Στη συνδρομητική TV η «μάχη» των τηλεπικοινωνιακών παρόχων

Στη συνδρομητική TV η «μάχη» των τηλεπικοινωνιακών παρόχων

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο τηλεοπτικό πεδίο έχει μεταφερθεί πλέον ο ανταγωνισμός των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για την εμπορευματοποίηση (commodization) των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σε τέτοιο βαθμό, που πλέον τη διαφορά στα επιμέρους πακέτα θα κάνει το τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Η Forthnet και ο ΟΤΕ έχουν μετακινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και προσφέρουν ήδη ολοκληρωμένα πακέτα τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης. Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η Vodafone με το Vodafone TV, το οποίο ωστόσο προσφέρεται προς το παρόν μόνον ενσύρματα. Μόνον η Wind δεν έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, παρόλο που όλοι θεωρούν ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί μόλις ολοκληρωθεί η εξαγορά της Forthnet, την οποία επιδιώκει η Wind, από κοινού με τη Vodafone.

Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου ένα εκατομμύριο πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι χρήστες δορυφορικής λήψης (Forthnet, OTE), ενώ μικρός είναι ο αριθμός εκείνων που λαμβάνουν αντίστοιχες υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου (Vodafone, ΟΤΕ) λόγω κυρίως τεχνικών αδυναμιών. Εκτιμάται ωστόσο ότι ο αριθμός των πελατών συνδρομητικής τηλεόρασης θα μεγαλώνει όσο μειώνεται η ποιότητα στην ελεύθερη τηλεόραση. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Forthnet, Πάνο Παπαδόπουλο, η συνδρομητική τηλεόραση έχει ακόμη σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Ο ίδιος δεν αποκλείει στα επόμενα δύο-τρία χρόνια, οι συνδρομητές να φτάσουν τα δύο εκατομμύρια ή και περισσότερο.

Αντίδραση

Η σημαντικότητα του τηλεοπτικού περιεχομένου φαίνεται και από την αντίδραση των εταιρειών του κλάδου στα νέα προγράμματα του ομίλου ΟΤΕ, που ονομάζονται Cosmote1. Στα πακέτα αυτά που παρουσιάστηκαν πρόσφατα, ο ΟΤΕ περικλείει φωνή, Ιντερνετ και τηλεόραση, μέσω σταθερού, κινητού ή/και δορυφόρου, ενώ τα διαθέτει σε τιμές που κυμαίνονται από περίπου 75 έως 115 ευρώ. Οι ανταγωνιστές του ΟΤΕ έχουν προσφύγει στην ΕΕΤΤ αναφέροντας ότι το «αμπαλάρισμα» των συγκεκριμένων υπηρεσιών γίνεται κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού. Σημειώνουν ότι ο ΟΤΕ πραγματοποιεί ληστρική τιμολόγηση και σταυροειδή επιδότηση. Δεν αποκλείεται επίσης να γίνουν και προσφυγές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για το θέμα της τηλεοπτικής μετάδοσης, που δεν εμπίπτει στην τηλεπικοινωνιακή νομοθεσία.

Το σίγουρο, επομένως, είναι ότι η επιβίωση στις τηλεπικοινωνίες απαιτεί την πρόσβαση στην αγορά τηλεοπτικού περιεχομένου. Αυτό το κατάλαβε ο όμιλος ΟΤΕ στη Ρουμανία, όπου στην πράξη η πρώην Romtelecom, νυν Telekom Romania, κρατήθηκε στη ζωή κυρίως λόγω της δορυφορικής τηλεόρασης που πρόσφερε στην αγορά.

Επίσης πολλοί δεν αποκλείουν να υπάρξει και περαιτέρω διαφοροποίηση του προϊοντικού μείγματος των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, καθώς η προστιθέμενη αξία στις παραδοσιακές υπηρεσίες μειώνεται. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο μηνιαίο έσοδο στην κινητή τηλεφωνία έχει υποχωρήσει κάτω από 10 ευρώ τον μήνα. Η τάση διεύρυνσης του προϊοντικού μείγματος διακρίνεται ιδιαίτερα στην προσπάθεια του ΟΤΕ, με τη δημιουργία της υπηρεσίας CosmoteBooks. Πρόκειται για μια υπηρεσία πώλησης βιβλίων (ηλεκτρονικών ή/και έγχαρτων), για την οποία ωστόσο ο όμιλος δεν παρέχει στοιχεία.

Ενδιαφέρον

Ο ρόλος του εμπλουτισμένου μείγματος υπηρεσιών φάνηκε πρόσφατα στην ελληνική αγορά και από την εξέλιξη δύο επιχειρήσεων. Η πρώτη είναι η Forthnet για την οποία ακόμη υπάρχει ενδιαφέρον για την απόκτησή της. Η δεύτερη ήταν η On Telecoms, η οποία μη έχοντας πρόσβαση στη συνδρομητική τηλεόραση, κατέρρευσε πριν από μερικούς μήνες.

Το τραγικό ήταν ότι η On Telecoms ήταν η εταιρεία που είχε ανοίξει τη συγκεκριμένη αγορά, υποσχόμενη τηλεοπτικό περιεχόμενο, κάτι που δεν μπόρεσε να υποστηρίξει στη συνέχεια (δικαιώματα, αξιόπιστο δίκτυο κ.ο.κ.). Για τη Forthnet το ενδιαφέρον παραμένει ακόμη, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Vodafone, Γλαύκος Περσιάνης. Ο ίδιος ωστόσο προειδοποίησε ότι για την εταιρεία, όσο ο καιρός περνάει, η αξία της μειώνεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή