Παραμένει θολό το τοπίο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Παραμένει θολό το τοπίο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αναδίπλωση προχώρησε χθες το υπουργείο Οικονομικών αναφορικά με το ζήτημα του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ (πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών), καθώς σε σχετική του ανακοίνωση επιχείρησε να ανασκευάσει τα όσα διέρρεαν ανώτερα στελέχη του οικονομικού επιτελείου. Σε σχετική ανακοίνωση χθες διευκρινίστηκε ότι η θέση του υπουργείου Οικονομικών είναι θετική ως προς την υπάρχουσα σύμβαση με την Cosco, αλλά δεν έγινε «καμία αναφορά στo θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ».

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα, ανώτατες πηγές εντός του υπουργείου Οικονομικών έκαναν λόγο για δεδομένη απόφαση περί συνέχισης του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης, την ίδια στιγμή που ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, διακήρυττε από το βήμα της Βουλής τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, επαναλαμβάνοντας τη δήλωση που είχε κάνει κατά την ορκωμοσία της κυβέρνησης λίγες μέρες νωρίτερα, περί διακοπής του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΠ.

Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει πάντως τη διχογνωμία που επικρατεί μεταξύ στελεχών της κυβέρνησης αναφορικά με την υπόθεση του ΟΛΠ, τη στιγμή μάλιστα που βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με τους δανειστές, με αντικείμενο μεταξύ άλλων και το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων. Η σύγχυση απόψεων διατηρήθηκε πάντως και χθες, καθώς λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο επίσης επικαλείται πηγές του υπουργείου Οικονομικών, έκανε λόγο για πρόθεση της ελληνικής πλευράς να ενημερώσει τους Ευρωπαίους ομολόγους της στη σημερινή συνάντηση στις Βρυξέλλες για τη συνέχιση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Μάλιστα, η εφημερίδα προχώρησε και σε αποτίμηση των πιθανών εσόδων από τον διαγωνισμό, εκτιμώντας ότι ενδεχομένως να αντληθούν κεφάλαια της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ, μέρος των οποίων θα αφορά τις επενδύσεις αναβάθμισης των υποδομών, που θα δεσμευτεί να πραγματοποιήσει ο νέος επενδυτής.

Εκπρόσωπος της APM Terminals, θυγατρικής της δανικής Maersk Group, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των διεκδικητών του ΟΛΠ μαζί με την κινεζική Cosco, ανέφερε χθες στην «Κ» ότι «παραμένουμε προσηλωμένοι στην ανάπτυξη της λιμενικής υποδομής της Ελλάδας και του λιμανιού του Πειραιά ειδικότερα». Αντίστοιχα και η πλευρά της Cosco ενδιαφέρεται σφόδρα για την ανάληψη της πλήρους διαχείρισης του λιμανιού, καθώς εκπονεί ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά. Σημειωτέον ότι εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν στο παρελθόν διαμηνύσει ότι το λιμάνι θα πρέπει να αναπτυχθεί ενιαία και όχι μέσω μεμονωμένων παραχωρήσεων εκμετάλλευσης, θεωρώντας ότι όλες οι επιμέρους δραστηριότητες θα πρέπει να αναπτύσσονται με την ίδια ταχύτητα.

Παρέμβαση για το ζήτημα του ΟΛΠ πραγματοποίησε χθες στη Βουλή και ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και νυν βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος διευκρίνισε ότι ο ΟΛΠ είναι μια εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι του Πειραιά και όχι ο ιδιοκτήτης, ο οποίος παραμένει το ελληνικό Δημόσιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή