Blueground: Κάνει το σπίτι σας ξενοδοχείο

Blueground: Κάνει το σπίτι σας ξενοδοχείο

4' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα πυριγενές πέτρωμα, που υπάρχει κυρίως σε περιοχές της Αφρικής και της Σιβηρίας και περιέχει διαμάντια. Αυτά κατ’ αρχάς εντοπίζονται και έπειτα γίνεται η εξόρυξη και η επεξεργασία τους, ώστε να πάρουν την τελική μορφή τους, να αποκτήσουν αξία. Αυτό είναι το blueground. Και τι σχέση έχει ένα πέτρωμα με μια ελληνική start-up που δραστηριοποιείται στη διαχείριση, την προώθηση και την τουριστική, κυρίως, αξιοποίηση ακινήτων; Γιατί τη βάφτισαν έτσι οι ιδρυτές της; «Για τον Ελληνα, παραδοσιακά, το ακίνητό του είναι κάτι πολύτιμο, είτε πρόκειται για δυάρι είτε για έπαυλη. Και όπως γίνεται στην εξόρυξη διαμαντιών, η blueground είναι ο έμπιστος συνεργάτης που θα συμβάλει στην ανάδειξη της πραγματικής αξίας ενός ακινήτου. Πέρα από αυτό, όμως, η λέξη “ground” υποδηλώνει τη σχέση μας με το real estate και το “blue”, ως χρώμα, παραπέμπει στην Ελλάδα», εξηγεί ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, γενικός διευθυντής και μέλος της ιδρυτικής ομάδας.

Για τον ίδιο, η ανάπτυξη και η επιτυχία της blueground δεν είναι απλώς θέμα επαγγελματικής καταξίωσης. Είναι ένα προσωπικό στοίχημα. Με σπουδές Ναυτιλιακών και Οικονομικών, εργάστηκε ως στέλεχος σε μεγάλες εταιρείες πριν αποφασίσει να διοχετεύσει σε κάτι δικό του την εμπειρία και τη δημιουργικότητά του. «∆ούλεψα ως σύμβουλος επιχειρήσεων στη McKinsey & Company, στην Αθήνα, κι έπειτα έφυγα για τη Σεούλ της Νότιας Κορέας, για να ενταχθώ στην ομάδα στρατηγικής της Samsung. Ηταν μια εξαιρετική θέση, όχι μόνο πολύ καλά αμειβόμενη, αλλά και με ενδιαφέρον και προοπτικές». Γιατί, λοιπόν, την άφησε και επέστρεψε στην Ελλάδα; «Γιατί δεν αλλάζω με τίποτα τη ζωή στην πατρίδα μας. Και γιατί αισθάνθηκα πως είχαν ωριμάσει οι συνθήκες να ξεκινήσω κάτι δικό μου».

Ο «χρυσοφόρος» τουρισμός

Μαζί με τους συνεταίρους του επέλεξαν τον τομέα του τουρισμού. Και πριν από τρία χρόνια ίδρυσαν την blueground – μεσούσης της κρίσης. ∆εν φοβήθηκαν πως θα μπορούσε να αποδειχθεί παράτολμο, αν όχι καταστροφικό; «Οχι», απαντά χωρίς δισταγμό. «Ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες, σε περιόδους “disruption” (διακοπής), όπως λέμε στη γλώσσα των επιχειρήσεων, όταν δηλαδή αλλάζει εντελώς μια βιομηχανία, πάντα προκύπτουν ευκαιρίες. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε η 12η μεγαλύτερη αγορά στον τουρισμό…» Ο ίδιος δεν το μετάνιωσε. «Σήμερα, και κάνω αυτό που ονειρευόμουν και η καθημερινότητά μου είναι πολύ πιο ευχάριστη», λέει.

Βάση στην οποία στηρίχτηκε η start-up τους ήταν η λογική με την οποία λειτουργούν δίκτυα ενοικίασης κατοικιών, όπως το πολύ επιτυχημένο αμερικανικό Airbnb ή τα homeaway, housetrip κ.ά. «Αλλά δεν μείναμε σ’ αυτό. ∆εν δημιουργήσαμε απλώς μία ακόμη πλατφόρμα όπου μπορεί κανείς να ανεβάσει φωτογραφίες του σπιτιού του για να το νοικιάσει». Σε τι διαφοροποιείται, λοιπόν, η δική τους εταιρεία; «Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Νότια Ευρώπη, γενικότερα, ένας πολύ μεγάλος αριθμός ακινήτων, αθροιστικά τεράστιας αξίας, ανήκουν σε ιδιώτες, αλλά για διάφορους λόγους μένουν ανεκμετάλλευτα. Με τις κατάλληλες παρεμβάσεις αυτά μπορούν να μετατραπούν σε καταλύματα υψηλής ποιότητας – τόσο σε υποδομές όσο και σε υπηρεσίες». Εδώ έρχεται να κάνει τη διαφορά η blueground, προωθώντας το σπίτι όποιου ενδιαφέρεται να ενταχθεί στο δίκτυό της σε όλες τις κατηγορίες επισκεπτών: ταξιδιώτες, εταιρικούς πελάτες, ιδιώτες.

Πώς το κάνει αυτό; Είτε τα μισθώνει για μεγάλο χρονικό διάστημα (τα επιπλώνει, τα εξοπλίζει, κάνει τις απαραίτητες αλλαγές και τα νοικιάζει με τη σειρά της) είτε τα διαχειρίζεται με ποσοστό: 12% των εσόδων αν αναλάβει μόνο την προώθηση και 18% αν αναλάβει την προώθηση και τη διαχείριση.

«Ετσι, οι ιδιοκτήτες αυξάνουν το εισόδημά τους, εξοικονομούν χρόνο αλλά και νιώθουν υπερήφανοι που το σπίτι τους αξιοποιείται με αυτόν τον τρόπο», τονίζει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου. Λογικό ακούγεται, αν σκεφτεί κανείς τα… φέσια που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια πολλοί ιδιοκτήτες από τους νοικάρηδές τους!

Από την Κρήτη έως την Ισπανία!

Ας μάθουμε και τους υπολοίπους της τόσο δημιουργικής ομάδας: ο Αλέξης Μαραγκός είναι επικεφαλής των πωλήσεων και του μάρκετινγκ• ο Ανδρέας Νεζερίτης έχει αναλάβει το κομμάτι του business development• η Πέννυ Παπακωνσταντίνου είναι υπεύθυνη σε ό,τι αφορά αυτό που αποκαλείται «operations», δηλαδή ό,τι έχει σχέση με τη διαμόρφωση ενός σπιτιού, από τον καθαρισμό μέχρι την επίπλωσή του. Αυτήν τη στιγμή διαχειρίζονται περίπου 200 ακίνητα: μια γκαρσονιέρα 40 τ.μ. στο Κολωνάκι είναι το μικρότερο, μια βίλα 450 τ.μ. με οκτώ υπνοδωμάτια στη Μύκονο το μεγαλύτερο. Ποικιλία; Σίγουρα.

Ποικίλες είναι, άλλωστε, και οι ανάγκες που η blueground έρχεται να καλύψει. Από τη μια, υπάρχουν οι επαγγελματικοί ταξιδιώτες, στελέχη πολυεθνικών που αναζητούν σπίτι για κάποιους μήνες. Είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί, όπως μαθαίνουμε από τον κ. Χατζηελευθερίου. Ενδιαφέρονται για διαμερίσματα κυρίως νεόδμητα ή προσφάτως ανακαινισμένα στο κέντρο της Αθήνας, στα βόρεια (Μαρούσι και Κηφισιά) ή στα νότια προάστια (Γλυφάδα). Επειτα υπάρχουν όσοι ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής. Αυτοί δείχνουν πιο ευέλικτοι. Και στην περίπτωσή τους, στο «χάρτη» της ζήτησης μπαίνουν δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί: Μύκονος, Σαντορίνη, Πάρος, Αντίπαρος, Κρήτη.

Είναι αισιόδοξοι οι άνθρωποι της blueground για το μέλλον της εταιρείας τους; «Φυσικά! Eχουμε τη στήριξη της Εθνικής Τράπεζας, που μπήκε στο μετοχικό μας κεφάλαιο  μέσω του προγράμματος NBG Business Seeds. Μέσα σε ένα χρόνο ο τζίρος μας τριπλασιάστηκε. Εχουμε ήδη άμεση επικοινωνία με περισσότερες από 200 επιχειρήσεις -από την LG και την Coca-Cola μέχρι την Oracle- και 100 πρεσβείες. Σύντομα θα δραστηριοποιηθούμε στην Τουρκία και θα ακολουθήσουν η Ισπανία και η Ιταλία. Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες μάς εμπιστεύονται. Ειδικά στην Ελλάδα, μέρα με τη μέρα αλλάζει η νοοτροπία του “έχω ένα σπίτι, θα το νοικιάσω μέσω μεσιτικού γραφείου ή βάζοντας αγγελία σε μια εφημερίδα”», λέει ο επικεφαλής της. 

Tον ρωτώ για τις εντυπώσεις των ξένων από τη χώρα μας. «Στη συντριπτική πλειονότητά τους είναι πολύ καλές», λέει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου. «Τους αρέσουν οι παραλίες, τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι, το φαγητό, η ζωντάνια των πόλεών μας. Ενα μόνο φοβούνται: πως θα βρεθεί κάποιος επιτήδειος -ταξιτζής ή εστιάτορας, για παράδειγμα- που θα προσπαθήσει να τους εξαπατήσει και να τους χρεώσει περισσότερο για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Αυτή η φήμη, δυστυχώς, υπάρχει ακόμα στο εξωτερικό και μας συνοδεύει. Στο χέρι μας είναι να την αλλάξουμε!».

Info:

Κοραή 7Γ, Κηφισιά,

τηλέφωνο. 210-8983651

theblueground.com

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή