ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βλέπουν οφέλη, αλλά δεν θέλουν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ οι Πειραιώτες

11s18olp

Θετική εικόνα τόσο για τον ΟΛΠ όσο και για την Cosco έχει η κοινή γνώμη στον Πειραιά αλλά και τους περιφερειακούς του δήμους. Επιπλέον, θετικές εκτιμά η πλειοψηφία τις συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σε κρίσιμους τομείς, όπως η ενίσχυση της διεθνούς θέσης του λιμανιού (64%), τα έργα υποδομής (69%), η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (59%), οι υπηρεσίες προς επιβάτες και χρήστες (65%), και κυρίως στην ανάπτυξη της περιοχής (65%) και την επέκταση του εμπορικού αλλά και επιβατικού τμήματος του λιμανιού. Παρά ταύτα, όμως, μόνον το 37% της πειραϊκής κοινής γνώμης συντάσσεται με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, ενώ το 46% διαφωνεί και το 17% δεν διατυπώνει γνώμη.

Αυτά προκύπτουν από δημοσκοπική έρευνα για το θέμα με τίτλο «Πόλη – Λιμάνι» που έγινε από την Public Issue και το Portnet στην πρώτη και τη δεύτερη περιφέρεια Πειραιώς και η οποία παρουσιάστηκε σε κλειστή εκδήλωση την Τετάρτη το μεσημέρι στο Ιδρυμα Λασκαρίδη, παρουσία φορέων του Πειραιά και του υπουργού Ναυτιλίας. Μάλιστα, ο Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στους παρευρισκομένους, σημείωσε για πρώτη φορά πως οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης από την πλευρά της κυβέρνησης και του ευρύτερου Δημοσίου θα ολοκληρωθούν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος. Ειδικότερα σημείωσε πως η συμφωνία θα ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα έρθει προς κύρωση από τη Βουλή και τελικά θα υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς. Ολα αυτά, σύμφωνα με τον υπουργό, προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο.

Είναι η πρώτη ξεκάθαρη δήλωση του υπουργού σχετικά με τα επόμενα βήματα στη διαδικασία πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε. στην Cosco. Υπενθυμίζεται πως ο ίδιος έχει επανειλημμένως αμφισβητήσει έμμεσα τη διαδικασία, επικαλούμενος εσχάτως την ύπαρξη μιας μόνον δεσμευτικής προσφοράς και ζητώντας να του κοινοποιηθούν όλα τα σχετικά έγγραφα με την προσφορά, τις αποτιμήσεις αλλά και τις αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ. Πολιτικοί παρατηρητές συνδέουν τη στροφή αυτή της ρητορικής του υπουργού με τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου την Τέταρτη το πρωί, πριν δηλαδή από τις σχετικές δηλώσεις, αλλά και την προσπάθεια της κυβέρνησης να κλείσει ζητήματα κρίσιμα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Επιπλέον, το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του Πειραιά, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, προκαλεί διαρροές μέρους των ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόμματος προς τη Λαϊκή Ενότητα του Π. Λαφαζάνη, της οποίας η ισχύς στην περιφέρεια εκτιμάται ως αυξημένη. Αποδίδουν, λοιπόν, τη μέχρι τώρα τουλάχιστον στάση του Θ. Δρίτσα και σε προσπάθεια συσπείρωσης.

Η έντονη ιδεολογική και πολιτική φόρτιση που έχει προσλάβει και διατηρεί το ζήτημα είναι, άλλωστε, εμφανής και στην αναντιστοιχία απόψεων για την ιδιωτικοποίηση με αυτές για τα οφέλη της, που προκύπτει από τη σχετική έρευνα, ενώ κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας που κλήθηκαν από την «Κ» να σχολιάσουν την έρευνα υπογραμμίζουν πως αυτό «είναι αποτέλεσμα και καθρέφτης της».

Αξίζει να υπογραμμιστεί πως τα ποσοστά αποδοχής της ιδιωτικοποίησης διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης περιφέρειας Πειραιώς. Ετσι, στην πρώτη περιφέρεια οι θετικές με τις αρνητικές απόψεις εμφανίζονται ισοδύναμες. Ειδικότερα το 42% είναι υπέρ, άλλο 42% είναι κατά και 16% δεν εκφέρει γνώμη. Οι χειρισμοί της κυβέρνησης, πάντως, στο θέμα φαίνεται πως αποδοκιμάζονται τόσο από τους πολέμιους όσο και από τους υπέρμαχους της ιδιωτικοποίησης: το 75% των ερωτηθέντων διατυπώνει αρνητική άποψη και μόλις το 16% θετική.