ΣΕΑΑ: Τρύπα στα κρατικά ταμεία από τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. εισαγωγής

ΣΕΑΑ: Τρύπα στα κρατικά ταμεία από τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. εισαγωγής

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε 52 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι απώλειες το 2016 για τα κρατικά ταμεία εάν η κυβέρνηση υλοποιήσει τελικά το σχέδιό της για παράταση της ευνοϊκής φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προηγούμενης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι πραγματικές απώλειες είναι πολύ μεγαλύτερες, καθώς με αυτό τον τρόπο θα απαξιωθούν τα εγχώρια μεταχειρισμένα αλλά και τα καινούργια αυτοκίνητα, ενώ σημαντική θα είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την αύξηση των παλαιών ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι από 1/9/2015 τέθηκε σε υποχρεωτική εφαρμογή το πρότυπο εκπομπών Euro 6 για την ταξινόμηση των αυτοκινήτων, κάτι που συνεπάγεται μετακύλιση συντελεστών. Ενώ δηλαδή έως τις 31/8/2015 οι χαμηλότεροι συντελεστές αφορούσαν τα αυτοκίνητα Euro 5, από 1/9/2015 οι χαμηλότεροι συντελεστές αφορούν τα αυτοκίνητα με τεχνολογία Euro 6, τα αυτοκίνητα με Euro 5 φορολογούνται με συντελεστές που έως τις 31/8/2015 εφαρμόζονταν στα αυτοκίνητα με Euro 4 κ.ο.κ. Τον περασμένο Νοέμβριο, η κυβέρνηση με τροπολογία ανέστειλε τη μετακύλιση των συντελεστών, δηλαδή τα αυτοκίνητα με Euro 5 και Euro 6 φορολογούνταν με τους ίδιους συντελεστές και τα Euro 4 με τους συντελεστές που ισχύουν για τα Euro 5 κλπ. Η αναστολή αυτή έληξε στις 31/3/2016, ωστόσο, όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το υπουργείο Οικονομικών απεργάζεται σχέδια για παράταση της αναστολής αυτής για 1-2 χρόνια.

Εάν ευοδωθούν τα σχέδια αυτά, υπολογίζεται ότι το 2016 θα εισαχθούν 24.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, κάτι που συνεπάγεται περί τα 36,1 εκατ. ευρώ έσοδα για το κράτος από το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ. Εάν δεν δοθεί νέα παράταση υπολογίζεται ότι θα εισαχθούν 14.000 μεταχειρισμένα και οι υπόλοιπες ανάγκες θα καλυφθούν με 10.000 καινούργια αυτοκίνητα, κάτι που συνεπάγεται έσοδα για το κράτος μέσα στο 2016 ύψους 87,9 εκατ. ευρώ.

Πέραν των απωλειών για τα κρατικά ταμεία, η πριμοδότηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων γίνεται συχνά σε βάρος των καταναλωτών, καθώς ουκ ολίγες φορές πέφτουν θύματα απάτης. «Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρονται τα πραγματικά χιλιόμετρα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα», ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης. Αν και αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει πρώτη φορά στη Γερμανία το 2012 έχουν διανύσει 140.000-180.000 χλμ. διότι στην πλειονότητά τους είναι εταιρικά και προέρχονται από δημοπρασίες, στον πίνακα οργάνων αναγράφεται ότι έχουν διανύσει περί τα 60.000 χλμ. Πώς συμβαίνει αυτό; Κατ’ αρχάς δεν υπάρχει υποχρέωση να αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει τα οχήματα όταν εκτελωνίζονται στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα σκοπίμως περνούν από δύο ελέγχους ΚΤΕΟ, καθώς με τον δεύτερο έλεγχο και με «φιλοδώρημα» 50 ευρώ επικαλύπτεται η πληροφορία του πρώτου ελέγχου και το κοντέρ αναγράφει ό,τι επιθυμεί ο εισαγωγέας-έμπορος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή