Η «ειδική διαδρομή» της λεωφόρου Κηφισού

Η «ειδική διαδρομή» της λεωφόρου Κηφισού

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το σλάλομ, για να αποφύγει το αυτοκίνητο τις λακκούβες, γίνεται σχεδόν μηχανικά. Συμβαίνει σε όλους τους οδηγούς για τις διαδρομές που ακολουθούν σε σχεδόν καθημερινή βάση και έχουν εξοικειωθεί με κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, με κάθε «σαμαράκι», με κάθε βύθισμα, με κάθε κακοτεχνία. Και το διάστημα των ολιγοήμερων διακοπών δεν είναι αρκετό για να φύγει από την οδηγική μνήμη ο «χάρτης» με τις κακοτοπιές των οικείων διαδρομών.

Μετά την επιστροφή από τις διακοπές, λοιπόν, σχεδόν μηχανικά οδήγησα στην Κηφισού, στην κάθοδο προς Φάληρο. Τα προβληματικά σημεία με τις μικρότερες ή μεγαλύτερες λακκούβες, με τη διαλυμένη άσφαλτο, με τις τρύπες που μπορεί να αποδειχθούν παγίδες για τον απρόσεκτο οδηγό, έχουν εντυπωθεί στον αυτοσχέδιο χάρτη της καθημερινής διαδρομής.

Σχεδόν μηχανικά η μείωση της ταχύτητας, η αλλαγή λωρίδας, ο ελιγμός για να καβαλήσει το αυτοκίνητο τη λακκούβα και να μην πέσει η ρόδα μέσα. Και κάπου εκεί αναρωτήθηκα «γιατί είναι ακόμη ανοιχτές οι λακκούβες;».

Στις αρχές του καλοκαιριού έγιναν κάποιες εργασίες στη λεωφόρο Κηφισού. Επί της ουσίας, μπαλώθηκαν κάποιες λακκούβες. Δεν ξέρω με ποιο κριτήριο. Γιατί, ενώ ορισμένες έκλεισαν, έστω και πρόχειρα, έστω βιαστικά, έστω και με εξoγκώματα, πλέον, εκεί που πριν υπήρχαν τρύπες, με τρόπο που δημιουργεί βεβαιότητα ότι σε λίγους μήνες τα πρόχειρα μπαλώματα θα αρχίσουν να ξηλώνονται, σε άλλα σημεία της πολύπαθης λεωφόρου Κηφισού οι λακκούβες έμειναν άθικτες.

Υπέθεσα τότε, ότι έγιναν κάποιες αρχικές παρεμβάσεις στα σημεία που ενδεχομένως ήταν πιο εύκολο να εργαστούν συνεργεία, καθώς μιλάμε για μια λεωφόρο με κίνηση όλο το 24ωρο. Ή, ενδεχομένως, διορθώθηκαν οι ζημιές που θεωρήθηκαν πιο επικίνδυνες. Υπέθεσα, επίσης, ότι για τα υπόλοιπα προβληματικά τμήματα της Κηφισού θα συνεχίζονταν οι εργασίες εκεί γύρω στον Δεκαπενταύγουστο, όταν κατά κανόνα μειώνεται δραστικά ο όγκος των αυτοκινήτων που κινούνται στο λεκανοπέδιο. Ως εκ τούτου, θα ήταν και μικρότερη η όχληση και τα προβλήματα από την πιθανή διακοπή κυκλοφορίας σε κάποια ή κάποιες λωρίδες του δρόμου.

Η επιστροφή, όμως, μετά τον Δεκαπενταύγουστο στην Αθήνα έδειξε ότι δεν υπήρξε τέτοιος προγραμματισμός. Αδηλο πότε θα συνεχιστούν οι εργασίες για την αποκατάσταση των προβληματικών σημείων του οδοστρώματος. Αγνωστο αν υπάρχει καν σχετικός σχεδιασμός.

Με δεδομένο, πάντως, ότι η λεωφόρος Κηφισού είναι μία από τις πλέον κομβικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου και εξυπηρετεί τεράστιο όγκο οχημάτων σε καθημερινή βάση, θα έπρεπε να είναι αυτονόητος ο σχεδιασμός παρεμβάσεων για τη διατήρηση του οδοστρώματος σε καλή κατάσταση. Εγκαιρα, πριν το ξεφλούδισμα της ασφάλτου εξελιχθεί σε λακκούβες-παγίδες για διερχόμενα αυτοκίνητα. Αλλωστε, η καλή κατάσταση του οδοστρώματος σίγουρα θα διευκολύνει και την κίνηση των οχημάτων, θα συμβάλλει στην ομαλοποίηση της κυκλοφορίας που σταθερά, στις ώρες αιχμής και όχι μόνο, αναδεικνύει την Κηφισού σε μία από τις πιο «φορτωμένες» διαδρομές. Τουλάχιστον, ας μη θυμίζει ειδική διαδρομή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή