Διαφορετικές προσεγγίσεις για την αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος»

Διαφορετικές προσεγγίσεις για την αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος»

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ κυβέρνησης και Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αναδεικνύει η αντίδραση του τελευταίου σε δημοσίευμα της «Κ» του περασμένου Σαββάτου. Σε ανακοίνωσή του, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ανέφερε χθες ότι το μοντέλο της αποκρατικοποίησης στον ΔΑΑ δεν έχει αποφασιστεί ακόμη και ότι δεν μπορεί να προεξοφληθεί.

Το δημοσίευμα της «Κ» ανέφερε ότι προωθείται η πώληση πλειοψηφικού μεριδίου του ΔΑΑ με παράλληλη εκχώρηση της διοίκησης του αερολιμένα. Το μοντέλο αυτό προωθείται στις περισσότερες αξιοποιήσεις υποδομών (π.χ. ΟΛΠ, ΟΛΘ), αλλά και στις αποκρατικοποιήσεις των αποκαλούμενων ΔΕΚΟ (π.χ. ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ κ.λπ.). Παράγοντες της αγοράς ωστόσο χθες έκαναν εκ νέου λόγο για διαφορετικές απόψεις μεταξύ κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ, σε σχέση με το μέλλον του ΔΑΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κυβέρνηση προκρίνουν τη λύση της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει και τη διάθεση μειοψηφικού πακέτου μετοχών. Μάλιστα, κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρονταν στο ενδεχόμενο της πρώτης μετοχοποίησης από την πλευρά του Ταμείου. Ειδικότερα τονίσθηκε η πιθανότητα πραγματοποίησης της πρώτης δημόσιας προσφοράς μετοχών (IPO) του ΔΑΑ σε επενδυτές μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, αλλά και πιθανώς μιας άλλης αγοράς (π.χ. Λονδίνου). Η διαδικασία αυτή είναι εφικτή, μετά και τις τελευταίες τροποποιήσεις του ιδρυτικού νόμου του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για το πλειοψηφικό μερίδιο του Αεροδρομίου Αθηνών και ταυτόχρονα για την ανάληψη του μάνατζμεντ. Οι Καναδοί της PSP Investments από την άλλη πλευρά, ελέγχοντας το 40% του μετοχικού κεφαλαίου, ελέγχουν το μάνατζμεντ της επιχείρησης και θα πρέπει να συμφωνήσουν στην εκχώρησή του εάν βρεθεί αγοραστής για το 55% του Δημοσίου.

Οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης μορφής ιδιωτικοποίησης λένε ότι το Δημόσιο πούλησε το μάνατζμεντ της επιχείρησης το 1996 και μέχρι το 2026 δεν μπορεί να επαναπωληθεί. Στην καλύτερη περίπτωση, μπορεί να πωληθεί μόνον μειοψηφικό μερίδιο μετοχών, το οποίο δεν διαταράσσει το modus operanti που έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα στον μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας.

Η άλλη πλευρά υποστηρίζει ότι οι συμφωνίες του 1996 καθορίζουν τη μορφή της διοίκησης της επιχείρησης και ότι οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να λάβει τη συναίνεση του 100% των μετόχων. Επομένως, η οποιαδήποτε αλλαγή στη σύμβαση παραχώρησης ή τη συμφωνία μετόχων περνά από τη συναίνεση Καναδών μετόχων της PSP Ivestments. Σημειώνεται ότι η PSP Investments, όταν αγόρασε το 40% από τους Γερμανούς της Hochtief γνώριζε ότι ο ΔΑΑ περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα ήταν ενήμεροι των διαφορετικών σεναρίων που προωθούνταν από το ΤΑΙΠΕΔ. Αλλωστε το θέμα της από κοινού πώλησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hochtief είχε τεθεί και το 2011.

Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις για το μοντέλο της περαιτέρω αποκρατικοποίησης του ΔΑΑ δεν θα αργήσουν να ληφθούν. Η λήψη τους προγραμματίζεται εντός των επομένων ημερών, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση έχει ήδη καθυστερήσει πολλούς μήνες. Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ, πριν από περίπου ένα έτος συμφώνησε στη μεταβίβαση του 40% των μετοχών του ΔΑΑ, από τη γερμανική Hochtief AG, στην καναδέζικη PSP Investements. Η συναλλαγή αυτή ολοκληρώθηκε μέσω της μεταβίβασης της Hochtief Airport, από τη Hochtief AG στην PSP Investments. Στη συνέχεια, η PSP μετονόμασε τη Hochtief Airport σε AviAllicane.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή