Στο 15,7% η αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το 11μηνο

Στο 15,7% η αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το 11μηνο

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεπεράστηκε ήδη από τον φετινό Νοέμβριο η περυσινή επίδοση της Cosco στο σύνολο του 2015, σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Οπως προκύπτει και από τα στοιχεία του Νοεμβρίου που δημοσιεύθηκαν χθες, η εταιρεία έχει ήδη διαχειριστεί 3,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, 15,7% περισσότερα από το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο, όταν από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται ο κινεζικός όμιλος είχαν «περάσει» 2,77 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2015, η εταιρεία διακίνησε 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Σε μηνιαία βάση τον Νοέμβριο διακινήθηκαν 267,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 245,1 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, άνοδος δηλαδή της τάξεως του 9%. Με βάση τον υφιστάμενο ρυθμό, η Cosco αναμένεται να ολοκληρώσει το έτος με μεγαλύτερη αύξηση από την προβλεπόμενη, προσεγγίζοντας τα 3,4-3,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Ως εκ τούτου, το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί –και μάλιστα με σημαντική διαφορά του επόμενου– τη σημαντικότερη λιμενική εγκατάσταση για τον κινεζικό όμιλο σε ό,τι αφορά τις διεθνείς του δραστηριότητες.

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ο Πειραιάς υπερσκέλισε το λιμάνι του Σουέζ στην Αίγυπτο, που μέχρι και το 2015 αποτελούσε τη μεγαλύτερη, με βάση τουλάχιστον τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διαχειριζόταν, εγκατάσταση της Cosco εκτός Κίνας. Κατά το φετινό 11μηνο, η σχετική εταιρεία (Suez Canal Container Terminal S.A.E.), έχει διακινήσει 2,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 15%, έναντι των 2,72 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο και μετά, η σχετική δραστηριότητα της Cosco στον Πειραιά επιταχύνθηκε θεαματικά, καταγράφοντας συνεχή μηνιαία ρεκόρ, με αποκορύφωμα τον φετινό Ιούλιο, όταν διακινήθηκαν 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά και την υψηλότερη μηνιαία επίδοση του λιμανιού του Πειραιά από τότε που η διαχείριση πέρασε υπό τον έλεγχο της Cosco, ενώ αποτελεί και ιστορικό υψηλό του λιμανιού συνολικά. Μάλιστα, σύμφωνα με φορείς της αγοράς, εκτιμάται ότι αν είχαν εκλείψει οι πολλαπλές απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών κατά το τρέχον έτος, οι φετινές επιδόσεις θα μπορούσαν να ήταν ακόμα υψηλότερες.

Εν τω μεταξύ, ήδη ο κινεζικός όμιλος δρομολογεί σημαντικές επενδυτικές κινήσεις για το 2017, καθώς πρόθεση είναι η περαιτέρω βελτίωση της σχετικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, πέραν της κατασκευής του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, η εταιρεία αναμένεται να τονώσει και την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Προβλήτα Ι. Για τον σκοπό αυτό έχουν δεσμευθεί κεφάλαια ύψους 7 εκατ. ευρώ για την πραγματοποίηση επισκευών στη συγκεκριμένη εγκατάσταση. Παράλληλα, στο εμπορικό σκέλος η Cosco αναμένει σημαντικά οφέλη από την πρόσφατη ανακοίνωση της σύστασης μιας νέας κοινής εταιρείας, προϊόν συγχώνευσης των τριών ιαπωνικών ναυτιλιακών ομίλων, Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL) και Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K Line). Η συγχώνευση αυτή αναμένεται να λειτουργήσει υπέρ του λιμανιού του Πειραιά, καθώς η K Line είναι ήδη σημαντικός πελάτης και αναμένεται να προσελκύσει και τις άλλες δύο εταιρείες, αυξάνοντας κατακόρυφα τον αριθμό των δρομολογίων προς το ελληνικό λιμάνι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή