ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεύτερο μπλόκο από Ελεγκτικό για το έργο Ψαθόπυργος – Ρίο

06rages

Νέα δεδομένα για την τύχη του διαγωνισμού ανάθεσης της κατασκευής της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ψαθόπυργος – Ρίο, μετά και τη δεύτερη απόρριψη της σχετικής σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Μειοδότης για το έργο των 174 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός για το οποίο ολοκληρώθηκε πριν από 18 μήνες, είχε αναδειχθεί, προσφέροντας έκπτωση 45,2%, η ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture, με το ποσό της προσφοράς να ανέρχεται σε 86,7 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να απορρίψει τη σχετική προσφορά επιλέγοντας τη δεύτερη συμφερότερη πρόταση, η οποία είχε υποβληθεί από την Πόρτο Καρράς, του ομίλου Στέγγου. Η εν λόγω εταιρεία είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 36%, με αποτέλεσμα η πρότασή της να είναι κατά 13 εκατ. ευρώ ακριβότερη από εκείνη του ιταλικού ομίλου.

Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, η GD Infrastrutture είχε αποκλειστεί επειδή δεν διέθετε πλήρη φάκελο, αφού της έλειπε μία ειδική σφραγίδα που βεβαιώνει τη γνησιότητα του εγγράφου της ασφαλιστικής ενημερότητας του υποψηφίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της ιταλικής εταιρείας, η οποία διαθέτει εμπειρία δεκαετιών στον κλάδο των δημοσίων έργων της γειτονικής χώρας, η σχετική σφραγίδα δεν κατέστη εφικτό να συμπεριληφθεί στον φάκελο του διαγωνισμού επειδή, στην Ιταλία, το αντίγραφο της ασφαλιστικής ενημερότητας των εταιρειών εκδίδεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, χωρίς δηλαδή να φέρει σφραγίδες ή άλλες υπογραφές, έχοντας όμως ανάλογη ισχύ, καθότι εκδίδεται από το ιταλικό κράτος. Αυτός ήταν και ο λόγος που προσέφυγαν ενάντια στην κατακύρωση του διαγωνισμού στην Πόρτο Καρράς.

Οπως φαίνεται από τις σχετικές απορριπτικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, την άποψη της ιταλικής εταιρείας φαίνεται να συμμερίζονται και οι ελληνικές αρχές. Πλέον, η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ είτε θα κληθεί να ακυρώσει και να επαναπροκηρύξει τον διαγωνισμό είτε να αναθέσει το έργο στην ιταλική εταιρεία. Το έργο Ψαθόπυργος – Ρίο είναι ένα από τα τελευταία τμήματα προς ανάθεση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Πάτρα, καθώς τα περισσότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.