Ξεμπλοκάρουν ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ και 14 αεροδρομίων

Ξεμπλοκάρουν ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ και 14 αεροδρομίων

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσπάθεια καταβάλλεται από το ΤΑΙΠΕΔ για την επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων. Ολα δείχνουν ότι έπειτα από σχεδόν πέντε μήνες απραξίας, «οι στροφές ανεβαίνουν» προκειμένου να ξεμπλοκάρουν -τουλάχιστον- οι μεγάλες αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Χθες το ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποίησε ότι ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ προχωρά και ότι θα επικοινωνήσει άμεσα με όλους τους επενδυτές που συμμετέχουν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, προκειμένου να τους ενημερώσει για την τελική φάση που θα διεξαχθεί. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών προγραμματίζεται να γίνει τον ερχόμενο Ιούλιο. Παράλληλα αναμένεται να διατεθεί το 51% των μετοχών του λιμανιού, αλλά με τη δυνατότητα αύξησης της συμμετοχής του προτιμητέου επενδυτή στο 67%, μετά την πάροδο μιας πενταετίας.

Με την ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ ουσιαστικά επιχειρεί να διαψεύσει οποιεσδήποτε φήμες και πληροφορίες σχετικά με μια πιθανή αποκλειστική διαπραγμάτευση με την κινεζική Cosco. «Το ΤΑΙΠΕΔ διευκρινίζει ότι δεν διαπραγματεύεται με κανέναν την αλλαγή όρων του διαγωνισμού (σ.σ. του ΟΛΠ)», ανέφερε η χθεσινή ανακοίνωσή του. «Το ΤΑΙΠΕΔ», προστίθεται, «τηρεί απαρέγκλιτα τους όρους διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών και ενημερώνει ότι επεξεργάζεται μικρής έκτασης τροποποίηση των όρων, τους οποίους και θα επικοινωνήσει άμεσα σε όλους τους επενδυτές που βρίσκονται στη β΄ φάση του διαγωνισμού».

Στο μεταξύ όλα δείχνουν ότι εκκινεί εκ νέου και ο διαγωνισμός των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ θα συναντηθεί τις επόμενες ημέρες με στελέχη της κοινοπραξίας Fraport-Slentel που κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό. Αν συμβεί αυτό, τότε θα είναι η πρώτη φορά μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, που συναντώνται ο παραχωρών και ο προτιμητέος επενδυτής. Στη συνάντηση, κατά πάσα πιθανότητα θα τεθούν σε διαπραγμάτευση τα «θέλω» της κυβέρνησης, όπως αυτά εκφράστηκαν από τον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη στον επικεφαλής του Fraport Group, Στέφαν Σούλτε, με τον οποίο συναντήθηκαν πρόσφατα. Εφόσον το ΤΑΙΠΕΔ ζητήσει την αλλαγή των όρων, η κοινοπραξία Fraport-Slentel θα πρέπει να σταθμίσει το δικό της «δύναμαι να προσφέρω».

Στο πιθανό ενδεχόμενο που το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση αποδεχθούν την αρχική συμφωνία, δεν αποκλείεται να υπάρξει μια υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Η πολύμηνη ωστόσο απουσία επικοινωνίας που σημειώθηκε μεταξύ πωλητή και επενδυτή δεν προεξοφλεί μια τόσο γρήγορη εξέλιξη προς την κατεύθυνση αυτή. Από την άλλη πλευρά, παραμένει ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στις επαφές της με την ελληνική κυβέρνηση οι επενδυτές εκπροσωπούνται στο ανώτερο δυνατό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανοί επενδυτές, σε συνεργασία με τους Ελληνες εταίρους τους, διατηρούν ακόμη πολύ υψηλό ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση.

Παράγοντες της αγοράς χθες εξέφραζαν την άποψη ότι πολλά από τα παραπάνω εξαρτώνται από τις διαπραγματεύσεις που συνεχίζονται σε Φρανκφούρτη και Βρυξέλλες. Τόσο οι αποκρατικοποιήσεις στο σύνολό τους, όσο και εκείνες των ΟΛΠ και των περιφερειακών αεροδρομίων, εξαρτώνται ιδιαίτερα από τις προθέσεις των εταίρων και της ΕΚΤ να προσφέρουν λύσεις στο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η χώρα.

Στο μεταξύ, σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες στο ΤΑΙΠΕΔ, με αντικείμενο τα προβλήματα της ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης του Περάματος. Η διοίκηση του Ταμείου ενημερώθηκε από τη διοίκηση του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού (ΒΙΠΑΣ Α.Ε.) για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του πάρκου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή