 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2013 κατά 3,9%. Πολύ μεγαλύτερη είναι η αύξηση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) της τάξης του 7,3% σε ετήσια βάση. Η διαφορά αυτή στην πραγματικότητα δείχνει αύξηση της αγοραστικής κίνησης, αλλά μείωση του επιπέδου τιμών.

Τόσο ο δείκτης τζίρου όσο και ο δείκτης όγκου βρέθηκαν τον Απρίλιο στο υψηλότερο επίπεδο του 2014 (στις 77 και στις 74,2 μονάδες αντιστοίχως με έτος βάσης το 2010=100 μονάδες) και υψηλότερα από τους αντίστοιχους μέσους ετήσιους δείκτες του 2013 (75,6 και 72,5 μονάδες).

Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε το γεγονός ότι το Πάσχα ήταν φέτος στις 20 Απριλίου, ενώ πέρυσι στις 5 Μαΐου, γεγονός που προκάλεσε αναθέρμανση της αγοράς το μεγαλύτερο μέρος του μήνα, ενώ τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και την Κυριακή των Βαΐων. Το παραπάνω αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι το υψηλότερο ποσοστό αύξησης του όγκου πωλήσεων έχει καταγραφεί στα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης, κατά 16,2% τον Απρίλιο του 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2013. Σημαντική επίσης ήταν η αύξηση του όγκου πωλήσεων στα καταστήματα τροφίμων (κατά 9,8% στα μεμονωμένα και κατά 8% στα σούπερ μάρκετ), ενώ αύξηση κατά 10% παρουσιάζουν οι πωλήσεις στα καταστήματα πώλησης, βιβλίων και ειδών δώρων, λόγω της διάθεσης πασχαλινών λαμπάδων.

Φθίνουσα πορεία, αντιθέτως, συνεχίζει να ακολουθεί η αγορά επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και εν γένει οικιακού εξοπλισμού, η οποία κατέγραψε μείωση πωλήσεων 15,7%.

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2014 o δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο υποχώρησε κατά 1,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2013, ενώ ο δείκτης όγκου αυξήθηκε κατά 1,6%.

Οι εκπρόσωποι των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων εκτιμούν ότι η σταθεροποίηση της αγοράς ή ακόμη και η ανάκαμψη δεν είναι συγκυριακό φαινόμενο. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο ΣΕΛΠΕ στο διάστημα 10 Απριλίου – 30 Μαΐου 2014 μεταξύ των εταιρειών-μελών του, ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος είχε θετικό πρόσημο, στις 40 μονάδες, στοιχείο που σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ δείχνει ότι ο κλάδος διαπνέεται από αρκετή αισιοδοξία για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα τους προσεχείς έξι μήνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή