Την εκμετάλλευση του Θριασίου διεκδικούν μαζί Cosco, Grivalia, Πανγαία

Την εκμετάλλευση του Θριασίου διεκδικούν μαζί Cosco, Grivalia, Πανγαία

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται –εκτός απροόπτου– η κοινή κάθοδος του σχήματος Cosco, Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ και Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ στον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση του Θριασίου Πεδίου που πραγματοποιεί η ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι τρεις όμιλοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει ως προς τη συνεργασία τους, χωρίς επί του παρόντος να έχουν ληφθεί περαιτέρω αποφάσεις για επιμέρους λεπτομέρειες, όπως π.χ. ποια θα είναι η συμμετοχή του κάθε ομίλου στην κοινοπραξία ή άλλα οργανωτικά θέματα που αφορούν στη μελλοντική λειτουργία του φορέα, εφόσον αυτός επικρατήσει του σχετικού διαγωνισμού.

Το βέβαιο είναι πως αν δεν υπάρξει κάποια αγεφύρωτη διαφωνία της τελευταίας στιγμής, το εν λόγω σχήμα θα αποτελέσει αδιαφιλονίκητο «φαβορί» για επικράτηση στον σχετικό διαγωνισμό, καθώς συγκεντρώνει τεχνογνωσία τόσο στο σκέλος της αγοράς ακινήτων (logistics) και μεταφορών (Cosco), όσο και υψηλή ρευστότητα. Πάντως, είναι πιθανό η Cosco να έχει πλειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, δεδομένου και του διευρυμένου ρόλου που θα έχει σε ό,τι αφορά ζητήματα λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου που θα δημιουργηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση προβλέπεται η δημιουργία αποθηκευτικών εγκαταστάσεων της τάξεως των 300.000 τ.μ., μέγεθος τρεις φορές μεγαλύτερο από το μεγαλύτερο κέντρο αποθηκών που λειτουργεί σήμερα στη χώρα και το οποίο ανήκει στην ΠΑΕΓΑΕ (Προνομιούχος Ανώνυμος Εταιρεία Γενικών Αποθηκών Ελλάδος).

Σύμφωνα με παράγοντες που γνωρίζουν τις σχετικές διεργασίες, έχει αποκλειστεί η πιθανότητα συμμετοχής της ΠΑΕΓΑΕ, της κατά 100% θυγατρικής του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας στον τομέα των Logistics, καθώς η εταιρεία δεν θα μπορούσε ούτως ή άλλως να συμμετάσχει απευθείας ως επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό, δεδομένου ότι οι τράπεζες δεν έχουν σήμερα το δικαίωμα να διοχετεύουν κεφάλαια για επενδυτικούς σκοπούς. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να υπάρξει κάποιος ρόλος για την εταιρεία στο μέλλον, πιθανώς μέσω της παροχής υπηρεσιών ή μέσω της λειτουργίας ενός τμήματος του μεταφορικού κόμβου που θα δημιουργηθεί.

Πάντως, η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το Θριάσιο είναι πιθανό να καθυστερήσει κι άλλο, καθώς ήδη πολλοί από τους ενδιαφερομένους έχουν αιτηθεί και νέας παράτασης, πέραν της 31ης Μαΐου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία σήμερα. Οπως προκύπτει, η πλευρά της Cosco επιθυμεί τη διεύρυνση του αντικειμένου του διαγωνισμού, με την ενσωμάτωση ακόμη μεγαλύτερης έκτασης από τη σημερινή των 588 στρεμμάτων, που ανήκει εξ ολοκλήρου στη ΓΑΙΑΟΣΕ και αποτελεί αντικείμενο του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι πέραν του παραπάνω τμήματος, η συνολική έκταση του συγκροτήματος περιλαμβάνει επιπλέον 1.450 στρέμματα, ιδιοκτησίας της ΟΣΕ Α.Ε. Ανάλογο αίτημα καθυστέρησης του διαγωνισμού είχε υποβληθεί από τους ενδιαφερομένους και πριν από λίγους μήνες, ώστε να ξεκαθαρίσει και το τοπίο γύρω από τον διαγωνισμό του ΟΛΠ, καθώς το εμπορευματικό κέντρο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το λιμάνι.

Πέραν των προαναφερθέντων ομίλων, στη σχετική λίστα των εταιρειών που έχουν παραλάβει τεύχη δημοπράτησης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι Lamda Development, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ΜΕΤΚΑ, όπως και η DAMCO, θυγατρική της Maersk στον τομέα των αποθηκών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή