ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλμα στα 34,5 εκατ. για την κερδοφορία της Attica Group το 9μηνο

blue1

Διπλασιασμό των λειτουργικών της κερδών στα 72,86 εκατ. ευρώ και πενταπλασιασμό του καθαρού αποτελέσματος στα 34,49 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το εννεάμηνο του 2015 η Attica Group έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Σε συνδυασμό με την αύξηση του κύκλου εργασιών, της επιβατικής κίνησης και των μεταφερόμενων οχημάτων, η λειτουργός των ακτοπλοϊκών γραμμών Blue Star και Superfast Ferries εμφανίζεται να έχει ξεκάθαρα ξεπεράσει τον κάβο της κρίσης των προηγούμενων ετών.

Σημειώνεται ότι οι θετικές επιδόσεις της Attica Group επετεύχθησαν παρά την ευρύτερη δυσμενή οικονομική συγκυρία στη χώρα και παρά την επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων από τον περασμένο Ιούλιο. Η εξέλιξη αυτή, τονίζει η Attica, περιόρισε σε σημαντικό βαθμό τη ρευστότητα στην οικονομία, επηρεάζοντας κατά συνέπεια το μεταφορικό έργο του ομίλου, και γενικότερα του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας, κατά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τους δύο πιο σημαντικούς μήνες του έτους από πλευράς διακίνησης επιβατών και οχημάτων για τον κλάδο.

Παρά ταύτα, οι ενοποιημένες πωλήσεις στο εννεάμηνο αυξήθηκαν στα 222,47 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 72,86 εκατ. ευρώ, έναντι 36,19 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 34,49 εκατ. ευρώ, έναντι 6,11 εκατ. ευρώ. Στο αποτέλεσμα αυτό συνεισέφεραν τόσο η ενεργητική διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων και η αναδιάταξη του στόλου της Attica όσο και η εξοικονόμηση καυσίμων, που, σε συνδυασμό με την υποχώρηση των τιμών, οδήγησε σε περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους. H μετοχή της εισηγμένης στο Χ.Α. ακτοπλοϊκής αντέδρασε με ενίσχυση της τάξης του 25% μετά τη γνωστοποίηση των παραπάνω επιδόσεων. Η αξία του στόλου της Attica ανέρχεται στα 567,89 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός, που στη συντριπτική του πλειοψηφία είναι μακροπρόθεσμος, είναι 285,00 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μία από τις καλύτερες σχέσεις παγίων έναντι υποχρεώσεων στον κλάδο διεθνώς. Επιπλέον, στα τέλη εννεαμήνου ο όμιλος είχε ταμειακά διαθέσιμα ύψους 60,43 εκατ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια ανέρχονταν σε 377,63 εκατ. ευρώ.

Η Attica Group δραστηριοποιήθηκε μέσω των θυγατρικών της στην Αδριατική και στο Αιγαίο με 12 ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά, από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές. Από την άνοιξη δρομολόγησε δε και το χρονοναυλωμένο «Blue Galaxy» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.

Εως και τον Σεπτέμβριο η Attica μετέφερε 3,73 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,46 εκατ. πέρυσι, 480,61 χιλιάδες Ι.Χ. (έναντι 448,26 χιλ.) και 205,61 χιλιάδες φορτηγά (έναντι 198,85 χιλ.). Χαμηλότερη, πάντως, κατά 28% περίπου ήταν, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2014, η κίνηση στην Αδριατική, όπου όμως φέτος η Superfast εκτέλεσε τα δρομολόγια με ένα πλοίο λιγότερο. Στις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων τα πλοία του ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ.

Η διοίκηση της Attica επισημαίνει πως κατά τους πρώτους μήνες του έτους παρατηρήθηκε ενίσχυση του μεταφορικού έργου, αλλά η τάση αυτή ανεκόπη στο τέλος Ιουνίου με την ανακοίνωση της τραπεζικής αργίας και την ταυτόχρονη επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων. «Αξιολογώντας σε διαρκή βάση το συνεχώς εξελισσόμενο οικονομικό περιβάλλον, η διοίκηση του ομίλου προβαίνει στις απαιτούμενες ενέργειες, με σκοπό τη διασφάλιση των συμφερόντων του ομίλου και την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν στην οικονομική του κατάσταση», υπογραμμίζουν το Τμήμα Management. Προσθέτει δε ότι στους επόμενους στόχους είναι η ανάπτυξη νέων διεθνών αγορών, όπως τα δρομολόγια ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κούβα, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της Superfast Ferries (USA) LLC, η οποία έχει ήδη λάβει σχετικές άδειες.