Α. Ροουγκανι: Πρέπει να πείσει τους χρήστες ότι το Twitter είναι αναγκαίο

Α. Ροουγκανι: Πρέπει να πείσει τους χρήστες ότι το Twitter είναι αναγκαίο

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Twitter, το κοινωνικό δίκτυο της ανταλλαγής σύντομων μηνυμάτων 140 χαρακτήρων, δεν μπορεί πλέον να εθελοτυφλεί. Παρά τις γενναίες του προσπάθειες να προσελκύσει την αχανή αγορά των δισεκατομμυρίων ανθρώπων που πλοηγούνται στο Διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα, η επισκεψιμότητά του παραμένει χαμηλή. Ειδικά, μάλιστα, εάν συγκριθεί με την αντίστοιχη του μεγάλου του ανταγωνιστή, του Facebook, τότε η δυσκολία του φαίνεται περισσότερο: οι χρήστες του Facebook είναι πενταπλάσιοι. Το πρώτο τρίμηνο του 2014 οι ενεργοί χρήστες του Twitter έφθαναν 255 εκατομμύρια, όταν το προηγούμενο τρίμηνο ανέρχονταν σε 241 εκατομμύρια.

Η αύξησή τους σε ετήσια βάση διαμορφώνεται στο 25% και συνεχώς επιβραδύνεται. Σημειωτέον πως στόχος της ομώνυμης εταιρείας που τρέχει το Τwitter ήταν τα 400 εκατομμύρια χρήστες σε μηνιαία βάση έως τα τέλη του 2013. Οσο για τα έσοδά του, αυτά είχαν το πρώτο τρίμηνο σημαντική αύξηση στα 250,5 εκατ. δολάρια έναντι 114,3 εκατ. δολαρίων προ ενός έτους. Υπό το φως των εξελίξεων αυτών και με γνώμονα την ταχύτερη αύξηση των χρηστών, η Twitter ανέθεσε στον γενικό της διευθυντή, Αλι Ροουγκάνι, να λάβει δραστικά μέτρα.

Με προϋπηρεσία στη διάσημη εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών της Pixar, o κ. Ροουγκάνι πρέπει να αποδείξει στις μάζες των χρηστών που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο ότι το Twitter τούς είναι αναγκαίο. Τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας ανά χρήστη είναι ικανοποιητικά, αλλά οι βασικές διαφημιστικές δραστηριότητές της δεν παύουν να εξαρτώνται από το πλήθος των χρηστών των υπηρεσιών της, όπως αναφέρει η Wall Street Journal (WSJ). Κι αυτό σημαίνει πως όσο περισσότερα εκατομμύρια είναι οι χρήστες του Τwitter τόσο αυτό αποκτά ολοένα και υψηλότερη αξία για διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Ο Αλι Ροουγκάνι εντάχθηκε στο δυναμικό της Twitter πριν από τέσσερα χρόνια, αφήνοντας τη θέση του γενικού οικονομικού διευθυντή της Pixar. Στην εταιρεία του Twitter, όπου το ζητούμενο είναι η κατασκευή ενός προϊόντος, ο κ. Ροουγκάνι προσελήφθη να χαράξει δομημένη στρατηγική και το έκανε. Το επόμενο πρόβλημα που του τίθεται είναι το πλήθος των χρηστών.

Ενας σχεδόν CEO

Ο Αλι Ροουγκάνι επιστρατεύθηκε από πέρυσι το φθινόπωρο να βρει λύση. Καθώς ασχολείται και με τα καθήκοντά του ως γενικού διευθυντή και με την ομάδα σχεδιασμού προϊόντων και με την αντιμετώπιση της βραδείας αύξησης χρηστών, απέκτησε το προσωνύμιο «συν-διευθύνων σύμβουλος». Η επιρροή του τείνει αυξανόμενη, άλλωστε, αλλά και τα καθήκοντά του διογκώνονται. Η ομάδα σχεδιασμού προϊόντων έχει απολέσει αρκετά από τα μέλη της, καθώς και τον επικεφαλής της. Ο κ. Ροουγκάνι προσέγγισε στελέχη άλλων εταιρειών στη Σίλικον Βάλεϊ, ορισμένα απέρριψαν την πρότασή του και κατέληξε στον Ντάνιελ Γκραφ της Google Maps για τη θέση του επικεφαλής. Οσο για την προσέγγισή του στο θέμα της αύξησης χρηστών, σε σχετική ερώτηση δεν έδωσε πολλά στοιχεία. Απλώς τόνισε ότι χρειάζεται με τρόπο μεθοδικό να αναπτυχθεί μια στρατηγική και μετά να εφαρμοσθεί. Είναι, ούτως ή άλλως, ιδιαίτερα προικισμένος με ικανότητες να αναλύει δεδομένα και να εντοπίζει το τι ακριβώς σημαίνουν και τι θέλουν να πουν.

Μελετητές των κοινωνικών δικτύων εκτιμούν πως η μεγαλύτερη πρόκληση για τον Αλι Ροουγκάνι είναι να αυξάνονται πιο γρήγορα όσοι ανταλλάσσουν τα tweet τους στο Διαδίκτυο. Επίσης, θα πρέπει να αισθάνονται πως η χρήση του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου είναι σχετικά εύκολη. Η εύρεση των σωστών λογαριασμών τους οποίους κάποιος θέλει να ακολουθήσει απαιτεί υπομονή, τονίζει η WSJ. Συν τοις άλλοις, δεδομένου του λακωνικού χαρακτήρα των μηνυμάτων, έχει αναπτυχθεί πληθώρα συντομογραφιών. Ορισμένοι λένε ότι τους θυμίζουν… τα σύμβολα της στενογραφίας, τα οποία για εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες είναι δυσερμήνευτα, σε τέτοιο βαθμό, ώστε το Twitter εξέδωσε ειδικό γλωσσάρι. Ο Αλι Ροουγκάνι, πάντως, θεωρεί πως «πρέπει το Twitter να δείξει στους χρήστες του τι μπορούν να πάρουν, τι μπορούν να κερδίσουν από αυτό». Κι αυτό, η εταιρεία, που έχει αυτό το κοινωνικό δίκτυο, δεν έχει αποπειραθεί να το πράξει με τρόπο συστηματικό. «Ο κόσμος ξέρει τι σημαίνει το Twitter για μας», παρατηρεί εν κατακλείδι.

Δύσκολο έργο

Αμερικανός ιρανικής καταγωγής, ο Αλι Ροουγκάνι σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Στάνφορντ και η πρώτη του δουλειά τον οδήγησε στην εταιρεία συμβούλων McKinsey & Co. To αναλυτικό του μυαλό εντυπωσίασε ακόμα και τον Στιβ Τζομπς, όταν ήταν διευθύνων σύμβουλος της Pixar, όπως αναφέρει η WSJ. Τότε ο κ. Ροουγκάνι ανέλυε τα οικονομικά στοιχεία όλων των ταινιών της εταιρείας. «Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος», αναρωτήθηκε. «Εκανε πολύ καλή δουλειά». Στην Twitter ήταν εκείνος ο οποίος είχε την ευθύνη για την εφαρμογή της στρατηγικής διεθνούς επέκτασης των υπηρεσιών. Επίσης, έθεσε τις βάσεις για μια επιτυχημένη πρώτη δημόσια εγγραφή για δημόσια διάθεση μετοχών και τέθηκε επικεφαλής της συγκροτημένης εκστρατείας της Twitter να εισέλθει στο πεδίο της τηλεόρασης διαμέσου των κοινωνικών δικτύων. Tώρα θα πρέπει να επινοήσει τον τρόπο με τον οποίο το Twitter θα καταστεί πολύ απαραίτητο, τόσο όσο και το Facebook. Το Twitter πρόσφατα άλλαξε πολύ το προφίλ της σελίδας των χρηστών του. Μοιάζει πολύ με εκείνο του Facebook, αλλά αυτό δεν αρκεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή