ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC και Dimera Group διεκδικούν την ιστορική «Σουρωτή»

coca-cola-hbc-kai-dimera-group-diekdikoyn-tin-istoriki-soyroti-2157380

Σε πολύφερνη νύφη εξελίσσεται η εταιρεία «Σουρωτή», καθώς η Coca-Cola HBC και η Dimera Group, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, επιθυμούν να αποκτήσουν τον έλεγχο της ιστορικής εταιρείας εμφιάλωσης ανθρακούχου νερού. Ο λόγος; Το ισχυρό σήμα της «Σουρωτής», η οποία παραμένει ο κυρίαρχος στην αγορά του ανθρακούχου νερού στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι εδώ και μεγάλο διάστημα δεν λειτουργεί στο 100% των δυνατοτήτων της.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό, η Dimera Group προτίθεται να κάνει πρόταση για την εξαγορά του 56% των μετοχών της «Σουρωτής» με τιμή ανά μετοχή 1 ευρώ, ήτοι δηλαδή να δώσει συνολικά ποσό περίπου 8,7 εκατ. ευρώ. Η επίσημη πρόταση, οποία ετοιμαζόταν χθες από τη νομική ομάδα της Dimera Group, επρόκειτο να κατατεθεί αργά χθες το βράδυ ή σήμερα το πρωί. Με την πρόταση αυτή η εταιρεία του Ιβάν Σαββίδη επιχειρεί στην ουσία να προλάβει την ανάληψη του ελέγχου της «Σουρωτής» από την Coca-Cola HBC, η οποία ήδη από τα τέλη Σεπτεμβρίου κατέχει το 15% της «Σουρωτής».

Η Coca-Cola HBC απέκτησε το 15% πλειοδοτώντας στον δημόσιο αναγκαστικό πλειστηριασμό που διενήργησε η Τράπεζα Πειραιώς. Το ποσοστό αυτό ανήκε στην εταιρεία Μυστράς Α.Ε., συμφερόντων Θ. Λιακουνάκου. Στη συνέχεια η Coca-Cola HBC προχώρησε σε πρόταση εξαγοράς του υπόλοιπου 56% προς 1 ευρώ/μετοχή, προσφορά ίση με αυτή που προτίθεται να κάνει και ο Ι. Σαββίδης. Σημειώνεται ότι ο Ι. Σαββίδης δεν είχε συμμετάσχει στον πλειστηριασμό για το 15% της «Σουρωτής» και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση της εταιρείας στην παρούσα συγκυρία συνδέεται, σύμφωνα με πηγές κοντά στον Ι. Σαββίδη, κυρίως με τις παραινέσεις των εργαζομένων και της τοπικής κοινωνίας. Αλλωστε αυτό το 56% ανήκει σε περίπου 1.400 μικρομετόχους, κυρίως εργαζόμενους στη «Σουρωτή» και κατοίκους της περιοχής. Στο ενδεχόμενο να ανεβάσει την προσφορά της η Coca-Cola HBC, κύκλοι της Dimera Group υποστήριξαν στην «Κ» ότι «ο Ιβάν Σαββίδης δεν πρόκειται να κάνει πίσω», υπό την έννοια ότι θα «απαντήσει» με υψηλότερη προσφορά. Η Coca-Cola HBC, κατά την πάγια τακτική του ομίλου, δεν σχολίασε την κίνηση Σαββίδη.

Μια εξαγορά, βεβαίως, δεν γίνεται ούτε για… φιλανθρωπικούς λόγους ούτε εξαιτίας κάποιου καπρίτσιου. Στο νερό «Σουρωτή» αμφότεροι οι διεκδικητές βλέπουν επιχειρηματική ευκαιρία. Αν και το εργοστάσιο τα τελευταία επτά χρόνια λειτουργεί στο 65% της πραγματικής δυναμικότητάς του, το νερό «Σουρωτή» παραμένει πρώτο από πλευράς μεριδίων στην κατηγορία του ανθρακούχου νερού, κατέχοντας, σύμφωνα με την εταιρεία, το 80% σε ό,τι αφορά τη λεγόμενη «ζεστή αγορά» (σούπερ μάρκετ). Το 2015, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της επιχείρησης, η «Σουρωτή» είχε κύκλο εργασιών 11,6 εκατ. ευρώ, ενώ η χρήση έκλεισε με καθαρές ζημίες περίπου 628.488 ευρώ. Σήμερα οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος αντιπροσωπεύουν μικρό ποσοστό του συνόλου, ήτοι το 7,47%, με το μεγαλύτερο ποσοστό σε χώρες εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης και ένα μικρό ποσοστό σε τρίτες χώρες. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η Coca-Cola HBC έχει στρατηγικό ενδιαφέρον στη «Σουρωτή» και παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι ο όμιλος διαθέτει και την παράδοση, και την τεχνογνωσία, και την εμπειρία για να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξή της.

Βασικό επιχείρημα της πλευράς Σαββίδη από την άλλη είναι ότι λόγω των λοιπών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του μπορεί να ενισχυθεί σημαντικά η εξωστρέφεια της «Σουρωτής». Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος είναι ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου Agrocom στη Ρωσία με συμμετοχές μεταξύ άλλων σε εταιρείες λιανεμπορίου και logistics. Επίσης, η Agrocom συμμετέχει στην εταιρεία εμφιάλωσης νερού Aqua – Don.