«Ξεκλειδώνει» η νέα κινεζική επένδυση για τον ΟΛΠ

«Ξεκλειδώνει» η νέα κινεζική επένδυση για τον ΟΛΠ

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την άγουσα προς το Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε., ακολούθως για το Ελεγκτικό Συνέδριο και αργότερα για τη Βουλή παίρνει η επένδυση των 230 εκατ. ευρώ της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά. Κι αυτό, γιατί εξασφαλίσθηκε η έγκριση από τη διεύθυνση ανταγωνισμού και από τη διεύθυνση εσωτερικής αγοράς της Ε.Ε. του Πρακτικού Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης που έχει υπογράψει η ελληνική εισηγμένη με την κινεζική πλευρά. Τα παραπάνω εξηγεί στην «Κ» ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Την ίδια ώρα, όμως, κύκλοι που παρακολουθούν στενά την ελληνική λιμενική βιομηχανία επισημαίνουν πως ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να ολοκληρωθούν τα παραπάνω βήματα μπορεί να αποδειχθεί τελικά περισσότερος από αυτόν που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την πώληση του 67% της ΟΛΠ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ.

Κορυφαίος παράγοντας του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνει στην «Κ» πως με τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η έγκριση από την Ε.Ε., το Ταμείο, ως βασικός μέτοχος, θα είναι θετικό για τη συμφωνία στη σχετική έγκριση του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε., που απαιτείται, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει πότε θα γίνει αυτό. Είναι ωστόσο γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχει πρυτανεύσει το τελευταίο διάστημα η λογική πως ο διαγωνισμός θα πρέπει να γίνει με ανοιχτό το θέμα του φιλικού διακανονισμού καθώς αυτός κατοχυρώνει ουσιαστικά στην Cosco το κομμάτι της περαιτέρω ανάπτυξης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Και έτσι, υπό αυτό το σκεπτικό, μπορεί να αποθαρρύνει τρίτους υποψηφίους. Ο αντίλογος μιλάει0 για αυξημένα ετήσια έσοδα της εισηγμένης και μεγάλα οφέλη για ολόκληρη την ελληνική οικονομία από την ευρύτερη κινεζική συνεργασία. Εξάλλου, η κυβέρνηση διά του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά επιδιώκει να προσελκύσει σειρά μεγάλων επενδύσεων από το Πεκίνο, το οποίο με τη σειρά του προτάσσει σαφέστατα το θέμα του Πειραιά.

Η συγκεκριμένη επένδυση για την επέκταση του λιμανιού είναι κρίσιμη σε κάθε περίπτωση. Και αυτό, διότι ήδη ο Πειραιάς δουλεύει κοντά στα όρια της δυναμικότητάς του όσον αφορά τα εμπορευματοκιβώτια. Το Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco προβλέπει ότι η κινεζική πλευρά αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ, όπως και να κατασκευάσει τον νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυά του και να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 γερανοφόρα οχήματα E-RTGs. Προβλέπει ακόμα να αναβαθμίσει τον ανατολικό και δυτικό προβλήτα ΙΙΙ και να συνεχίσει η θυγατρική της Cosco να καταβάλλει στην ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη μεταξύ τους σύμβαση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή