ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Λουκέτο» έβαλε το εργοστάσιο της Λεβεντέρης στον Βόλο

loyketo-evale-to-ergostasio-tis-leventeris-ston-volo-2145178

Το χρονικό ενός ακόμα προαναγγελθέντος λουκέτου βιώνει η ελληνική βαριά βιομηχανία, μετά την απόφαση της Λεβεντέρης να προχωρήσει στην πλήρη διακοπή λειτουργίας του τμήματος παραγωγής συρμάτων και συρματόσχοινων στον Βόλο.

Η διοίκηση της εισηγμένης εμπορικής, ναυτιλιακής και βιομηχανικής εταιρείας συμφερόντων της οικογενείας Λεβεντέρη, που δραστηριοποιείται στην αγορά των συρμάτων και συρματόσκοινων, αποφάσισε να επικεντρωθεί στον τομέα της εμπορίας και να εξυπηρετεί πλέον την αγορά με προϊόντα από συνεργάτες προμηθευτές της και με τα υπάρχοντα αποθέματα παραγωγής της μέχρι εξαντλήσεώς τους. Θα διατηρήσει παράλληλα και τη συμμετοχή της στη Λεβεντέρης Ενεργειακή Α.Ε., η οποία έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2011 φωτοβολταϊκό πάρκο 1 MW στο οικόπεδό της στη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου.

Η διοίκηση αποδίδει την απόφασή της στην εξαιρετικά ζημιογόνο παραγωγική λειτουργία, η οποία αποτελεί καρπό των νέων δεδομένων για την ελληνική οικονομία, που καθιστούν μη ανταγωνιστική την παραγωγή. Υψηλή φορολογία, δυσθεώρητο ενεργειακό κόστος, ανύπαρκτη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, κατάρρευση της εγχώριας ζήτησης, αντιαναπτυξιακή και αντιεπενδυτική οικονομική πολιτική από το 2011 και μετά και γραφειοκρατία συνθέτουν τον βασικό κορμό των προβλημάτων που οδήγησαν όχι μόνον τη Λεβεντέρης αλλά και άλλες βιομηχανίες, και ειδικά χαλυβουργίες, σε απαξίωση και, τελικά, λουκέτο, σημειώνουν πηγές της αγοράς. Το εργοστάσιο παραγωγής της Λεβεντέρης εδώ και καιρό υπολειτουργούσε, ενώ η διοίκηση επιχειρούσε να διαχειριστεί τη ζημιογόνο λειτουργία του με λήψη μέτρων για τον έλεγχο και τον περιορισμό του κόστους και την εφαρμογή εκ περιτροπής εργασίας και προγράμματος οικειοθελούς αποχώρησης.

Ο κύκλος εργασιών το 2015 μειώθηκε στο 1.932.900,34 ευρώ, κατά 670.988,52 χαμηλότερα από το 2014, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν στις 31 Δεκεμβρίου στα 2.379.301 ευρώ. Οι ζημίες της χρήσης έπειτα από φόρους ανήλθαν σε 731.783,67 ευρώ και ήρθαν να προστεθούν στις προηγούμενες επίσης ζημιογόνες χρήσεις της περασμένης δεκαετίας. Το διοικητικό συμβούλιο της Λεβεντέρης ευελπιστεί τώρα ότι με το κλείσιμο του εργοστασίου και τη στροφή στην εμπορική λειτουργία θα δει «βελτίωση των οικονομικών δεικτών της και των εν γένει προοπτικών της».

Από το 1932

Ομως γεγονός είναι ότι ένα ακόμα ελληνικό εργοστάσιο κατέβασε τους διακόπτες του οριστικά. Η Λεβεντέρης ιδρύθηκε το 1932 από τον Νικόλαο Λεβεντέρη ως βιοτεχνία για τον εξαρτισμό ιστιοφόρων πλοίων (καϊκιών) στον Πειραιά. Το 1945 ξεκίνησε και εισαγωγικό εμπόριο σχοινιών, συρματόσκοινων και σχετικών εξαρτημάτων, ενώ το 1967 προχώρησε στην ίδρυση της Ελληνογερμανικής Βιομηχανίας Συρματόσχοινων στη Νέα Ιωνία Βόλου, με συμμετοχή κατά 50% Γερμανών μετόχων. Εκτοτε έτρεξε πολύ νερό στο αυλάκι και, τελικά, το 1972 εισήχθη στο Χρηματιστήριο και ξεκίνησε νέα μονάδα παραγωγής συρμάτων από σκληρό χάλυβα στις εγκαταστάσεις της στον Βόλο. Μία μονάδα που μετά τις τελευταίες εξελίξεις αποτελεί πλέον παρελθόν.