Δημήτρης Γερογιάννης: Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean

Δημήτρης Γερογιάννης: Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean

5' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι έλεγχοι ασφαλείας θα κλιμακώνονται συνεχώς μετά τα νέα τρομοκρατικά χτυπήματα που δέχτηκε η Ευρώπη, ωστόσο οι επιβάτες έχουν αρχίσει να κατανοούν ότι η εντατικοποίησή τους είναι προς όφελός τους, εκτιμά ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης. Η «εμμονή» της εταιρείας στην παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και στη συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μέσα από τολμηρές κινήσεις -όπως η παραγγελία επτά νέων αεροσκαφών το 2014 και η παραλαβή των τριών από αυτά εν μέσω capital controls το περασμένο καλοκαίρι- της έχει εξασφαλίσει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Με 134 προορισμούς σε 36 χώρες, η ελληνική αεροπορική εταιρεία μετέφερε μέσα στο 2015 συνολικά 11,6 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ θα προσθέσει στο δίκτυό της 14 ακόμη προορισμούς εξωτερικού μέσα στη χρονιά που διανύουμε.

Σε ποιο βαθμό η άνοδος των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους έχει επηρεάσει τους κλασικούς αερομεταφορείς;

Η AEGEAN γνωρίζει εδώ και χρόνια τις χαμηλού κόστους εταιρείες. Το 2003, όταν ο ισχυρότερος προορισμός μας στο εξωτερικό ήταν η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με γερμανικές πόλεις, ξεκίνησε να πετάει η Germanwings. Το αποτέλεσμα ήταν να αντιμετωπίσουμε αυτήν τη μορφή ανταγωνισμού από το πρώτα χρόνια της ανάπτυξής μας. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κομμάτι της αεροπορικής αγοράς, το οποίο επιχειρεί να πάρει μερίδιο αγοράς από τους τοπικούς αερομεταφορείς. Σε αντίθεση όμως με άλλες χώρες, όπως είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία, όπου οι «κλασικοί» αερομεταφορείς διατηρούσαν πολύ υψηλά μερίδια αγοράς (30%-50%), εμείς είχαμε ένα 15% στην Ελλάδα όταν άρχισαν να εμφανίζονται πιο δυναμικά οι εταιρείες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά είχε χώρο να αναπτυχθούν νέοι παίκτες παράλληλα με τους υφισταμένους.

Από τους ανταγωνιστές μας, όποιοι και αν είναι αυτοί, φροντίζαμε παραδοσιακά να μαθαίνουμε, πράγμα που μας κάνει καλύτερους. Κάπου τα χωράφια μας θα ακουμπάνε, αλλά δεν είναι κακό αυτό. Εμείς είμαστε πάντα σε εγρήγορση. Γιατί διαχρονικά δίνουμε έμφαση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς μας. Για παράδειγμα, πριν από λίγες ημέρες λανσάραμε μια υπηρεσία που απευθύνεται σε οικογένειες με παιδιά, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες τους. Ολοι είμαστε ανταγωνιστικοί -και οι εταιρείες χαμηλού κόστους, και εμείς-, αλλά προσφέρουμε διαφορετικό προϊόν.

Τα νέα τρομοκρατικά χτυπήματα αναμένεται να επηρεάσουν τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται στην Ε.Ε.;

Ο έλεγχος ασφαλείας επιβατών και αποσκευών έχει λάβει άλλη διάσταση από αυτήν που είχε στο παρελθόν. Εξελικτικά έχουν ήδη εισαχθεί -και ενδεχομένως θα εισαχθούν και στο μέλλον- επιπλέον μέτρα, τα οποία δεν αποκλείεται να έχουν και κόστος για τον επιβάτη σε χρόνο αλλά και σε χρήμα.

Ωστόσο, και οι ίδιοι οι επιβάτες αντιλαμβάνονται πλέον ότι οι έλεγχοι γίνονται αυστηρότεροι για το καλό τους. Εμείς εφαρμόζουμε όλους τους κανονισμούς σε συνεργασία με τις τοπικές και ευρωπαϊκές αρχές, ενώ συχνά υιοθετούμε και επιπλέον των προβλεπομένων μέτρα. Είναι πολύ σημαντικό να προβάλλουμε προς το εξωτερικό την εικόνα μιας χώρας που παρέχει αίσθηση ασφάλειας στον επισκέπτη.

Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα μεταβάλει το τοπίο της ελληνικής τουριστικής αγοράς;

Τα περιφερειακά αεροδρόμια χρήζουν αναβάθμισης. Επρεπε να συνδυαστεί η δυνατότητα επενδύσεων με τη διατήρηση των χρεώσεων σε λογικά επίπεδα. Η συμφωνία με βάση την οποία έγινε η παραχώρησή τους εξασφαλίζει ακριβώς αυτά τα δύο στοιχεία. Πρώτα θα αναβαθμιστούν οι υποδομές τους και στη συνέχεια θα αναπροσαρμοστούν τα τέλη χρήσης, χωρίς να ξεπερνούν τις αντίστοιχες χρεώσεις των ανταγωνιστικών αεροδρομίων. Εάν η συμφωνία υλοποιηθεί όπως έχει περιγραφεί έως τώρα, μόνο κέρδος θα έχει η χώρα. Διασφαλίζοντας -παράλληλα με τις επενδύσεις- ανταγωνιστικές τιμές στα περιφερειακά αεροδρόμια, έχουμε καλύψει το κενό που είχαμε μέχρι σήμερα.

Δημήτρης Γερογιάννης: Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean-1

Τα πρώτα χρόνια ήταν τα πιο δύσκολα για εμάς – η πρώτη 5ετία συγκεκριμένα. Ξεκινήσαμε από το μηδέν σε μια χώρα όπου είχαν προηγηθεί άλλες απόπειρες δημιουργίας αεροπορικών εταιρειών, που ύστερα από λίγο εξαφανίζονταν. Κληθήκαμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, της πολιτείας αλλά και ενός Δημοσίου το οποίο προσπαθούσε να περιφρουρήσει την κυριαρχία της παλαιάς Ολυμπιακής. Ο πρώτος ενάμισης χρόνος συνέπεσε με το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου και την εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου.

Οι αναμενόμενες ζημίες -που πάντα συνοδεύουν την έναρξη λειτουργίας μιας αεροπορικής εταιρείας- αντιμετωπίστηκαν με τη σκληρή και επίμονη δουλειά των ανθρώπων μας και με την υποστήριξη των μετόχων μας. Για να διαχειριστούμε τον ανταγωνισμό και να πείσουμε τους πελάτες να μας εμπιστευθούν, είχαμε από την πρώτη στιγμή μια «εμμονή» με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα, οι άνθρωποί μας είναι η «περιουσία» μας. Επενδύουμε στην εκπαίδευση, την κατάρτιση και την εξέλιξή τους μέσα στην εταιρεία.

Το 2014, μέσα στη χειρότερη περίοδο της κρίσης, επιβεβαιώθηκε η παραγγελία επιπλέον επτά αεροσκαφών Airbus Α320 ceos για το 2015 και 2016. Τα τρία, μάλιστα, τα παραλάβαμε εν μέσω capital controls στα τέλη Ιουνίου και στις αρχές Ιουλίου του 2015. Το τέταρτο ήρθε τον Νοέμβριο, το πέμπτο αναμένεται αυτές τις μέρες και περιμένουμε τα άλλα δύο τον Μάρτιο. Πρόκειται για μια απόφαση που λάβαμε και υλοποιήσαμε εντός κρίσης. Εχουμε συνεισφέρει στον ελληνικό τουρισμό αναπτύσσοντας σημαντικά το δίκτυο εξωτερικού, ενώ καταφέραμε να τονώσουμε αρκετά και την εσωτερική αγορά μέσω της μείωσης του μέσου ναύλου εσωτερικού κατά 26%.

Σε τι αποσκοπούν οι αεροπορικές συμμαχίες; Πώς εξυπηρετείται η AΕGEAN και τι κερδίζει ο επιβάτης από μια αεροπορική εταιρεία που ανήκει σε συμμαχία;

Κατ’ αρχάς, οι αεροπορικές εταιρείες όπως η AEGEAN που συμμετέχουν σε συμμαχίες έχουν διασυνδεδεμένα τα προγράμματα μιλίων που προσφέρουν. Ετσι αναγνωρίζονται τα μίλια που συγκεντρώνει ο επιβάτης από τη μία εταιρεία στο αντίστοιχο πρόγραμμα της άλλης. Παράλληλα, η ένταξη της AEGEAN στη Star Alliance της δίνει πρόσβαση σε χώρες στις οποίες δεν θα είχε υπό άλλες συνθήκες. Αντίστοιχα, το όνομα της εταιρείας «ακούγεται» σε προορισμούς προς τους οποίους δεν έχει απευθείας πτήσεις και όπου υπό άλλες συνθήκες δεν θα έφτανε ποτέ. Και, τέλος, ειδικά η Star Alliance έχει διασυνδεδεμένες πολλές από τις υπηρεσίες των εταιρειών-μελών της. Ο ταξιδιώτης που πετά με ενδιάμεσο σταθμό απολαμβάνει ενιαία διαχείριση των αποσκευών του. Ακόμη και στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά -αν χαθεί, για παράδειγμα, μια βαλίτσα ή καθυστερήσει μια ανταπόκριση-, υπάρχουν διαδικασίες και συστήματα που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες της συμμαχίας για την καλύτερη διαχείριση του προβλήματος. 


Τι να περιμένουν οι επιβάτες μέσα στο 2016 από την AEGEAN;

To 2015 μεταφέραμε συνολικά 11,6 εκατ. ταξιδιώτες. Από το 2013, που εξαγοράστηκε η Olympic Air, καταφέραμε να προσθέσουμε στην εταιρεία 2,8 εκατ. επιβάτες. Το 2015 το πρόγραμμα δρομολογίων μας κάλυπτε ένα δίκτυο 134 προορισμών -100 εξωτερικού και 34 εσωτερικού- σε 36 χώρες, με 15 εκατ. διαθέσιμες θέσεις. Το 2016, με την προσθήκη 14 ακόμη, θα πετάμε σε 149 προορισμούς σε 45 χώρες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή