«Ψαλίδι» 30% στον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης

«Ψαλίδι» 30% στον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μειωμένο ΕΦΚ σε ποσοστό 30% θα διακινηθεί τη φετινή σεζόν το πετρέλαιο θέρμανσης, ποσοστό που για τον καταναλωτή μεταφράζεται σε ένα όφελος της τάξης των 12 λεπτών. Για μια κατανάλωση 1.000 λίτρων δηλαδή θα υπάρξει εξοικονόμηση 120 ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Με βάση τις τρέχουσες τιμές του Αυγούστου, η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης με μειωμένο ΕΦΚ κατά 30% (συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου ΦΠΑ που προκύπτει) διαμορφώνεται στα 1,15 ευρώ το λίτρο έναντι τιμής 1,25 ευρώ χωρίς τη μείωση του ΕΦΚ. Η τελική αποτίμηση της πρωθυπουργικής εξαγγελίας σε σχέση με τον περιορισμό του κοινωνικού προβλήματος που προκάλεσε η εξίσωση των ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης την τελευταία διετία θα κριθεί, σύμφωνα με την αγορά, από το καθεστώς διάθεσης του επιδόματος θέρμανσης.

Το επίδομα θέρμανσης, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά παραμένει, δεν έχει ωστόσο διευκρινιστεί από πλευράς του υπουργείου Οικονομικών εάν θα ισχύσουν τα περσινά κριτήρια και ποσοστά επιδόματος. Ο κλάδος της εμπορίας πετρελαιοειδών πάντως επιμένει στη διεύρυνση των κριτηρίων και των δικαιούχων για το επίδομα θέρμανσης έτσι ώστε να δημιουργηθεί πραγματικό κίνητρο για τους καταναλωτές. Αντιθέτως ο κλάδος των πρατηριούχων χαρακτηρίζει ημίμετρο την πρωθυπουργική εξαγγελία, υποστηρίζοντας ότι για να υπάρξει πραγματική ανακούφιση της κοινωνίας και ενίσχυση της αγοράς θα πρέπει ο ΕΦΚ να επιστρέψει στα επίπεδα του 2011 (60 ευρώ το χιλιόλιτρο έναντι 330 ευρώ το χιλιόλιτρο σήμερα και στα 230 ευρώ το χιλιόλιτρο με τη μείωση του 30%). Η ΠΟΠΕΚ με ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι το όφελος για τον καταναλωτή από τη μείωση του ΕΦΚ θα είναι της τάξης των 7-10 λεπτών το λίτρο και αποδίδει την πρωθυπουργική εξαγγελία σε «έλλειψη θάρρους και γενναιότητας, ή άγνοιας της πραγματικής οικονομικής κατάστασης χιλιάδων οικογενειών».

Η αγορά εκφράζει την άποψη ότι η κυβέρνηση περιόρισε τη μείωση του ΕΦΚ στο 30% προκειμένου να μην αφήσει περιθώρια επανάκαμψης του λαθρεμπορίου, αφού το σύστημα εισροών – εκροών που θα μπορούσε να βάλει τέλος στη λαθραία διακίνηση καυσίμων δεν έχει ολοκληρωθεί. Το ποσοστό του 30%, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι οριακό ως προς το κίνητρο του λαθρεμπορίου. Οπως εξηγούν, με τη νόμιμη διακίνηση ένας επαγγελματίας επωφελείται από το σύνολο του ΦΠΑ, όφελος που είναι σχεδόν ίδιο με τη διακίνηση του θέρμανσης ως πετρελαίου κίνησης εάν συμπεριληφθούν και τα κόστη του αποχρωματισμού. Η αίσθηση πάντως που επικρατεί στην αγορά είναι ότι ακόμη και το όφελος των 12 λεπτών το λίτρο που προκύπτει από τη μείωση του ΕΦΚ κατά 30%, δεν θα το εισπράξει στο σύνολό του ο καταναλωτής. Θεωρείται βέβαιο ότι η μείωση των 12 λεπτών το λίτρο θα απορροφηθεί κατά ένα μέρος από την αύξηση των περιθωρίων κέρδους στα διάφορα στάδια διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή