Πώς αποφάσισες να γίνεις ηθοποιός;
Δεν μπορώ να πω ότι ήταν μια απολύτως συνειδητή απόφαση. Είχα μια κλίση στα καλλιτεχνικά από παιδί. Ζωγράφιζα, μου άρεσε η μουσική. Στο Γυμνάσιο μπήκα στη θεατρική ομάδα του σχολείου κι αμέσως αισθάνθηκα μια συγκινητική έλξη για το θέατρο. Τελειώνοντας το Λύκειο, πέρασα ταυτόχρονα στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και στη Δραματική του Εθνικού. Με κέρδισε η υποκριτική.
Είναι χειραφετημένοι οι νέοι ηθοποιοί σήμερα;
Και ναι, και όχι. Σίγουρα είναι μια γενιά αρκετά διαφοροποιημένη από τις προηγούμενες. Κάνει βήματα προόδου και εναντιώνεται απέναντι σε νοοτροπίες κακής διαχείρισης ή κατάχρησης εξουσίας που μέχρι πρότινος θεωρούνταν «κομμάτι της δουλειάς».
Έχεις γευτεί νωρίς την αναγνώριση. Ήσουν υποψήφιος για Βραβείο Χορν, συμμετείχες σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές (Έρωτας μετά, 42°C, Άγριες Μέλισσες, Αγάπη παράνομη κ.ά.) και σε sold out θεατρικές παραστάσεις. Τύχη ή σκληρή δουλειά;
Και τα δύο χρειάζονται. Νιώθω τυχερός και ευλογημένος γιατί όλα ήρθαν αρμονικά, ώστε να μπορώ να τα διαχειριστώ με την απαραίτητη ισορροπία. Αγαπώ εξίσου το θέατρο και την τηλεόραση. Οι συνεργάτες και η αισθητική είναι τα δύο σημαντικότερα κριτήρια για να επιλέξω μια δουλειά. Έχω πει αρκετά «όχι», αρκετά νωρίς. Με ενδιαφέρει πρωτίστως να είμαι σε ένα περιβάλλον όπου θα κυριαρχεί αμοιβαίος σεβασμός και θα με εμπνέουν οι άνθρωποι.
Πρωταγωνιστείς για τρίτη σεζόν σε μία από τις πιο δημοφιλείς θεατρικές παραστάσεις της Αθήνας (Η γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;). Γιατί ξεχώρισε τόσο αυτή η δουλειά;
Το ίδιο το έργο είναι για μένα αριστουργηματικό. Προσεγγίζει κρίσιμα ερωτήματα για τον άνθρωπο και τη ζωή με τρόπο σκληρό και ταυτόχρονα τρυφερό. Ο ρόλος μου έχει να κάνει με τις αγωνίες ενός εφήβου, με την ανασφάλεια που νιώθει όταν διαταράσσονται οι οικογενειακές ισορροπίες και η σχέση των γονιών του. Τον προσέγγισα πατώντας στις ανασφάλειες που είχα κι εγώ ως έφηβος. Έχει ενδιαφέρον, γιατί κάθε βράδυ νιώθω να ανακαλύπτω και μια διαφορετική πλευρά του χαρακτήρα.
Ο δημιουργικός σου εαυτός έχει πολλές πλευρές, πάντως.
Με ελκύει κάθε μορφή τέχνης. Από μια φωτογράφιση όπου θα πάρω μέρος ως μοντέλο, γιατί αγαπώ πολύ τη μόδα και τους νέους σχεδιαστές, μέχρι τα κεραμικά που φτιάχνω ή το σενάριο που γράφω για μια μίνι τηλεοπτική σειρά. Το ξεκίνησα στην καραντίνα, εντελώς αυθόρμητα, για να ξορκίσω την αδράνεια των ημερών. Θεματικά προσεγγίζει κάτι που δεν έχουμε δει ξανά στα ελληνικά δεδομένα. Είμαι χαρούμενος γιατί, όπως όλα δείχνουν, θα υλοποιηθεί σύντομα.
Τι σου έχει μάθει η τέχνη σου για σένα;
Να ξέρω τι να περιμένω από τους ανθρώπους, πώς να φιλτράρω τη συμπεριφορά μου, πώς να ρισκάρω ακολουθώντας το ένστικτό μου. Με έχει κάνει πιο συγκροτημένο. Αυτά, βέβαια, μου τα έχει διδάξει καλύτερα η ψυχοθεραπεία. Ξέρω ότι όλοι κουβαλάμε κάτι, ένα μικρό ή ένα μεγαλύτερο τραύμα, γι’ αυτό οφείλουμε να προσέχουμε πολύ στο πώς επικοινωνούμε μεταξύ μας.
Πώς διαχειρίζεσαι τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τους εγωισμούς στη δουλειά σου;
Μου φαίνεται αδιανόητο να μη στηρίζουμε ο ένας τον άλλο στη δουλειά. Δεν τα πάω καλά με τους ανταγωνισμούς. Νομίζω ότι ο καθένας θα βρει τον δρόμο του αργά ή γρήγορα, δεν χρειάζονται οι τρικλοποδιές.
Κάνεις προβολές του εαυτού σου στο μέλλον;
Με αγχώνει να σκέφτομαι το μετά. Έχω μια τελειομανία, με απασχολεί να κάνω τις «σωστές» επιλογές. Θα μου ευχόμουν να κάνω πάντα ακριβώς αυτό που θέλω, αλλά είναι ουτοπικό. Βιοπορίζομαι από αυτή τη δουλειά. Αναγκαστικά θα τύχει να κάνω και κάτι που δεν με ευχαριστεί απόλυτα. Ευτυχώς, για την ώρα, οι επιλογές μου με εκφράζουν. Πέρα απ’ τη Γίδα, που συνεχίζει στο Θέατρο Αθηνών, θα με δείτε στη νέα σειρά της Φωτεινής Αθερίδου που ετοιμάζει για την καινούργια πλατφόρμα του AΝΤ1 και σε μια νέα μεγάλη παραγωγή που προγραμματίζει για του χρόνου η ΕΡΤ, το Βραχιόλι της φωτιάς.
INFO
Ο Μιχαήλ Ταμπακάκης πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Η γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;» του Ε. Άλμπι μαζί με τον Νίκο Κουρή, τη Λουκία Μιχαλοπούλου και τον Γιάννη Δρακόπουλο, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, στο Θέατρο Αθηνών (Πανεπιστημίου και Βουκουρεστίου 10, Σύνταγμα, 210-3312343). Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή στις 21.00, Σάββατο στις 18.30 και 21.00.