Η ΦΑΓΕ διώχνει τον «Τσομπάνη» από το γιαούρτι

Η ΦΑΓΕ διώχνει τον «Τσομπάνη» από το γιαούρτι

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις στο εξωτερικό για να στηρίξει το εσωτερικό έχει δρομολογήσει η ΦΑΓΕ, η οποία φαίνεται ότι εκτός συνόρων «πετάει», σημειώνοντας, όμως, απώλειες εντός.

Η απόφαση για ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου στη Νέα Υόρκη εντάσσεται μέσα σε αυτό το πλαίσιο, που στόχο έχει να εκτοπίσει ανταγωνιστικά προϊόντα, που δεν έχουν καμία σχέση με το ελληνικό γιαούρτι, αλλά πλασάρονται ως «Greek Yoghurt». To ίδιο συμβαίνει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Εκεί, εξαιρετική καταγράφεται η πορεία της εταιρείας στην Αγγλία μετά και τη δικαστική δικαίωση της ΦΑΓΕ κατά της Chobani, που ελέγχεται από κουρδικής καταγωγής επιχειρηματία. Η απόφαση απαγορεύει πλέον τη χρήση του όρου «ελληνικό γιαούρτι» στα γιαούρτια που δεν παρασκευάζονται στην Ελλάδα και δεν ακολουθούν συγκεκριμένη διαδικασία στράγγισης. Η δικαστική απόφαση μάλιστα διατηρεί σε ισχύ ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η ΦΑΓΕ κατά της Chobani και της απαγορεύουν την πώληση γιαουρτιού στην Αγγλία που παρασκευάζεται στις ΗΠΑ και το οποίο χαρακτηρίζεται «Greek yoghurt».

Η ΦΑΓΕ αποβλέπει στην ενίσχυση του εργοστασίου στη Νέα Υόρκη, ώστε να ανέλθει η παραγωγική του δυναμικότητα στις 160.000 τόνους, από 85.000 τόνους ετησίως που είναι σήμερα. Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ έχουν πολλαπλασιαστεί μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια. Συγκεκριμένα, από 16.600 τόνους το 2009, η εταιρεία διέθεσε 69.250 τόνους το 2013. Το ύψος της νέας επένδυσης ανέρχεται στα 100 εκατ. δολάρια, ενώ έχει ήδη επενδύσει περίπου 235 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ.

Την περυσινή οικονομική χρήση οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν κατά 4,5% σε σχέση με το 2012, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των πωλήσεων στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γαλακτοβιομηχανία διανέμει σήμερα προϊόντα της σε 280 αλυσίδες και 75.000 καταστήματα σε 40 χώρες, κυρίως σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Μόνο στις ΗΠΑ οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν το 2013 κατά 6,9%, στη Βρετανία κατά 5,2%, ενώ στην Ιταλία εκτοξεύθηκαν κατά 51,5%. Αντίθετη εντελώς η εικόνα στην Ελλάδα, όπου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ μειώθηκαν σε αξία κατά 4,1%. Την ίδια στιγμή, βέβαια, η αξία της συνολικής αγοράς γιαουρτιού στην Ελλάδα συμπιέζεται καθώς περιορίστηκε το 2012 στα 250 εκατ. ευρώ από 267 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011.

Το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, οι πωλήσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 20% και διαμορφώθηκαν στα 161,2 εκατ. δολάρια, με κέρδη 2,9 εκατ. δολ. έναντι 600.000 δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε, το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, κατά 83,3% στην Ιταλία, κατά 37,8% στη Βρετανία, κατά 23,2% στις ΗΠΑ, ενώ στην Ελλάδα περιορίστηκε κατά 6,5%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή