Εισαγγελική έρευνα διεξάγουν οι Αρχές στη Γερμανία για τον παραιτηθέντα διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, με αφορμή το μείζον σκάνδαλο του λογισμικού εξαπάτησης στη μέτρηση ρύπων, ένα σκάνδαλο απρόβλεπτων διαστάσεων, που αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ και το οποίο έχει αναστατώσει συνολικά τη Γερμανία. Ο υφυπουργός Οικονομικών, Γενς Σπαν, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι η υπόθεση της VW απειλεί τη γερμανική οικονομία και η κατάσταση είναι ανησυχητική. «Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ σημαντικός για την οικονομία της χώρας», τόνισε.
Ο επικεφαλής του γραφείου της καγκελαρίας, Πέτερ Αλτμάγερ, δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg ότι η κυβέρνηση κάνει τα πάντα, προκειμένου να συγκρατήσει τη ζημία και να «περιφρουρήσει την αξιοπιστία των γερμανικών αυτοκινήτων εν γένει». Επιπλέον, λόγω σκανδάλου η Volkswagen έπαυσε τρία υψηλόβαθμα στελέχη της. Εγινε γνωστό πως, πέραν της εξαπάτησης των αμερικανικών αρχών, αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen, που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, έχουν και αυτά το «πειραγμένο» λογισμικό. Συνολικά διεθνώς, όπως παραδέχθηκε η VW, κυκλοφορούν περίπου 11 εκατ. μοντέλα της με έξυπνο λογισμικό, εκ των οποίων 2,1 είναι της Audi και 1,2 εκατομμύρια της Skoda. Η υπόθεση της Volkswagen επηρεάζει και τις λοιπές εταιρείες.
Ο περιβαλλοντικός οργανισμός Transport & Environment (Τ&Ε) δημοσιοποίησε έρευνα, όπου καταγράφεται ότι Mercedes, Peugeot και ΒMW κάνουν μεγαλύτερη χρήση καυσίμου από εκείνην που φαίνεται στις δοκιμές. Τα πορίσματα αυτά, όπως διευκρίνισε ο Τ&Ε, δεν δείχνουν ότι άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν το έξυπνο λογισμικό. Ο κ. Βίντερκορν, τώρα, δήλωσε πως δεν γνωρίζει να έχει σφάλει σε κάτι, αλλά παραιτήθηκε για το συμφέρον της εταιρείας μετά 9ετή θητεία. Επίσης, θα αναθέσει σε αμερικανική νομική εταιρεία την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης. Ωστόσο, ο Μάρτιν Βίντερκορν διατηρεί και άλλες θέσεις στον όμιλο της VW, δυσχεραίνοντας την κάθαρσή του. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, εργαζόμενοι της Volkswagen και ένας εκ των προμηθευτών της γνώριζαν ότι στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της χρησιμοποιείτο το έξυπνο λογισμικό, το οποίο «αντιλαμβανόταν» πότε το όχημα ελέγχεται για ρύπους. Οι ανωτέρω είχαν αρκετά χρόνια πριν ειδοποιήσει την εταιρεία για τον κίνδυνο που ελλοχεύει, χωρίς αποτέλεσμα.
Ενημερώνεται η Kosmocar
Ενημέρωση από τα κεντρικά του ομίλου Volkswagen για το εάν έχουν κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα αυτοκίνητα με παραποιημένα στοιχεία εκπομπών ρύπων αναμένει η διοίκηση της Kosmocar, της εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Volkswagen και Audi στη χώρα μας. Το παραπάνω ανέφερε χθες ο γενικός διευθυντής της Kosmocar, Στίβεν Σίρτης, ερωτηθείς στο πλαίσιο παρουσίασης νέου μοντέλου της Volkswagen. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν ζητηθεί λεπτομερείς αναφορές σε τεχνικό επίπεδο, δεδομένου ότι το παράτυπο λογισμικό είχε τοποθετηθεί σε μοντέλα με κινητήρες ντίζελ, όχι μόνο 2 λίτρων, αλλά πιθανώς και μικρότερου κυβισμού. Ο γενικός διευθυντής της Kosmocar, πάντως, τόνισε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τα νέα προϊόντα που διαθέτουν κινητήρες προδιαγραφών Euro 6.
Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει εγερθεί καμία νομική διεκδίκηση από πελάτες της Volkswagen στην Ελλάδα, έχουν δοθεί οδηγίες στο δίκτυο της εταιρείας, καθώς και στο δίκτυο που αφορά τις υπόλοιπες μάρκες του ομίλου (Skoda και Seat) προκειμένου να ενημερώνει τους κατόχους των αυτοκινήτων με σήματα του γερμανικού ομίλου.