Κρίσιμο εικοσαήμερο για επενδύσεις από Κίνα, Αζερμπαϊτζάν και Εμιράτα

Κρίσιμο εικοσαήμερο για επενδύσεις από Κίνα, Αζερμπαϊτζάν και Εμιράτα

2' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρίσιμο είναι το επόμενο 20ήμερο για την υλοποίηση συμφωνηθεισών άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, αλλά και για την προσέλκυση νέων και ειδικότερα από την Κίνα, το Αζερμπαϊτζάν αλλά και από χώρες του Περσικού Κόλπου. Η αυλαία των επαφών ξεκινά από αύριο και συνεχίζεται έως και τις 20 Ιουνίου. Περιλαμβάνει τις επισκέψεις, εδώ, περισσότερων από 30 αραβικών επιχειρήσεων στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων κατά το επόμενο 5νθήμερο, την επίσημη επίσκεψη του προέδρου του Αζερμπαϊτζάν, Ιλχάμ Αλίγιεφ, στις 16 Ιουνίου και την επίσημη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού, Λι Κεκιάνγκ, λίγες μέρες αργότερα. Οι επαφές αυτές αφορούν το σύνολο του ενεργειακού πλέγματος, μεγάλες αποκρατικοποιήσεις σε έργα υποδομών αλλά και την αγορά ακινήτων.

Ειδικότερα οι αραβικοί όμιλοι, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι Saudi Aramco, Al Mufaddal και δεκάδες άλλοι από τα εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία, επιζητούν την προώθηση συνεργασιών τους με την ελληνόκτητη ναυτιλία. Ωστόσο, στελέχη τους αναμένεται να πραγματοποιήσουν και επαφές που θα συνδέονται και με την ενέργεια αλλά και την αγορά ακινήτων.

Η κινεζική πλευρά, πολυμελής αντιπροσωπεία της οποίας βρίσκεται ήδη εδώ και 10 ημέρες στην Αθήνα, αφενός προετοιμάζει την επίσκεψη του πρωθυπουργού και αφετέρου αυτή εκατοντάδων κινεζικών ομίλων που έρχονται επίσης για τα Ποσειδώνια. Μεταξύ αυτών και ο επικεφαλής της Cosco Group, Μα Ζεχουά, που συμμετέχει στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% της ΟΛΠ Α.Ε. Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, η κινεζική διπλωματική αντιπροσωπεία βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κρήτη, συνοδευόμενη μάλιστα και από τον Κινέζο πρέσβη στην Αθήνα. Η κίνηση αυτή συνδέεται τόσο με το ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου -θέμα που ετέθη νωρίτερα φέτος και στον Ελληνα πρωθυπουργό από υψηλόβαθμα στελέχη της China State Construction Engineering Corporation- όσο και με την αγορά ακινήτων και τουρισμού.

Η κινεζική ατζέντα περιλαμβάνει ακόμα τη συμμετοχή στα έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, όπως γνωστοποίησε η National Development and Reform Commission (Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας), στο υπουργείο Ανάπτυξης από τις αρχές Απριλίου. Υπενθυμίζεται επίσης ότι η κινεζική Fosun συμμετέχει στο επενδυτικό σχήμα που ανέλαβε την ανάπτυξη στο Ελληνικό και εξέφρασε ενδιαφέρον για την απόκτηση συμμετοχής στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της κοινοπραξίας των Shenzhen Airport και Friedmann Pacific Asset Management Limited. Επιπλέον κινεζικές τράπεζες δρομολογούν, σύμφωνα με πληροφορίες, την ενδυνάμωση της παρουσίας του στην Ελλάδα, σε τομείς πέραν από τις χρηματοδοτήσεις νεότευκτων ποντοπόρων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία και συγκεκριμένα σε επενδύσεις και έργα κινεζικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Κορυφαίο, σε κάθε περίπτωση, θέμα παραμένει πάντως το επόμενο βήμα του Πεκίνου στον Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως η Cosco διεκδικεί κόντρα σε διεθνείς κολοσσούς, όπως η APM Terminals και η Port America, την καταστατική πλειοψηφία της ΟΛΠ Α.Ε., ενώ αναμένει και την έγκριση από την Ε.Ε. του φιλικού διακανονισμού με την ΟΛΠ Α.Ε. για την παραχώρηση που ήδη ελέγχει και προτίθεται να αναβαθμίσει με επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του εμπορικού λιμανιού. Υπόθεση η οποία μετρά ήδη ένα χρόνο από την επίσημη ανακοίνωσή της.

Ενα χρόνο όμως μετρά ήδη και η εκκρεμότητα με την πώληση του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar εξαιτίας καθυστερήσεων στις απαραίτητες εγκρίσεις και ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει τις επαφές του Ελληνα πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίγιεφ αν και έμφαση εκτιμάται ότι θα δοθεί στην προώθηση του έργου κατασκευής του αγωγού φυσικού αέριου TAP. Η αζερικών συμφερόντων Socar συμμετέχει με σημαντικό ποσοστό στην κοινοπραξία κατασκευής του και η επένδυση χαρακτηρίζεται μεγάλης αναπτυξιακής και στρατηγικής σημασίας για την ελληνική οικονομία. Αντιμετωπίζει πάντως επίσης ορισμένα προβλήματα στη Βόρεια Ελλάδα σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών που συνδέονται κυρίως με τη χάραξη της όδευσής του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή