Νέα ακτοπλοϊκή γραμμή στις Κυκλάδες από την Hellenic Seaways

Νέα ακτοπλοϊκή γραμμή στις Κυκλάδες από την Hellenic Seaways

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο στη χρυσοφόρο ακτοπλοϊκή αγορά των Κυκλάδων με το ανακαινισμένο πλοίο της «Νήσος Σάμος» φιλοδοξεί η Hellenic Seaways (HSW). Το 193 μέτρων πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1988 στην Ιαπωνία, και έχει μεταφορική δυναμικότητα 2.210 επιβατών, ξεκινά από σήμερα δρομολόγια για Πάρο, Νάξο και Σαντορίνη. Αποτελεί επένδυση της τάξης των 20 εκατ. ευρώ που έγινε με ίδια κεφάλαια και σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της HSW, Αντώνη Αγαπητό, στόχο έχει να αποσπάσει μερίδιο της τάξης του 20% από την ακτοπλοϊκή κίνηση των Κυκλάδων και ειδικότερα της λεγόμενης Παροναξίας.

Στα δρομολόγια από Πειραιά προς Πάρο, Νάξο και Σαντορίνη υπολογίζεται ότι διακινούνται 1,8 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν τα 2 εκατομμύρια. Επιδιώκει δηλαδή να διακινήσει 400.000 επιβάτες. Η Hellenic Seaways με αυτό τον τρόπο συνεχίζει τη διαφοροποίηση του στόλου της υπέρ των συμβατικών πλοίων έναντι των ταχυπλόων με σκοπό να διευρύνει περαιτέρω τον κύκλο εργασιών της σε ολόκληρη τη σεζόν. Σύμφωνα με τον Αντ. Αγαπητό, η ακτοπλοϊκή κατά τη χρήση του 2016 διατήρησε τον κύκλο εργασιών της στα επίπεδα των 130 εκατ. ευρώ όπως και το 2015 έναντι περίπου 100 εκατομμυρίων το 2014, ενώ αύξησε την καθαρή της κερδοφορία πέρυσι στα 6,5 εκατομμύρια (με EBITDA 18 εκατ.) από 3,9 εκατ. το 2015 (και EBITDA 24,6). Επιπλέον έχει κατά την τελευταία διετία μειώσει τον δανεισμό της από 185 εκατομμύρια στις αρχές του 2015 στα 143 εκατομμύρια σήμερα, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε μια προφανώς τυχαία χρονική σύμπτωση, με έντονο όμως έστω και ακούσια συμβολισμό, το πλήρως ανακαινισμένο «Νήσος Σάμος» θα δένει στον Πειραιά στη θέση που «κρατούσε» εγκαταλελειμμένο το «Παναγία Τήνου» που πουλήθηκε προ ολίγων ημερών για παλιοσίδερα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της HSW δεν παρέλειψε να αναφέρει κατά την παρουσίαση του «Νήσος Σάμος» την Πέμπτη πως η ανάταξη της κερδοφορίας της ακτοπλοϊκής και η διεύρυνση των μερίδων της στο Αιγαίο δεν θα ήταν εφικτές χωρίς τη στήριξη της εκ των βασικών μετόχων Τράπεζας Πειραιώς. Ερωτηθείς για την εξέλιξη του διαγωνισμού πώλησης του 40,5% της τράπεζας αλλά και για τις σχέσεις της διοίκησης με τον έτερο μεγαλομέτοχο, όμιλο Γκριμάλντι (48,53%) αρκέστηκε να απαντήσει πως δικός του στόχος είναι η συνεχής διεύρυνση των μεριδίων αγοράς και της κερδοφορίας της Hellenic, ενώ αρνήθηκε την ύπαρξη προσωπικής κόντρας. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν θεωρεί καν τις Μινωικές Γραμμές (διά των οποίων ελέγχει το 48,5% την HSW ο όμιλος Γκριμάλντι) ανταγωνιστή αφού δραστηριοποιούνται σε διαφορετικές γραμμές.

Αντιθέτως, προσδιόρισε ως ευθέως ανταγωνιστική την BlueStar στην οποία άλλωστε θα αντιπαρατεθεί ακόμα εντονότερα φέτος με το «Νήσος Σάμος» στις Κυκλάδες, μια αγορά όπου δραστηριοποιούνται μερικά από τα καλύτερα πλοία του ελληνικού στόλου και απαριθμούνται 5 εκατομμύρια επιβάτες. Τοποθετείται, δε, η HSW ανταγωνιστικά και έναντι των τοπικών ακτοπλοϊκών όπως η Seajets. Εταιρεία της οποίας ο βασικός μέτοχος, Μάριος Ηλιόπουλος, συμμετέχει και σε σχήμα που έχει καταθέσει πρόταση στην Πειραιώς για την εξαγορά του 40,5% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή