Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικούν συμμετοχή στον TAP

Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικούν συμμετοχή στον TAP

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδόν βέβαιη θεωρείται από φορείς της αγοράς η συμμετοχή και των ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων στο έργο για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑP, σε ό,τι αφορά το τμήμα του που θα διέρχεται από τα ελληνικά σύνορα. Αυτό προκύπτει από πληροφορίες που αναφέρουν ότι τουλάχιστον δύο από τους τρεις μεγάλους ομίλους της χώρας, οι εταιρείες Ελλάκτωρ και J&P Αβαξ, έχουν προκριθεί στην τελική φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών για μία από τις τρεις συνολικά εργολαβίες όπως προκύπτει από τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει επιμεριστεί σε τρεις εργολαβίες, με την αξία καθεμιάς εξ αυτών να ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ, ήτοι συνολικά πρόκειται για έργα προϋπολογισμού της τάξεως των 690 εκατ. ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, ιδίως στη σημερινή συγκυρία, που οι κατασκευαστικοί όμιλοι αναζητούν συνεχώς νέα έργα, ένεκα της συρρίκνωσης της «πίτας» των δημοσίων έργων τα τελευταία χρόνια.

Παράλληλα, στον διαγωνισμό για τις υπόλοιπες δύο εργολαβίες παραμένει, πλην των άλλων δύο ελληνικών ομίλων, και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher GmbH και τη βελγική Denys. Η εταιρεία Ελλάκτωρ συμμετέχει στο έργο σε κοινοπραξία με τη γαλλική Spiecapag του ομίλου Vinci, ενώ η J&P Αβαξ κατέρχεται στον διαγωνισμό με την ιταλική εταιρεία Bonatti. Από ελληνικής πλευράς, συμμετοχή έχει δηλώσει και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, σε συνεργασία με τις ιταλικές εταιρείες Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA.

Η εταιρεία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζομένους έκαστο.

Συνολικά, προβλέπεται να κατασκευαστούν 550 χιλιόμετρα αγωγού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαχείρισης του αγωγού, η οποία είναι και η αναθέτουσα αρχή, έχει το δικαίωμα να καλέσει ακόμα και κάποιες από τις κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν στην πρώτη φάση.

Σύμφωνα με το σχετικό χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται ότι η επιλογή των αναδόχων και για τις τρεις εργολαβίες θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου, προκειμένου, εφόσον προχωρήσουν και τα κρίσιμα ζητήματα της λήψης των σχετικών αδειών, να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα από τις αρχές του 2016 και μετά.

Ηδη πάντως, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία διαχείρισης του αγωγού, οι πρώτες εργασίες έχουν ξεκινήσει, αρχής γενομένης από την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία, προκειμένου να είναι εφικτή η πρόσβαση των εργοταξίων που θα δημιουργηθούν για να εγκαταστήσουν τον αγωγό. Εκτός από τα 550 χιλιόμετρα που θα δημιουργηθούν στην Ελλάδα, προβλέπονται 211 χιλιόμετρα στην Αλβανία και επιπλέον 8 χιλιόμετρα, ήτοι συνολικό μήκος της τάξεως των 765 χιλιομέτρων. Πρόκειται δε για μοναδικό έργο για τα ελληνικά δεδομένα, που θα προσφέρει πολύτιμη τεχνογνωσία στις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, την οποία μπορούν να αξιοποιήσουν μελλοντικά για τη διεκδίκηση νέων έργων στο εξωτερικό και ιδίως στις χώρες της Μέσης Ανατολής, όπου έχουν αναπτύξει σημαντική παρουσία κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή