ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά στο Περού

frezyderm-ellinika-dermokallyntika-sto-peroy-2116126

Αν η Σωκράτους «ανήκε» κάποτε στους δικηγόρους, η οδός Μενάνδρου, στην καρδιά της Ομόνοιας, ήταν κάποτε των φαρμακοποιών. Εδώ διατηρούσαν γραφεία και αποθήκες οι περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες, οι οποίες διένειμαν τα προϊόντα τους σε όλη την πόλη. Εδώ, στον αριθμό 58 ξεκίνησε, το 1986, και η FREZYDERM από τον Αναστάσιο Αναστασίου. Οραμά του ήταν να δημιουργήσει μια δυνατή ελληνική εταιρεία δερμοκαλλυντικών που θα έδινε έμφαση στην έρευνα και την ποιότητα. Εκείνη η εποχή ήταν συναρπαστική για το ελληνικό εμπόριο, καθώς άρχιζαν να μπαίνουν οι βάσεις της σύγχρονης αγοράς. Οι καταναλωτές προμηθεύονταν ακόμα τα καλλυντικά τους από μικρομάγαζα της γειτονιάς και οι ανταγωνιστές ήταν ελάχιστοι – η επέλαση των πολυεθνικών δεν είχε ξεκινήσει ακόμα. Αρχικά, τα προϊόντα της εταιρείας του κ. Αναστασίου ήταν μόλις τρία: η FREZYDERM Moisturizing Cream, το Antidandruff Shampoo (κατά της πυτιρίδας) και ένα προϊόν καθαρισμού, το FREZYDERM Skin Cleanser, που στους κόλπους της εταιρείας αποκαλείται χαϊδευτικά ο «παππούς», αφού συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του, σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά…

Με τζίρο 33 εκατ. ευρώ

«Είχα μόλις τελειώσει το λύκειο και ο αδελφός μου, Ευθύμιος, πήγαινε ακόμη σχολείο όταν ο πατέρας μας είπε: “Ελάτε να σας δείξω την εταιρεία μας”. Φτάσαμε πρωί-πρωί, εκείνος ξεκλείδωσε την πόρτα και τι να δούμε; Μόνο δύο μεγάλα γραφεία, και αυτά βρώμικα. “Θα γυρίσω γύρω στο μεσημέρι. Καθαριστικά υπάρχουν μέσα. Μπορείτε να παραγγείλετε πορτοκαλάδα και τοστ από το κυλικείο”, μας είπε κι έφυγε. Ετσι, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε στην οικογενειακή επιχείρηση», εξιστορεί στο «Κ» ο Ιωάννης Αναστασίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος έχει πλέον αναλάβει τα ηνία μαζί με τον αδελφό του. Ως παιδιά, παράλληλα με τις σπουδές τους -ο Ιωάννης σπούδασε στη Φιλοσοφική και ο αδελφός του Οικονομικά και Νομικά στο Πάντειο- πέρασαν από κάθε πόστο: έμαθαν να εκδίδουν τιμολόγια, να ετοιμάζουν τα δέματα με τις παραγγελίες και να τα μεταφέρουν. Και όταν, πια, πήραν… προαγωγή, άρχισαν να επισκέπτονται οι ίδιοι τους γιατρούς -δερματολόγους, παιδιάτρους και γυναικολόγους- και να τους ενημερώνουν για τα νέα προϊόντα.

Σήμερα, οι γιοι του Αναστάσιου Αναστασίου διοικούν μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες ελληνικές εταιρείες.

Ο τζίρος της FREZYDERM αναμένεται να αγγίξει τα 33 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2015, διαθέτει από το 2000 το δικό της υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής και πλεονεκτεί έναντι πολλών ανταγωνιστών της, εγχωρίων και μη, κατορθώνοντας να προμηθεύει κάθε τόσο την αγορά με καινοτόμα προϊόντα, τα dermaceuticals. Τι είναι αυτά; Καλλυντικά με βιολογικά ενεργά συστατικά, τα οποία απευθύνονται σε δερματικές καταστάσεις που απαιτούν ειδική δερμοκαλλυντική φροντίδα. «Τα οφέλη τους επί του δέρματος προσομοιάζουν σ’ εκείνα των φαρμακευτικών μορίων, χωρίς ωστόσο να είναι φάρμακα», εξηγεί ο Ευθύμης Αναστασίου, αντιπρόεδρος της εταιρείας και διευθυντής του εργοστασίου. «Θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς που εδώ και 30 χρόνια έχουμε δουλέψει εντατικά στον τομέα της έρευνας. Σήμερα, η ερευνητική μας ομάδα απαρτίζεται από έντεκα κορυφαίους Ελληνες επιστήμονες, που δημιουργούν τις φόρμουλες της FREZYDERM».

Βέβαια, η αγορά δεν είναι πάντα έτοιμη για… πρωτοτυπίες. Για παράδειγμα, πριν από δεκαπέντε χρόνια το εργαστήριό τους έφτιαξε την πρώτη διάφανη αντηλιακή κρέμα. Δεν είχε ιδιαίτερη απήχηση. Η ομάδα κράτησε την ιδέα και το 2012 λανσάρισε τη σειρά αντηλιακών FREZYDERM Sun Screen Velvet, έπειτα από νέα τριετή και ιδιαίτερα δαπανηρή έρευνα. Πρόκειται για μια κρέμα που δημιουργεί ένα αόρατο, αδιάβροχο στρώμα και προστατεύει αποτελεσματικά το δέρμα, χωρίς να αφήνει την αίσθηση λιπαρότητας μιας «κανονικής» κρέμας. Η FREZYDERM πρώτη κυκλοφόρησε και αντηλιακό σε αφρό, για να την ακολουθήσουν ακόμη και εταιρείες του εξωτερικού. Αξίζει να σημειωθεί πως στο εργοστάσιό της παράγονται αντηλιακά για διάσημη εταιρεία καλλυντικών που συσκευάζονται με το δικό της brand name, όπως και σειρές προϊόντων για πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες. «Στις εκθέσεις στις οποίες συμμετέχουμε διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από ξένες φίρμες. Συχνά εντυπωσιάζονται όταν μαθαίνουν ότι είμαστε μια 100% ελληνική εταιρεία. Ομως αυτός είναι ένας από τους στόχους μας: να αναδείξουμε το γεγονός πως στη χώρα μας έχουμε εξαιρετικούς επιστήμονες, πως δεν παράγουμε μόνο ελιές και ελαιόλαδο», λένε οι αδελφοί Αναστασίου. Ενα ακόμη «άλμα» της FREZYDERM ήταν οι σειρές για την ακμή και την ψωρίαση. «Οταν υπάρχει μια τέτοια πάθηση, ο γιατρός την αντιμετωπίζει αρχικά με τη χρήση κάποιας φαρμακευτικής ουσίας, όπως η κορτιζόνη. Δεν μπορούμε ωστόσο να κάνουμε παρατεταμένη χρήση φαρμάκων, εξαιτίας των παρενεργειών τους. Εμείς δημιουργήσαμε προϊόντα με στοιχεία που έχουν παρεμφερή δράση. Μετά λοιπόν την πρώτη “έφοδο” του φαρμάκου, ερχόμαστε εμείς να παρατείνουμε τη διάρκεια του αποτελέσματός του. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για ανθρώπους που ταλαιπωρούνται χρόνια από δερματικές παθήσεις», εξηγεί ο Ιωάννης Αναστασίου.

Σήμερα, τα προϊόντα FREZYDERM εξάγονται σε περισσότερες από είκοσι χώρες – σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Κατάρ η εταιρεία έχει παρουσία εδώ και έξι χρόνια. Πρόσφατα στη λίστα προστέθηκαν η Ρουμανία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, ο Λίβανος, η Κύπρος, ακόμη και το Περού. Αντί κρίσης λοιπόν, ανάπτυξη. «Η ανάπτυξη δεν ήταν αποτέλεσμα μόνο των εξαγωγών, αλλά κι ενός προγραμματισμού πολλών ετών. Ποτέ δεν κάναμε παράτολμες κινήσεις, προχωρούσαμε πάντοτε βήμα-βήμα. Τα τελευταία χρόνια, της κρίσης, κάναμε πολλές αλλαγές εσωτερικά, τόσο στο οργανόγραμμα όσο και στη γενικότερη οργάνωσή μας. Εξετάσαμε κάθε τομέα από την αρχή: τι σημαίνουν πώληση και μάρκετινγκ, πώς μπορεί να καταμεριστεί αποτελεσματικότερα η εργασία, πώς κάθε εργαζόμενος μπορεί να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες προκειμένου να συμμετέχει ενεργά και δημιουργικά στην κοινή μας πορεία», συνεχίζει ο πρόεδρος της FREZYDERM.

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 175 άτομα και δεν προέβη σε απολύσεις ούτε σε περικοπές μισθών, όπως διαβεβαιώνουν οι ιδιοκτήτες της. Αντιθέτως, μεγαλώνει και αυτή την περίοδο προετοιμάζεται για ένα ακόμη σημαντικό βήμα: τη δημιουργία θυγατρικής στο Λονδίνο. Το βρετανικό κοινό προμηθεύεται προς το παρόν τα προϊόντα της από e-shop, όμως από τις αρχές του 2016 αναμένεται να αρχίσει η διάθεσή τους σε φαρμακεία. «Για εμάς το ανθρώπινο δυναμικό έχει τη μεγαλύτερη σημασία.

»Πιστεύουμε πως όλοι οι εργαζόμενοι είναι εξίσου σημαντικοί – από τους ερευνητές μέχρι τους εξειδικευμένους εργάτες μας. Είμαστε μια αλυσίδα. Ποιο audit (σ.σ. έλεγχοι που πραγματοποιούνται από ανεξάρτητους φορείς για να διασφαλιστεί η διατήρηση της ποιότητας, της ασφάλειας και της ορθής παρασκευαστικής πρακτικής) θα μπορούσαμε να περάσουμε αν δεν είχαμε τους τεχνικούς ή τους ανθρώπους της καθαριότητας δίπλα μας;» τονίζει ο Ευθύμιος Αναστασίου. «Εξάλλου, όπως σας είπαμε, κι εμείς οι ίδιοι έχουμε περάσει από κάθε πόστο».