Mεικτά μηνύματα εκπέμπει φέτος η ελληνική κρουαζιέρα

Mεικτά μηνύματα εκπέμπει φέτος η ελληνική κρουαζιέρα

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις αμέσως επόμενες ημέρες παραδίδεται από τα ιταλικά ναυπηγεία της Fincantieri στη θυγατρική της Carnival, Princess Cruises, το κρουαζιερόπλοιο MS Regal Princess. Ενα από τα 10 μεγαλύτερα και πολυτελέστερα του κόσμου. Και τον Μάιο θα δέσει στο λιμάνι του Πειραιά, όπως έκανε και το «αδελφό» του πλοίο MS Royal Princess πέρυσι το καλοκαίρι. Με νέας γενιάς κρουαζιερόπλοια, επιθετικά τιμολόγια και, βέβαια, πολλούς κορυφαίους προορισμούς στη Μεσόγειο, θα επιχειρήσει η Ελλάδα να διατηρήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης στην κίνηση των επιβατών που παρατηρείται την τελευταία επταετία. Και αυτό διότι σε διεθνές επίπεδο η Μεσόγειος, και μαζί με αυτήν και η Ελλάδα, αναμένεται το 2014 να σημειώσει μείωση του αριθμού των πλοίων που επισκέπτονται τα λιμάνια της από 3% έως 5%, εξαιτίας της στροφής των μεγάλων εταιρειών στην Ασία.

Η Μεσόγειος, όμως, αναπτύσσεται και σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΟΛΠ Α.Ε. και πρόεδρο της MedCruise, της ευρωπαϊκής ένωσης λιμένων κρουαζιέρας, Σταύρο Χατζάκο, σύντομα θα ξεπεράσει την Καραϊβική ως πρώτη αγορά παγκοσμίως. Και η Ελλάδα από τρίτη αγορά στη Μεσόγειο μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της.

Ηδη με την έλευση του Απριλίου, η κρουαζιέρα στις ελληνικές θάλασσες πήρε για τα καλά μπροστά και οι πρώτες μεγάλες αφίξεις είναι γεγονός. Παράλληλα ανοίγει η αγορά και για τη Θεσσαλονίκη, όπου αναμένεται να καταπλεύσουν 25 κρουαζιερόπλοια, ενώ υπάρχει αισιοδοξία για περαιτέρω ενίσχυση της κίνησης στην Κέρκυρα και στο Ηράκλειο, αλλά και στον Βόλο.

Ετήσια έσοδα 2 δισ. ευρώ

Ο κλάδος είναι καίριας σημασίας για την οικονομία, διότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Εθνικής Τράπεζας, εφόσον η χώρα καταφέρει να προσελκύσει κυκλικά δρομολόγια από λιμάνια της, το λεγόμενο home porting, ώστε τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται τη χώρα να ξεκινούν από εδώ, σε συνδυασμό με την αύξηση της διεθνούς ζήτησης, θα μπορούσε να μεταφραστεί σε ετήσια έσοδα από την κρουαζιέρα της τάξης των 2 δισ. ευρώ το 2016 από 600 εκατομμύρια το 2011.

Ομως, το 2011 αποδεικνύεται μια κατ’ εξαίρεση καλή χρονιά λόγω και των αναδρομολογήσεων που έφερε τότε η ευρύτατη αναταραχή στη Βόρειο Αφρική. Τον επόμενο χρόνο οι επιβάτες μειώθηκαν κατά 17,89% στον Πειραιά, αλλά επανέκαμψαν μερικώς κατά 11% το 2013, οπότε και στον Πειραιά έδεσαν περί τα 711 πλοία. Πλοία, πάντως, μεγαλύτερα, με περισσότερους επιβάτες. Και όσο ο Πειραιάς ενδυναμώνεται, τόσο ενισχύονται και οι άλλοι ελληνικοί προορισμοί. Για φέτος διατυπώνεται αισιοδοξία ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, κρατώντας σταθερή την επιβατική κίνηση στα περυσινά επίπεδα την ώρα που στη Μεσόγειο εν γένει αναμένεται υποχώρηση. Παράλληλα υπάρχει πληροφόρηση στην ελληνική πλευρά ότι τουλάχιστον δύο κρουαζιερόπλοια θα λειτουργήσουν με βάση τον Πειραιά, μεταφέροντας το λιμάνι αφετηρίας από τη Βενετία, όπου από το επόμενο έτος θα ισχύσουν απαγορεύσεις για τα πολύ μεγάλα πλοία εξαιτίας των προβλημάτων που προκαλούν στη βυθιζόμενη μεσαιωνική πόλη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή