ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

Ο γητευτής της Ομόνοιας

Πορτρέτο: Βαγγέλης Ζαβός

Ο συνιδρυτής της αλυσίδας Brown Hotels, Λίον Άβιγκαντ, εξηγεί στο «Κ» γιατί η «απόβαση» της εταιρείας του στην Ελλάδα ξεκινά από την πιο ΛΟΥΜΠΕΝ πλατεία της Αθήνας, με τέσσερα νέα ξενοδοχεία.

Όσο ο Λίον Άβιγκαντ φωτογραφίζεται από ένα μπαλκόνι του πρώτου Brown Hotel στην Ελλάδα (Brown Acropol, στο νούμερο 1 της οδού Πειραιώς), προσπαθώ να μπω στο μυαλό του. Να φανταστώ τι έχει φανταστεί ο ίδιος για την Ομόνοια, γιατί επέμεινε να βάλει όλες τις μάρκες του στην πλατεία την οποία οι περισσότεροι Αθηναίοι έχουμε συνηθίσει να αποφεύγουμε (ναι, ακόμα και μετά την επιτυχημένη αναβίωση του εμβληματικού πίδακα). Αν δεν ήξερα ότι ο Άβιγκαντ είναι γέννημα-θρέμμα του Τελ Αβίβ και αν δεν είχα ζήσει για λίγο την άμεσα αναγνωρίσιμη για εμάς τους Έλληνες «αθηναϊκή» αύρα της μεγαλούπολης του Ισραήλ, θα δυσκολευόμουν πολύ να καταλάβω την αναπάντεχη για πολλούς εμμονή του 48χρονου επιχειρηματία με την Ομόνοια.

Ο Άβιγκαντ, ακριβώς επειδή μεγάλωσε στο Τελ Αβίβ, μια εκ πρώτης όψεως «άχαρη» μεσογειακή μητρόπολη με πολύ μπετόν (σας θυμίζει κάτι;) και ακριβώς επειδή πρωταγωνίστησε στο τουριστικό boom της πόλης με την ιδιότητα του ανήσυχου επιχειρηματία της βιομηχανίας του τουρισμού που έβλεπε πολύ πιο πέρα από τα στερεότυπα για το τι είναι πραγματικά «όμορφο», «ενδιαφέρον» και «σέξι» σε μια πόλη, είναι ο άνθρωπος που βλέπει την Ομόνοια με έναν τρόπο που δεν μπορούμε να τη δούμε εύκολα εμείς. 

o-giteytis-tis-omonoias0
Το Dave Red Athens, που στεγάστηκε στα παλιά γραφεία του ΚΚΕ της περιοχής της Ομόνοιας, είναι έτοιμο να ανοίξει οποιαδήποτε στιγμή το επιτρέψουν η πορεία της πανδημίας και η επιστροφή της ζήτησης για ταξίδια σε όλο τον κόσμο.

 

Αυτό λοιπόν που έχει στο μυαλό του δεν είναι να επενδύσει γενικώς και αορίστως στην Αθήνα της επόμενης μέρας μετά την πανδημία, αλλά να συστήσει την Ομόνοια ως αυτοτελή ταξιδιωτικό προορισμό, στοχεύοντας σε επισκέπτες που του μοιάζουν: που τους αρέσει το κέντρο των πόλεων, που είναι έτοιμοι να ταλαιπωρήσουν σκληρά τις σόλες των παπουτσιών τους για να νιώσουν τις πιο αυθεντικές πλευρές ενός εντελώς άγνωστου προορισμού. Στο αθηναϊκό portfolio της Brown Hotels περιλαμβάνονται τέσσερα ξενοδοχεία πέριξ της πλατείας. Εκτός, λοιπόν, από το Brown Acropol, είναι έτοιμο να ανοίξει μέσα στο 2021 το Dave Red Athens (στα παλιά γραφεία του ΚΚΕ), για να ακολουθήσουν το Lighthouse Athens στο πρώην Mirage, πάνω στην πλατεία, και ένα boutique hotel στο πρώην ξενοδοχείο Ίλιον. 

«Για εμάς στην Brown Hotels Collection είναι πολύ φυσικό να βρισκόμαστε εδώ», μου λέει αμέσως, και τον πιστεύω. Πάλλεται όταν μιλάει για τα ελληνικά του πρότζεκτ, που περιλαμβάνουν ένα ξενοδοχείο στο Σούνιο κι ένα ακόμα στη Θεσσαλονίκη. «Νιώθουμε την Ελλάδα σαν την ευρύτερη οικογένειά μας, έχοντας μια σχεδόν αδελφική σχέση. Οι ομοιότητες στην κουλτούρα και στον τρόπο σκέψης, η ιδιαίτερη αγάπη προς το φαγητό, τη μουσική και την τέχνη της Ελλάδας και το κοινό, μεσογειακό μας ταμπεραμέντο μάς κάνουν να νιώθουμε σαν στο σπίτι μας». 

Ομόνοια, το επόμενο talk of the town

o-giteytis-tis-omonoias1

o-giteytis-tis-omonoias2
Το Dave Red Athens, που στεγάστηκε στα παλιά γραφεία του ΚΚΕ της περιοχής της Ομόνοιας, είναι έτοιμο να ανοίξει οποιαδήποτε στιγμή το επιτρέψουν η πορεία της πανδημίας και η επιστροφή της ζήτησης για ταξίδια σε όλο τον κόσμο.

 

Η ιδέα για μια δυναμική επένδυση στον ελληνικό τουρισμό έχει ηλικία τριών ετών. «Ενθουσιαστήκαμε με τη χώρα και τις δυνατότητες που μας προσφέρει να παρουσιάσουμε τη μοναδική ταυτότητα της Brown Hotels Collection. Κυρίως στοχεύουμε στο να αλλάζουμε την ατμόσφαιρα γύρω από ένα σημείο της πόλης το οποίο θα γίνει το επόμενο talk of the town, είναι μια κίνηση που έχουμε κάνει με επιτυχία και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, όπως το Βερολίνο και το Άμστερνταμ. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να το υλοποιήσουμε και εδώ – στην Ομόνοια! Αγαπάμε την περιοχή και αυτό το σημείο της Αθήνας και νιώθουμε ότι μπορούμε να συμβάλουμε στο σημαντικό έργο που γίνεται για την αναβίωση της αίγλης της περιοχής, ειδικά τώρα την περίοδο της πανδημίας, καθώς είναι μια κρίσιμη στιγμή κατά την οποία μπορούμε να δείξουμε την πίστη μας στην πόλη και στις κρυμμένες ομορφιές της».

«Γιατί επιμένουμε παρά την πανδημία»

Αλήθεια, η εξαιρετικά προβληματική συγκυρία λόγω της πανδημίας δεν τον έκανε να χάσει το κέφι του, να σκεφτεί ξανά το ελληνικό «πακέτο»; Η απάντηση είναι ένα αποφασιστικό «όχι». «Αρνηθήκαμε πολύ ελκυστικές προτάσεις να πουλήσουμε κάποιες από τις ιδιοκτησίες μας, αλλά παραμείναμε αισιόδοξοι όπως όταν ξεκινήσαμε το εγχείρημα, καθώς αποτελούμε την αιχμή του δόρατος μιας ομάδας από σπουδαίους συνεργάτες που μας στηρίζουν και πιστεύουν στο όραμά μας και στις κινήσεις μας στην Ελλάδα, και ειδικότερα στο πλάνο μας για την Ομόνοια. Η Brown Hotels Collection πιστεύει στη μοναδική ατμόσφαιρα που έχουν οι πόλεις της Ελλάδας, αποπνέοντας τόσο το χαρακτηριστικό τους χρώμα όσο και την τόσο πλούσια κουλτούρα τους, επανασυστήνοντας τη νέα εικόνα της Ελλάδας, δηλαδή ότι είναι κάτι παραπάνω από υπέροχες παραλίες και ατέλειωτα τοπία. Αυτό είναι που αγαπάμε, αυτό είναι που μας ωθεί και γι’ αυτό αποφασίσαμε να συνεχίσουμε δυναμικά τα σχέδιά μας για την Ομόνοια».

o-giteytis-tis-omonoias3
Σε τόνους αναβίωσης της δεκαετίας του ‘50 η νέα εποχή του Brown Acropol, που λειτουργεί ήδη στο νούμερο 1 της οδού Πειραιώς.

Επιστροφή στην πλατεία, λοιπόν. Τι τον έφερε εδώ, γιατί τέσσερα ξενοδοχεία σε μια περιοχή που οι ντόπιοι αποφεύγουμε; «Θα το πω όσο πιο απλά μπορώ: η Ομόνοια είναι συναρπαστική, είναι πρωτότυπη και αφυπνίζει τα δημιουργικά μας τσάκρα. Πρόκειται για το κεντρικότερο σημείο της πόλης, βήματα μακριά από ενδιαφέρουσες γειτονιές που δίνουν στην Αθήνα το χαρακτηριστικό της ηχόχρωμα.

»Με αυτό ως όχημα θέλουμε να κάνουμε τη μεγάλη διαφορά, να φέρουμε όλες τις δημιουργικές φωνές της Αθήνας γύρω μας και να αναπτύξουμε μια κοινότητα που να ζει και να αναπνέει στην Ομόνοια, βρίσκοντας μια νέα ταυτότητα στην πόλη».

o-giteytis-tis-omonoias4
Σε τόνους αναβίωσης της δεκαετίας του ‘50 η νέα εποχή του Brown Acropol, που λειτουργεί ήδη στο νούμερο 1 της οδού Πειραιώς. ©Βαγγέλης Πατεράκης

 

Χαζεύοντας το λόμπι του Brown Acropol σε τόνους ’50s revival και με την κλασική τοιχογραφία των Πικιώνη – Κουτσογιάννη πάντα στη θέση της (εμπνευσμένη από το ανάκτορο του βασιλιά Μίνωα στην Κρήτη), αλλά και φωτογραφίες από το πολύ νεανικό και χαρούμενο Dave Red Athens, όπου σημειωτέον η δημιουργική ομάδα του Six D.o.g.s θα αναλάβει τα μπαρ/κλαμπ του ξενοδοχείου, πιάνω στον αέρα αυτό που θα μου πει λίγο μετά ο ίδιος ο Λίον Άβιγκαντ, όταν θα τον ρωτήσω τι διαφορετικό φέρνουν τα Brown Hotels στη φιλοσοφία της φιλοξενίας. «Θέλουμε τα ξενοδοχεία μας να έχουν μοναδική ταυτότητα, να είναι μια νέα πρόταση lifestyle και να αποτελούν σημείο αναφοράς για τη νυχτερινή ζωή της πόλης. Θέλουμε οι επισκέπτες μας να βιώνουν μαζί μας μια ανεπανάληπτη εμπειρία φιλοξενίας που να απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις τους – από τις γεύσεις που περικλείουν όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της urban κουλτούρας των Brown Hotels, που ξεχωρίζουν για την πρωτοτυπία και το αυθεντικό τους στιλ, αλλά και την groovy μουσική σε κάθε όροφο, που φτιάχνει μοναδικά τη διάθεση, έως τα μπαρ μας, που είναι τα καλύτερα της πόλης!

Πιστεύουμε ότι μπορούμε να αναβιώσουμε αυτή την περιοχή της Αθήνας, δημιουργώντας μια νέα νυχτερινή ζωή, όπου οι επισκέπτες των ξενοδοχείων μας θα είναι λίγα μέτρα μακριά από μια μεγάλη επιλογή των καλύτερων μπαρ, εστιατορίων και κλαμπ, καθένα από τα οποία έχει να προσφέρει μια διαφορετική και μοναδική πρόταση διασκέδασης.

»Για να το επιτύχουμε αυτό, είναι προτεραιότητά μας η συνεργασία με τοπικά ταλέντα της πόλης, όπως οι Six D.o.g.s και οι Clumsies, αλλά και η ευρύτερη συνεργασία με αρχιτεκτονικά γραφεία και σχεδιαστές, ενώ είναι στη φιλοσοφία μας να μη φέρνουμε συνεργάτες από το εξωτερικό, αλλά να αξιοποιούμε τις μοναδικές δημιουργικές φωνές της χώρας στην οποία δραστηριοποιούμαστε».

o-giteytis-tis-omonoias5
 © Βαγγέλης Ζαβός

 

Η επόμενη μέρα του τουρισμού

«Θεωρούμε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον μερικά χρόνια μέχρι η τουριστική βιομηχανία να ανακάμψει και να βρει τη δύναμή της, θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να επιστρέψουμε στον τουρισμό όπως τον ξέραμε. Σκεπτόμενοι τη μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών και τη χρήση εναλλακτικών τεχνολογικών μέσων για τη δικτύωση των business travellers, σίγουρα θα επηρεαστεί ο τουρισμός και θα χρειαστεί χρόνος να ξαναβρεί τον βηματισμό του. Όπως είχε πει και ο Δαρβίνος, θα επιβιώσουν όσοι μπορούν να προσαρμοστούν. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να θυμόμαστε. Η δημιουργικότητα και η ευελιξία στις νέες συνθήκες θα αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του κλάδου, αλλά και εκείνων που ανταποκρίνονται σε εξειδικευμένα κοινά, έχουν μια ξεκάθαρη ταυτότητα φιλοξενίας και παρά την κατάσταση που επικρατεί δεν εκπίπτουν σε ποιότητα».