Δρίτσας: Μέρος της συμφωνίας με δανειστές η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Δρίτσας: Μέρος της συμφωνίας με δανειστές η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Υπάρχουν πιεστικές συγκυρίες που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει». Με τη φράση αυτή, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας περιέγραψε χθες το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί γύρω από τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Οπως τόνισε, ο συνολικός προγραμματισμός του κυβερνητικού έργου καθορίζεται από την εξέλιξη της νέας συμφωνίας με την Ευρώπη και την τοποθέτηση της χώρας που θα προκύψει σε αυτό το νέο πλαίσιο.

Σύμφωνα με τον κ. Δρίτσα, οι κανόνες συμμετοχής της χώρας στην Ευρώπη και την Ευρωζώνη είναι αυτοί που θα διαμορφώνουν συγκεκριμένο πλαίσιο κινήσεων. Εν ολίγοις, ο αναπληρωτής υπουργός συντάσσεται με τη στάση του Μεγάρου Μαξίμου όσον αφορά τη δρομολόγηση μέρους του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, υπό όρους και προϋποθέσεις και εντός του πλαισίου που θα διαμορφωθεί από την εν εξελίξει διαπραγμάτευση με τους εταίρους. Ωστόσο, ο κ. Δρίτσας, ο οποίος κατά την ορκωμοσία είχε προαναγγείλει την ακύρωση των διαγωνισμών για την πώληση πλειοψηφικών ποσοστών στο ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, επανέλαβε τον προβληματισμό του για το πώς θα διαφυλαχθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού. Παράλληλα, επανέλαβε την άποψή του ότι κανένα μέλος της κυβέρνησης δεν είναι υπέρ των αποκρατικοποιήσεων.

Σύμφωνα πάντως με τον υπουργό, πέραν του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, δεν έχει εκδηλωθεί κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον για την ανάληψη της διαχείρισης κάποιου από τα άλλα λιμάνια που έχει στην κατοχή του το ΤΑΙΠΕΔ. Ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε και στις κυοφορούμενες αλλαγές στις διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Ειδικότερα, για τον ΟΛΘ δήλωσε ότι αναμένεται άμεσα η ανακοίνωση του νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, πιθανώς και εντός της εβδομάδος. Για τον ΟΛΠ δεν θέλησε να ξεκαθαρίσει τη στάση της κυβέρνησης, κάνοντας λόγο για ομαλή συνεργασία με τη νυν διοίκηση.

Μεταξύ των ζητημάτων που έθιξε ο κ. Δρίτσας ήταν κι εκείνο των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας. Στόχος του είναι να προχωρήσει σε εξορθολογισμό του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, που επιτρέπει την κατ’ εξαίρεση μείωση των οργανικών συνθέσεων, καθώς πλέον η τάση αυτή τείνει να γίνει μόνιμη και όχι ευκαιριακή. Κριτήριο τυχόν μεταβολών του υφιστάμενου πλαισίου θα είναι η ασφάλεια των πλοίων. Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου βρίσκονται στην τελική φάση αξιολόγησης των προτάσεων των εργατικών αλλά και εργοδοτικών οργανώσεων, προκειμένου να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την επίλυση του προβλήματος της απλήρωτης εργασίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή