Εξασθενεί η αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ

Εξασθενεί η αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ δείχνουν τα στοιχεία για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018, με την εξασθένηση να παρατηρείται από τις αρχές του καλοκαιριού και έπειτα. Το πρόσημο, πάντως, διατηρείται θετικό στις πωλήσεις, και μόνο πολύ δραματικά και απρόβλεπτα γεγονότα μπορούν να οδηγήσουν σε κατάρρευση των πωλήσεων και κλείσιμο της χρονιάς με μείωση τζίρου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, η αξία πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε από τις αρχές του έτους έως και τον Αύγουστο κατά 3,4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατά τον μήνα Αύγουστο αυξήθηκε κατά 2,1%, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2017, συνεχίζοντας στην τροχιά εξασθένησης που καταγράφεται από τις αρχές του καλοκαιριού. Τον Μάιο του 2018, οι πωλήσεις είχαν καταγράψει αύξηση σε ετήσια βάση της τάξης του 6,1%, τον Ιούνιο η αύξηση ήταν πολύ μικρότερη, 2,8%, και τον Ιούλιο ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 2,3%.

Ανάλογη πορεία ακολουθεί και ο όγκος πωλήσεων. Συνολικά, το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018 κατέγραψε αύξηση 3,7%, με την ανάπτυξη να επιβραδύνεται από τον Ιούνιο και μετά. Ετσι, τον Μάιο του 2018 ο όγκος πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά 5,4%, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2017, τον Ιούνιο του 2018 αυξήθηκε κατά 2,5% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017, τον Ιούλιο η ετήσια μεταβολή ήταν 2%, ενώ τον Αύγουστο του 2018 η ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων ήταν ακόμη χαμηλότερη, 1,7%, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2017. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου είχε κλείσει με μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων σε σύγκριση με το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου. Συγκεκριμένα, στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2018 η αξία και ο όγκος πωλήσεων είχαν ενισχυθεί κατά 4,1% και 4,6% αντιστοίχως σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2017.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων, τη μεγαλύτερη αύξηση στην αξία πωλήσεων καταγράφουν τα καθαριστικά – απορρυπαντικά (και εν γένει είδη νοικοκυριού) με τη σχετική αύξηση στο οκτάμηνο να διαμορφώνεται σε 4,3%, ακολουθούν τα τρόφιμα (3,6%) και τέλος τα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (1,8%). Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε στα είδη νοικοκυριού κατά 4,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα τρόφιμα κατά 2,9%.

Η μεγαλύτερη αύξηση όγκου πωλήσεων στις δύο πρώτες ομάδες σε σύγκριση με την αξία πωλήσεων που αυτές πραγματοποιούν οφείλεται στο γεγονός ότι σημαντικό μέρος των προϊόντων πωλείται σε προσφορά, πρακτική λιγότερο συχνή στην ομάδα των τροφίμων. Με την επέκταση των προσφορών στα επώνυμα προϊόντα συνδέεται σε σημαντικό βαθμό και η νέα υποχώρηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στο 15,7% στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018 και με μείωση του τζίρου τους κατά 1,1 έναντι μεριδίου 16,3% το 2017.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή