ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 1,7 δισ. δολ. από Ελληνες πλοιοκτήτες το πεντάμηνο του 2018

ependyseis-1-7-dis-dol-apo-ellines-ploioktites-to-pentamino-toy-2018-2256460

Κλιμακώνεται η επενδυτική δραστηριότητα της ελληνικής πλοιοκτησίας στη δευτερογενή αγορά των ποντοπόρων πλοίων, με τον Μάιο να εμφανίζεται ως ένας από τους πλέον δραστήριους σε αγοραπωλησίες μήνες.

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές παραμένουν πρώτες σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μέχρι στιγμής το 2018, με το πεντάμηνο να δείχνει επενδύσεις συνολικού ποσού 1,752 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ειδικότερα, η ελληνική πλοιοκτησία αγόρασε 129 μεταχειρισμένα ποντοπόρα, ενώ παράλληλα πούλησε 84 παλαιότερα πλοία έναντι 1,545 δισεκατομμυρίων. Επιπλέον έδωσαν προς διάλυση άλλα 41 παλαιά πλοία.

Μείωση ηλικίας

Με αυτό τον τρόπο συνεχίζει να μειώνεται η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου και αυξάνεται τόσο η συνολική του χωρητικότητα όσο και το πλήθος του. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.

Συγκεκριμένα, το πρώτο πεντάμηνο του 2018 οι Ελληνες επιχειρηματίες του κλάδου επένδυσαν 930,4 εκατ. δολ. για 77 φορτηγά, 732,7 εκατ. για 36 δεξαμενόπλοια, 74,3 εκατ. για 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 14,2 εκατ. για 1 δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Οσον αφορά τις πωλήσεις παλαιότερου τονάζ στις οποίες προχώρησαν, αυτές στη μεγάλη τους πλειονότητα ήταν φορτηγά ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα 42 τέτοια πλοία που πουλήθηκαν έναντι 527,9 εκατ. δολ., 33 δεξαμενόπλοια που εκποιήθηκαν έναντι 55,3 εκατ. και 2 πλοία εμπορευματοκιβωτίων έναντι 50,3 εκατ.

Οι μεγαλύτεροι πωλητές όμως ήταν οι Γερμανοί, που εκποίησαν 88 πλοία, εκ των οποίων τα 58 εμπορευματοκιβωτίων, σε μια σαφή ένδειξη πως συνεχίζεται η συρρίκνωση των μεριδίων τους στον κλάδο των boxships.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως, αμέσως μετά τους Ελληνες, οι δεύτεροι μεγαλύτεροι σε αξία αγοραστές πλοίων ήταν οι Κινέζοι και τρίτοι οι Γερμανοί.

Στη διάρκεια του πρώτου πεντάμηνου του 2018 άλλαξαν χέρια συνολικά 692 πλοία συνολικής αξίας 8,6 δισ. δολ.

Η ανάκαμψη στη ναυλαγορά και τις τιμές των πλοίων, κυρίως των φορτηγών, οφείλεται τόσο στην ταχύτερη της αναμενόμενης αύξηση της ζήτησης για πρώτες ύλες, καθώς η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει, αλλά και στη συγκράτηση της αύξησης της διαθέσιμης μεταφορικής δυναμικότητας.

Σε αυτό το περιβάλλον, ο δείκτης-βαρόμετρο για τις ναυλαγορές του ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), κινείται άνω των 1.400 μονάδων, δηλαδή κατά 70% υψηλότερα από ό,τι πριν από 12 μήνες.