Διαλυτήρια πλοίων εντός ευρωπαϊκών προδιαγραφών ζητούν διεθνείς ΜΚΟ

Διαλυτήρια πλοίων εντός ευρωπαϊκών προδιαγραφών ζητούν διεθνείς ΜΚΟ

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσπάθεια να στρέψουν το ενδιαφέρον (και) των Ελλήνων εφοπλιστών προς τις περιβαλλοντικά ορθές πρακτικές –και εγκαταστάσεις– ανακύκλωσης πλοίων καταβάλλoυν οι διεθνείς περιβαλλοντικές οργανώσεις. Οπως επισημαίνουν, η διάλυση πλοίων σε Ινδία, Πακιστάν και Μπανγκλαντές γίνεται κάτω από κακές εργασιακά και περιβαλλοντικά συνθήκες. Στα τέλη του 2016 πάντως θα έχουν στη διάθεσή τους λίστα με όλους τους αδειοδοτημένους χώρους στην Ε.Ε., προκειμένου να τους επιλέγουν εφόσον επιθυμούν. Χθες 5 οργανώσεις (Μεσόγειος SOS, Greenpeace, Shipbreaking Platform, Surfrider Foundation και Transport & Environment) διοργάνωσαν με αφορμή της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας συζήτηση με θέμα τη βιώσιμη ναυτιλία. Κεντρικό ρόλο στη συζήτηση είχε η (ανερχόμενη ως θέμα, λόγω της πρόσφατης ευρωπαϊκής νομοθεσίας) ανακύκλωση των πλοίων που ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους.

Οπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι των οργανώσεων, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι εφοπλιστές επιλέγουν να πωλούν ως παλιοσίδερα τα πλοία τους σε διαλυτήρια σε Ινδία, Πακιστάν και Μπανγκλαντές. «Το 2012, που ήταν χρονιά ρεκόρ, περίπου 1.300 μεγάλα εμπορικά πλοία σε όλο τον κόσμο οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια. Τα 2/3 εξ αυτών, στις συγκεκριμένες χώρες της ΝΑ Ασίας, όπου τα πλοία διαλύονται από εργάτες σε παραλίες, μέσα σε τραγικές εργασιακές και περιβαλλοντικές συνθήκες», ανέφερε η Πατρίτσια Χάιντεγκερ, από το Shipbreaking Platform.

Ο Ισπανός Αντ. Μπερέντο, που παρευρέθη στην εκδήλωση, είναι ιδιοκτήτης μιας από τις λίγες μονάδες διάλυσης πλοίων που πληρούν τους όρους της Κοινότητας. «Η Ε.Ε. πρέπει να ανοίξει τον δρόμο. Ομως κύριο πρόβλημα είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός. Οι εταιρείες σε Ινδία, Πακιστάν και Μπανγκλαντές αγοράζουν τα πλοία προς 400-500 ευρώ/τόνο, οι κινεζικές στα 350 ευρώ/τόνο, οι τουρκικές στα 200-250 ευρώ/τόνο και οι ευρωπαϊκές στα 100-150 ευρώ/τόνο. Επομένως οι εφοπλιστές βλέπουν στην “απόσυρση” του πλοίου τους σημαντική δυνατότητα κέρδους και δεν ασχολούνται με το τι συμβαίνει στα διαλυτήρια. Υπάρχει όμως και αθέμιτος ανταγωνισμός εντός της Ε.Ε., από μικρά διαλυτήρια που δεν τηρούν τους κανόνες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή