Αύξηση 1,8% στη διακίνηση κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά το α΄τετράμηνο

Αύξηση 1,8% στη διακίνηση κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά το α΄τετράμηνο

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πρώτη πτώση των τελευταίων ετών σημείωσε τον Απρίλιο η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρική της Cosco. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κινεζικός όμιλος, κατά τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν συνολικά 225,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος χαμηλότερο κατά 13,2% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, όταν είχαν διακινηθεί 259,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Πάντως, το διάστημα από τις αρχές του έτους, δηλαδή από τον Ιανουάριο, έως και τον Απρίλιο η ΣΕΠ διακίνησε 961,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος υψηλότερο κατά 1,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τετράμηνο, όταν είχαν διακινηθεί 944,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται πως κατά τον Μάρτιο η ΣΕΠ είχε διακινήσει συνολικά 266,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος υψηλότερο κατά 21% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα. Ετσι, συνολικά το πρώτο τρίμηνο ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 736,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Πειραιά, μέγεθος υψηλότερο κατά 7,5% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2014.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της ΣΕΠ, η κάμψη του Απριλίου χαρακτηρίζεται συγκυριακή και δεν συνιστά κάποια ανησυχητική εξέλιξη. «Συχνά, συμβαίνει να έχουμε μια προσέγγιση πλοίου στο τέλος του μήνα, με τις κινήσεις των εμπορευματοκιβωτίων να ολοκληρώνονται στις αρχές του επόμενου, επηρεάζοντας ανάλογα και την εικόνα του κάθε μήνα. Κάθε μέρα έχουμε περίπου έξι πλοία που εξυπηρετούνται με χιλιάδες κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων ανά πλοίο, με αποτέλεσμα να είναι εύκολο να υπάρξει κάποια παροδική αυξομείωση», τονίζουν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρείας.

Μάλιστα, από τον Ιούνιο και μετά αναμένεται να γίνουν περισσότερο αντιληπτά τα οφέλη από τη νέα συνεργασία της ΣΕΠ και της Yang Ming Lines, καθώς η τελευταία έχει ήδη ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το ελληνικό λιμάνι ως «κόμβο» για το ευρύτερο μεταφορικό της έργο στην περιοχή της Μεσογείου. Η εταιρεία από την Ταϊβάν, η οποία εκπροσωπείται στην ελληνική αγορά από την Arkas Hellas, αξιοποιεί τον Πειραιά για την εξυπηρέτηση μέρους του διαμετακομιστικού της έργου, το οποίο μέχρι πρόσφατα πραγματοποιούνταν μέσω της Αιγύπτου. Ο Πειραιάς θα είναι πλέον λιμάνι μεταφόρτωσης, κάτι που σημαίνει πρόσθετο όφελος για το λιμάνι, αφού τα εμπορευματοκιβώτια που θα ξεφορτώνονται, θα παραλαμβάνονται στη συνέχεια από άλλα μικρότερα πλοία, που θα τα μεταφέρουν στον τελικό τους προορισμό. Στο πλαίσιο αυτό, στον Πειραιά θα πραγματοποιούνται τέσσερις αφιξοαναχωρήσεις εβδομαδιαίως, που θα αφορούν τα μεγαλύτερα λιμάνια της Απω Ανατολής, ενώ θα προστεθούν και δύο επιπλέον αφιξοαναχωρήσεις προς τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης. Μέχρι πρότινος, τη σχετική δραστηριότητα μεταφόρτωσης πραγματοποιούσαν σήμερα στον Πειραιά τόσο η Cosco όσο και η MSC, αξιοποιώντας τις εγκαταστάσεις του λιμανιού, που είναι από τα λίγα στη Μεσόγειο που μπορούν να εξυπηρετούν πλοία τέτοιου μεγέθους.

Αναφορικά με τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, μέσω της πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ, χθες κατέστη σαφής και η πιθανή κάθοδος και της ICTSI στον διαγωνισμό. Επειτα από σειρά μηνών χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, χθες, ανώτατα στελέχη της εταιρείας δήλωναν σε Μέσα των Φιλιππίνων ότι εξετάζουν με πολύ ενδιαφέρον τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για την απόκτηση του ΟΛΠ. «Ζεστοί» φέρεται να είναι και οι Δανοί της APM Terminals, θυγατρικής του ναυτιλιακού κολοσσού της Maersk, ενώ απίθανη θα πρέπει να θεωρείται και η μη κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς από την Cosco.

Ωστόσο, η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος) δεν φαίνεται διατεθειμένη να επιτρέψει μια τέτοια εξέλιξη, εγκαλώντας την κυβέρνηση για πολιτική αναξιοπιστία, καθώς τόσο ως αντιπολίτευση, όσο και στις προγραμματικές της δηλώσεις, διατράνωνε την αντίθεσή της στην πώληση του λιμανιού. Ταυτόχρονα, η ΟΜΥΛΕ αναφέρεται και σε νομικές «ακροβασίες», καθώς αλλάζουν εν κρυπτώ οι όροι του διαγωνισμού, ενώ παράλληλα στελέχη της κυβέρνησης «με τις δηλώσεις τους προκαταλαμβάνουν την εξέλιξη του διαγωνισμού και κατευθύνουν την παράδοση του ΟΛΠ στην Cosco». Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΜΥΛΕ διοργανώνει συνάντηση στις 26 Μαΐου με την Περιφέρεια, τους επιλιμένιους δήμους, τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και άλλους φορείς του λιμανιού. Σε αυτήν εκτιμάται πως θα αποφασιστούν περαιτέρω δράσεις ενάντια στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση, μετά και την πρόσφατη 24ωρη απεργία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή