ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοικτή διαμάχη ΤΑΙΠΕΔ με τον ΔΑΑ

12s18aerorolimenasath

Νέα επιστολή απέστειλε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας στον πρόεδρο του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος», Παναγιώτη Ρουμελιώτη. Αντικείμενο και της νέας επιστολής αποτελεί η περαιτέρω αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου της Αθήνας, την οποία παρακωλύει ο πρόεδρος του ΔΑΑ, μη εισάγοντας το θέμα στην ατζέντα του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δεν κρύβει την ανησυχία και τη δυσαρέσκειά του σχετικά με τους χειρισμούς του κ. Ρουμελιώτη. Τον καλεί μάλιστα να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση έναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ.

«Εχει παρέλθει χρονικό διάστημα δύο μηνών, από τότε που καλέσαμε την εταιρεία (σ.σ. ΔΑΑ) σε διαπραγματεύσεις σχετικά με την παράταση της από 31.07.1995 Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Αποτελεί ιδιαιτέρως δυσάρεστη έκπληξη, το γεγονός ότι μέχρι σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΑΑ δεν έχει επιληφθεί επί του συγκεκριμένου θέματος…» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας στην επιστολή του. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης αποτελεί δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης και ότι ο ίδιος θεωρεί «αυτονόητη τη συμμόρφωση στη δέσμευση αυτή των μελών του Δ.Σ. που έχουν διοριστεί από το Δημόσιο. Τέλος, ο κ. Πιτσιόρλας επισημαίνει ότι το ΤΑΙΠΕΔ ασκεί τα δικαιώματα στη Γ.Σ. των μετόχων που ελέγχουν το 55% των μετοχών του ΔΑΑ. Σύμφωνα με τη διαδικασία, ο πρόεδρος του ΔΑΑ, βάσει του καταστατικού της επιχείρησης, είναι ο αρμόδιος να εισάγει τα θέματα συζήτησης στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της επιχείρησης. Ο κ. Ρουμελιώτης, όπως έχει παραδεχθεί ο ίδιος, ακολουθώντας τις οδηγίες του εποπτεύοντος υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, αρνείται να φέρει το θέμα στη συνεδρίαση, παρά το γεγονός ότι το ζητεί ο κάτοχος του 55% των μετοχών της εταιρείας. Επίσης το ζητεί και ο κάτοχος του 40% των μετοχών της επιχείρησης, που αναγκάσθηκε να επιστρατεύσει μέχρι και τα διπλωματικά μέσα που διαθέτει η χώρα στην Ελλάδα, προκειμένου να πιέσει την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ), προς την κατεύθυνση της έναρξης των διαπραγματεύσεων.

Πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι σε πρώτη φάση να επεκτείνει τη σύμβαση παραχώρησης του αερολιμένα. Σε αντάλλαγμα αυτού, εκτός από το τίμημα που θα εισπράξει, θα επιδιώξει την αλλαγή των όρων της σύμβασης μετόχων του 1996, η οποία δίνει το βέτο σε κάθε κάτοχο μετοχών στις μετοχικές αλλαγές. Στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ, αφού απαλλαγεί από τις δουλείες της σύμβασης του 1996, θα προχωρήσει στην πώληση, αδιευκρίνιστου μέχρι στιγμής ποσοστού μετοχών. Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 30% των μετοχών του ΔΑΑ, ενώ επιπλέον κατέχει τα δικαιώματα ψήφου για το 25% που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο.

Στο παρελθόν για τον ΔΑΑ είχαν εκφράσει ενδιαφέρον η επενδυτική Friedmann κινεζικών συμφερόντων, σε συνεργασία με το αεροδρόμιο Σενζέν της Κίνας. Το ενδιαφέρον αυτό πλέον έχει ατονήσει, καθώς η Friedmann επένδυσε στο αεροδρόμιο της Τουλούζης στη Γαλλία. Πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι υπάρχουν τουλάχιστον δύο ενδιαφερόμενοι, εκτός των Καναδών, ο πρώτος προερχόμενος από Ασία και ο δεύτερος από την ανεπτυγμένη Δύση. Αμφότεροι, ωστόσο, βρίσκονται σε στάση αναμονής, αναμένοντας το ΤΑΙΠΕΔ να ξεδιπλώσει τις προθέσεις του σε σχέση με τον ΔΑΑ.