ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μη αλκοολούχα ποτά με βάση τη βύνη από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

mi-alkooloycha-pota-me-vasi-ti-vyni-apo-tin-athinaiki-zythopoiia-2059861

Στην παραγωγή μη αλκοολούχων ποτών με βάση τη βύνη αναμένεται να εισέλθει το 2015 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθιερώνοντας στην ελληνική αγορά μια καινούργια κατηγορία που κινείται μεταξύ του αναψυκτικού και της μπίρας χωρίς αλκοόλ.

Η γνωστή ζυθοποιία κατέχει την τεχνογνωσία, καθώς ήδη στα εργοστάσιά της στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη παράγει το μη αλκοολούχο ποτό Fayrouz που έχει ως βάση το κριθάρι και το οποίο μέχρι σήμερα δεν διατίθεται στην εγχώρια αγορά, αλλά προορίζεται μόνο για εξαγωγές. Ενα από τα κίνητρα για τη δραστηριοποίηση σε αυτή την κατηγορία αποτελεί το γεγονός της θερμής υποδοχής που έτυχε η μπίρα χωρίς αλκοόλ που άρχισε να παράγει η εταιρεία πριν από ένα χρόνο.

Μες στο 2015, εξάλλου, αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή των νέων προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τα οποία όμως θα προέρχονται από τη μικροζυθοποιία στην οποία έχει μετατραπεί το εργοστάσιο της Αθήνας. Στις αρχές Ιανουαρίου θα υπάρξει η πρώτη πιλοτική παραγωγή, με στόχο τον Φεβρουάριο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία να ξεκινήσει την κανονική παραγωγή. Τα προϊόντα της μικροζυθοποιίας μάλιστα θα φέρουν νέα σήματα και όχι τα υφιστάμενα.

Εξάλλου, το επόμενο διάστημα, ξεκινούν οι εξαγωγές κριθαριού που παρήχθησαν στο πλαίσιο του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας, που υλοποιεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Ηδη υπάρχουν συμφωνίες για την εξαγωγή 5.000 τόνων ελληνικού κριθαριού.

Πίσω από τις επενδυτικές αποφάσεις της μεγαλύτερης ζυθοποιίας που δραστηριοποιείται στη χώρα με μερίδιο αγοράς 53% για τη δραστηριοποίηση και την επένδυση σε νέα προϊόντα υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι:

Πρώτον, η εταιρεία φέτος σταθεροποιήθηκε και επιστρέφει στην κερδοφορία. Μάλιστα, ενώ η αγορά συνολικά της μπίρας υποχώρησε φέτος κατά 3% περίπου ως προς τον όγκο πωλήσεων, η υποχώρηση για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ήταν της τάξης του 1,5%.

Δεύτερον, οι πρόσφατες ανακατατάξεις στον κλάδο, μετά την απόφαση της Carlsberg και της ΦΙΞ να συγχωνευθούν, αναμένεται να αυξήσουν τον ανταγωνισμό, κάτι που θα εκδηλωθεί και με την παραγωγή νέων προϊόντων.

Τρίτον, παρά την όποια υποχώρηση της κατανάλωσης στην εγχώρια αγορά και τη ρευστότητα στο πολιτικό και οικονομικό σκηνικό, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να έχει τη στήριξη της μητρικής Heineken.

Σχολιάζοντας, μάλιστα, τις πολιτικές εξελίξεις στο πλαίσιο δημοσιογραφικής συνάντησης, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Ζωούλλης Μηνά, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η μόνη λύση είναι η συνεργασία και είμαι βέβαιος ότι θα βρεθεί λύση. Πρέπει να παραμένουμε θετικοί, παρά τις όποιες αβεβαιότητες».