ΑΠΟΨΕΙΣ

Μια όμορφη ιστορία

Περνούσα το βράδυ της Κυριακής από το Παναθηναϊκό Στάδιο και το φωταγωγημένο μνημείο μού τράβηξε αμέσως την προσοχή. Ηταν ένα συναρπαστικό θέαμα, μια εικόνα σχεδόν εξωπραγματική: το βλέμμα μου εστίασε στις φωταψίες που αναδείκνυαν το πράσινο στεφάνι του Καλλιμάρμαρου, τα λυγερά δέντρα του λόφου του Αρδηττού. 

Πλησιάζοντας περισσότερο, συνειδητοποίησα ότι είχαν αρχίσει οι προετοιμασίες για την επίδειξη του οίκου Dior το βράδυ της ερχόμενης Πέμπτης. Βιάστηκα να αποδώσω τη μεταμόρφωση του χώρου στους «ξένους». Και όμως, στα τέλη Μαρτίου, όταν η χώρα ήταν πιο βαθιά από ποτέ στα μαύρα νερά της πανδημίας, αποκαλύφθηκε ο νέος φωτισμός του Καλλιμάρμαρου, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου: εξήντα νέες συστοιχίες, με τρεις χιλιάδες εξακόσια σώματα led, φωτίζουν πλέον το πιο εμβληματικό στάδιο της ελληνικής πρωτεύουσας. Οι νέοι προβολείς έχουν διαφορετικές μοίρες στόχευσης, προκειμένου να αναδειχθεί το πεντελικό μάρμαρο, ενώ για πρώτη φορά φωτίζονται τα δέντρα του λόφου στην κορυφή του Σταδίου. Υπέροχο, πραγματικά υπέροχο.

Αυτό που είδα τυχαία προχθές το βράδυ, σε λίγες ημέρες θα ταξιδέψει σε ζωντανή μετάδοση σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Επειδή ακριβώς ο οίκος Dior αποφάσισε να παρουσιάσει τη νέα του κολεξιόν σε ένα από τα πιο προβεβλημένα αθηναϊκά μνημεία. Δημοσιογράφοι από μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και έντυπα υψηλού κύρους θα βρεθούν στην Ελλάδα για να μεταφέρουν στο κοινό τους το μεγάλο γεγονός. Στην πραγματικότητα, θα διαφημίσουν δωρεάν Ελλάδα. Και η διαφήμιση θα «τρέχει» όσο βρίσκεται στον αέρα η συγκεκριμένη καμπάνια. Αξία ανεκτίμητη, που λέει και το γνωστό διαφημιστικό σποτ. Στο ίδιο πλαίσιο θα αναβιώσει η ιστορική φωτογράφιση του 1951 στην Ακρόπολη, όταν ο Ζαν-Πιερ Πεντρατσίνι απαθανάτισε μοντέλα με τουαλέτες του Κριστιάν Ντιόρ για λογαριασμό του Paris-Match.

Επιστρέφοντας στο Καλλιμάρμαρο, δεν μπορούσα να αποφύγω τη σκέψη πώς θα είχε αξιοποιηθεί ένα μνημείο με όλο αυτό το συμβολικό βάρος στα χέρια των Ιταλών, των Γάλλων ή των Ισπανών. Επίσης μου φαίνεται αδιανόητο γιατί ο λόφος Αρδηττού παρουσιάζει αυτήν την εικόνα και παραμένει στην πραγματικότητα κλειστός και απρόσιτος σε κατοίκους και επισκέπτες, οι οποίοι δεν έχουν την ευκαιρία να περπατήσουν στις ωραίες διαδρομές του με θέα στην Ακρόπολη· όχι επειδή είναι πραγματικά κλειστός, αλλά γιατί δεν γνωρίζουν το «κρυφό» πέρασμα από την οδό Αρχιμήδους. Ευτυχώς, υπάρχουν ιστορικοί οίκοι όπως ο Dior για να μας θυμίζουν τι μπορούμε να κάνουμε με την ιστορία μας.