Σε θυρίδα οι βαθμοί από την τράπεζα;

Σε θυρίδα οι βαθμοί από την τράπεζα;

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φέτος, μετά το 2014, στις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και της Β΄ Λυκείου τα μισά θέματα επελέγησαν από τράπεζα θεμάτων και τα άλλα μισά από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) δεν έχουν δημοσιοποιήσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών, ούτε φυσικά έχουν προχωρήσει σε αξιολόγηση του μέτρου στο οποίο οι ομοσπονδίες αντιτίθενται. Να θυμίσω ότι το 2014, όταν είχε εφαρμοστεί για μία και μοναδική φορά τράπεζα θεμάτων, η αποτυχία των μαθητών ήταν μεγάλη. Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ τον Ιούλιο του 2014 από το 65% των σχολείων σε όλη τη χώρα, ενώ το 2013 είχε κριθεί μετεξεταστέο το 4% των μαθητών, το 2014 το ποσοστό άγγιξε το 24%. Μάλιστα, η τράπεζα θα επεκταθεί το σχολικό έτος 2022-2023 και στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.

Παρά τη φετινή κυβερνητική σιγή, καθηγητές λυκείων δηλώνουν ότι τα αποτελέσματα ήταν χειρότερα από πέρυσι. Μπορεί ένας λόγος να είναι ότι οι μαθητές μπήκαν σε ένα σύστημα για πρώτη χρονιά, και μάλιστα μετά δύο χρόνια πανδημίας και τηλεκπαίδευσης κατά την οποία η αξιολόγησή τους ήταν χαλαρή. Ομως, δεν είναι αυτός ο μόνος λόγος της αποτυχίας.

Κάθε χρόνο σχεδόν ο ένας στους τρεις υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων –το πλαίσιο των οποίων είναι πολύ πιο δύσκολο από τις ενδοσχολικές– έχει μέσο όρο βαθμολογίας κάτω από τη βάση του 10. Ουσιαστικά, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω του στρεβλού συστήματος αξιολόγησης, οι μαθητές μπορούν να προαχθούν από κάθε τάξη χωρίς γνώσεις σε βασικά μαθήματα. Εχει συμβεί μαθητής να προάγεται με πολύ καλούς βαθμούς σε γυμναστική και αγγλικά, σε δύο μαθήματα να έχει 11-12, και σε γλώσσα, άλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία ελληνικά, Ιστορία να έχει 6, 7, 8. Ουδείς στο υπουργείο έχει μελετήσει τέτοιες περιπτώσεις όχι για να «τιμωρήσει» τον μαθητή, αλλά για να μην τον αφήνει να προχωράει χωρίς να καλύπτει βασικά του κενά;

Οι μαθητές κινούνται με πολλές διαφορετικές ταχύτητες, ανάλογα και με το κοινωνικοοικονομικό προφίλ της οικογένειάς τους. Ταυτόχρονα, το ελληνικό σχολείο κρύβει πολλές στρεβλώσεις και από ακαδημαϊκή σκοπιά αλλά και στη διοικητική του λειτουργία. Χρειάζεται μελέτη σε βάθος και σχέδιο, τα αποτελέσματα των οποίων θα φανούν μετά την ολοκλήρωση μιας κυβερνητικής θητείας. Γι’ αυτό δεν προσφέρονται για όσους θέλουν να τα εξαργυρώσουν προ της κάλπης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή