Μετά το Πάσχα ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Μετά το Πάσχα ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αμέσως μετά το Πάσχα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός από το Δημόσιο για την σύμβαση ανάπτυξης και παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης. Η ανάπτυξη του αεροδρομίου θα γίνει στο μοντέλο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και εκτιμάται ότι θ’ απαιτήσει για την ανάπτυξή του επενδύσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών τα 220 εκατ. ευρώ (σε ονομαστικές τιμές) θα διαθέσει το ελληνικό Δημόσιο, ενώ τα υπόλοιπα θα τοποθετήσει ο προτιμητέος επενδυτής από ίδια κεφάλαια ή/και από τραπεζικό δανεισμό. Η περίοδος παραχώρησης της λειτουργίας του αεροδρομίου εκτιμάται σε 35 χρόνια.

Σύμφωνα με στελέχη κοντά στο έργο, βασικός στόχος είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι να επιτρέψει την απρόσκοπτη υποστήριξη των αναγκών της Κρήτης κατά την τουριστική περίοδο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου, τη λειτουργία του οποίου θ’ αντικαταστήσει το νέο αεροδρόμιο, έχει φτάσει στα όριά του. Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, τα τελευταία χρόνια συγκαταλέγεται ως το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), με βάση τη επιβατική κίνηση. To 2012 εξυπηρέτησε 5,2 εκατ. επιβάτες, ενώ πέρυσι εκτιμάται ότι εξυπηρέτησε περίπου 5,8 εκατ. ευρώ. Το όριο εξυπηρέτησης επιβατών εκτιμάται στα 6 εκατ. και με τον ρυθμό που αυξάνεται η κίνηση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, πολλοί εικάζουν ότι είναι πιθανό το αεροδρόμιο Ηρακλείου να μην μπορεί ν’ ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς, ακόμη και μέσα στο 2014.

Τα όρια του αερολιμένα «Ν. Καζαντζάκης», έχουν φανεί εδώ και πολλά χρόνια. Ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ήταν ο πρώτος που πίστεψε στο έργο και ανέθεσε τις πρώτες μελέτες. Τις τελικές αποφάσεις ωστόσο αναμένεται να λάβει ο σημερινός υπουργός Υποδομών κ. Μ. Χρυσοχοΐδης. Ο τελευταίος αναμένεται να προκηρύξει το έργο αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα ή το αργότερο μέσα στον Μάιο. Ο διαγωνισμός, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατακυρωθεί σ’ εκείνον που θα αναλάβει τη μεγαλύτερη δέσμευση σε κεφάλαια (ίδια ή/και δανεικά) στην ανάπτυξη του αεροδρομίου. Φυσιολογικά θα προηγηθεί μια αξιολόγηση των ενδιαφερομένων, αν πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις ανάληψης ενός τέτοιου έργου (εμπειρία, διαθεσιμότητα κεφαλαίων κ.λπ.).

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, το έργο αναμένεται να κατακυρωθεί στον ενδιαφερόμενο επενδυτή στο β΄ εξάμηνο του έτους. Στόχος είναι οι μπουλντόζες να εισέλθουν στο Καστέλλι στις αρχές του επόμενου έτους, δεδομένου ότι η πίεση είναι μεγάλη λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης στην Κρήτη. Ο νέος αερολιμένας αναμένεται να παραδοθεί περίπου το 2018 και θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει επιβατική κίνηση 10 εκατ. ατόμων ετησίως. Πάντοτε θα ισχύει η πρόβλεψη για επέκταση, τόσο του αερολιμένα, όσο και του αεροδιαδρόμου. Η εταιρεία που θ’ αναλάβει την ανάπτυξη και λειτουργία του αεροδρομίου, θ’ ανήκει κατά 45% έως 60% στον ξένο επενδυτή, ενώ το υπόλοιπο θα ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο. Η διοίκησή του αεροδρομίου ωστόσο θα είναι εντελώς ανεξάρτητη από τους μετόχους, στο πρότυπο του ΔΑΑ. Σημειώνεται ότι η υποκατάσταση του αεροδρομίου του Ηρακλείου από το αεροδρόμιο του Καστελλίου, θα δημιουργήσει στο Ηράκλειο, μια κατάσταση αντίστοιχη με αυτή του Ελληνικού στην Αττική. Περίπου 2.800 στρέμματα γης θα μείνουν κενά σε πολύ προνομιακή θέση κοντά στην πόλη του Ηρακλείου.

Υπενθυμίζεται ότι το ίδιο έργο είχε προκηρυχθεί το 2010 και ενδιαφέρον είχαν εκφράσει τρία επενδυτικά σχήματα στα οποία συμμετείχαν ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις. Ωστόσο, η επένδυση δεν προχώρησε, καθώς η υποβολή δεσμευτικών προσφορών συνέπεσε με την κυβερνητική κρίση που σημειώθηκε στο τέλος του 2011 στη χώρα μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή