ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώνουν κατά 50% τις επιδοτήσεις για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

12s19astyp

Σημαντικές αλλαγές από το υφιστάμενο καθεστώς επιδότησης άγονων αεροπορικών δρομολογίων περιλαμβάνει το προσχέδιο απόφασης, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και αφορά στο νέο καθεστώς άγονων δρομολογίων, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2016 και για τέσσερα χρόνια. Η απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη προβλέπει την παράταση (από την 1η Οκτωβρίου), με παράλληλη όμως τροποποίηση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν επιβληθεί σε 28 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο δίκτυο εσωτερικού της χώρας. Το προσχέδιο απόφασης, που περιγράφει το νέο καθεστώς επιδοτήσεων, περιλαμβάνει δραστικές περικοπές δρομολογίων και ριζική αναδιάρθρωση του ισχύοντος καθεστώτος.

Τα επιδοτούμενα δρομολόγια μειώνονται κατά περίπου 50%, καθώς προβλέπεται η μείωση του ύψους της επιδότησης. Η μείωση δεν συνεπάγεται αυτόματη μείωση των δρομολογίων που θα εκτελούνται προς τους «άγονους» προορισμούς κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά περιορισμό των δρομολογίων που θα λαμβάνουν την επιδότηση.

Καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τις αεροπορικές εταιρείες έχει οριστεί η 30ή Ιουλίου, γεγονός το οποίο όμως δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς 6μηνο προκήρυξης και ολοκλήρωσης του σχετικού διαγωνισμού.

Σε περίπτωση που καμία εταιρεία δεν εκδηλώσει ενδιαφέρον εντός προθεσμίας για τις 28 άγονες γραμμές, το προσχέδιο της απόφασης προβλέπει την ανάθεση, για το διάστημα 1 Οκτωβρίου 2016 – 30 Σεπτεμβρίου 2020, σε έναν αερομεταφορέα για μία ή περισσότερες από τις επιδοτούμενες γραμμές, χωρίς όμως επιδότηση. Πρακτικά, το υπουργείο Υποδομών θα χορηγήσει στις εταιρείες το δικαίωμα εκτέλεσης των άγονων δρομολογίων, χωρίς όμως να τις επιδοτήσει.

Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τo μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται ως εξής:

Αθήνα – Αστυπάλαια στο ποσό των 650.000 ευρώ, Αθήνα – Λέρος στο ποσό του 1.000.000 ευρώ, Αθήνα – Μήλος στο ποσό του 1.000.000 ευρώ, Αθήνα – Κύθηρα στο ποσό των 500.000 ευρώ, Αθήνα – Πάρος στο ποσό των 12.000 ευρώ, Αθήνα – Κάρπαθος στο ποσό των 700.000 ευρώ, Αθήνα – Σητεία στο ποσό των 500.000 ευρώ, Αθήνα – Σκιάθος στο ποσό των 500.000 ευρώ, Αθήνα – Κάλυμνος στο ποσό των 600.000 ευρώ, Αθήνα – Σκύρος στο ποσό των 12.000 ευρώ, Αθήνα – Ζάκυνθος στο ποσό των 12.000 ευρώ.