Στο διαμετακομιστικό εμπόριο οι ευκαιρίες για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Στο διαμετακομιστικό εμπόριο οι ευκαιρίες για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικός κόμβος για το διαμετακομιστικό εμπόριο, τομέας όπου συγκεντρώνονται και οι μεγαλύτερες προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης, μπορεί να αποτελέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αυτό επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, σε σχετικό αφιέρωμα της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας λιμένων (ESPO), η οποία κάνει λόγο για τη στρατηγική θέση του λιμανιού και τις σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες που αυτό παρουσιάζει.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η διοίκηση του ΟΛΘ, η εξυπηρέτηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποιείται σήμερα από τον προβλήτα 6, με την υφιστάμενη δραστηριότητα να διαμορφώνεται σε περίπου 350.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως (δηλαδή σχεδόν το 10% της αντίστοιχης δραστηριότητας του λιμανιού του Πειραιά, που το 2016 ανήλθε σε σχεδόν 3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια). Στο απόγειο της αγοράς το 2007, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχαν διακινηθεί συνολικά 440.000 εμπορευματοκιβώτια. Η σημερινή κίνηση αφορά κυρίως το εγχώριο εμπόριο και δευτερευόντως εμπορευματοκιβώτια που διοχετεύονται προς τις γειτονικές χώρες των βόρειων συνόρων της χώρας. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ιθύνοντες, όσο οι γειτονικές οικονομίες συνεχίζουν να αναπτύσσονται από το σημερινό χαμηλό τους επίπεδο τόσο θα αυξάνονται οι προοπτικές ανάπτυξης της σχετικής δραστηριότητας για τον ΟΛΘ. Παράλληλα, η συνεχιζόμενη ένταξη του λιμανιού στον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη (π.χ. Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ΤΕΝ-Τ) αναμένεται να αυξήσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης των διακινούμενων φορτίων από τη Θεσσαλονίκη, ιδίως εφόσον αναβαθμιστούν οι υποδομές, τόσο στο ίδιο το λιμάνι όσο και στη συνδεσιμότητά του με τις κύριες αγορές, στις οποίες απευθύνεται μέσω νέων σιδηροδρομικών γραμμών.

Στο πλαίσιο αυτό, σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει ο νέος επενδυτής που θα προκύψει από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ και ο οποίος προβλέπεται να προβεί σε επενδύσεις της τάξεως των 180 εκατ. ευρώ (πρόκειται για το ελάχιστο ποσό στο οποίο καλούνται να δεσμευθούν οι ενδιαφερόμενοι). Μεγάλο μέρος των επενδύσεων αναμένεται να κατευθυνθεί για την αναβάθμιση του προβλήτα 6. 

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την 24η Μαρτίου ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΘ. Τα επενδυτικά σχήματα που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είναι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ιαπωνική Mitsui, το γερμανικό fund της Deutsche Invest (στο οποίο συμμετέχει και ο γνωστός ομογενής επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης) η P&O (θυγατρική της Dubai World (DPW), η δανέζικη APM Terminals του ναυτιλιακού κολοσσού της Maersk, η φιλιππινέζικη ICTS καθώς επίσης και η Duferco Participations Holdings και η Yilport Holding. Οι δύο τελευταίοι, πάντως, φέρονται να έχουν αποσύρει το ενδιαφέρον τους και δεν αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή