ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Cyprus Airways, όπως λέμε Ολυμπιακή

cyprus-airways-opos-leme-olympiaki-2045512

Αρωμα παλαιάς Ολυμπιακής αποπνέει η υπόθεση αποκρατικοποίησης των Κυπριακών Αερογραμμών, με τους Κύπριους να εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι για το μέλλον του εθνικού τους αερομεταφορέα. Παρά το γεγονός ότι το νησί εξυπηρετείται από μεγάλο αριθμό αεροπορικών εταιρειών, κυρίως λόγω του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει η γεωγραφική του θέση, ο νέος επενδυτής θα πρέπει να πληροί κάποιες προδιαγραφές.

Στελέχη της κυπριακής κυβέρνησης επισημαίνουν ότι θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από συνέπεια και συνέχεια προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση στο νέο σχήμα. Θα πρέπει παράλληλα να έχει ένα επιχειρησιακό σχέδιο βασισμένο στην ανάπτυξη του αερομεταφορέα, με δεδομένο μάλιστα ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές διανύουν αυτήν τη στιγμή τη χειρότερή τους περίοδο από την ίδρυσή τους, με πολύ περιορισμένο στόλο ο οποίος «πετά» πάνω από τα υπέρογκα χρέη της εταιρείας.

Οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση του κυπριακού αερομεταφορέα έγιναν με ρυθμούς ρεκόρ, θυμίζοντας και σε αυτό το σημείο την υπόθεση της Ολυμπιακής. Αρχικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε μέσα σε μία εβδομάδα, στα τέλη του καλοκαιριού, από 15 εταιρείες, μεταξύ των οποίων αρκετές αεροπορικές. Στη συνέχεια υποβλήθηκαν μη δεσμευτικές προσφορές από εννέα εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Aegean Airlines –που είχε συμμετάσχει στην αντίστοιχη διαδικασία για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές– καθώς και η χαμηλού κόστους ιρλανδική Ryanair. Με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά και συνεργαζόμενη με αμερικανικά επενδυτικά κεφάλαια, υπέβαλε μη δεσμευτική προσφορά και η ισραηλινή Arkia. Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών πρόκειται να διαρκέσει περίπου δύο μήνες και στο επίκεντρο της κυπριακής κυβέρνησης, εκτός από το τίμημα που προσφέρει ο κάθε υποψήφιος, βρίσκεται και το επενδυτικό σχέδιο που καταθέτει, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από το τίμημα που προσφέρει.

Οι μνηστήρες διεκδικούν, εκτός από τον έλεγχο του αερομεταφορέα, και τη διαχείριση των περιουσιακών του στοιχείων που, πέρα από τα έξι αεροσκάφη (τύπου Airbus A320), περιλαμβάνει το σήμα, το πελατολόγιο αλλά και τις διακρατικές συμφωνίες.

Το τελευταίο αυτό στοιχείο ενδεχομένως να είναι και το πιο ελκυστικό για την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών που συμμετέχουν στον διαγωνισμό, καθώς τυχόν απόκτηση των Κυπριακών Αερογραμμών τούς επιτρέπει να «βάλουν πόδι» στην ευρωπαϊκή αγορά με μια εταιρεία που εδρεύει σε ιδιαίτερα κομβικό σημείο της Μεσογείου.