«Εσείς οι δημοσιογράφοι…»

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πολλές ραδιοφωνικές εκπομπές οι ακροατές στέλνουν μηνύματα και σχολιάζουν τα κακώς κείμενα, της πολιτικής, της οικονομίας και πολλάκις της δημοσιογραφίας. Τούτες τις μέρες του πένθους, όταν οι δημοσιογράφοι μιλούν για τα προβλήματα των σιδηροδρόμων, πάντα βρίσκεται κάποιος που θα πει: «Τώρα μας τα λέτε; Να τα λέγατε πριν το δυστύχημα. Αλλά έτσι είστε εσείς οι δημοσιογράφοι. Πάντα κατόπιν εορτής…».

Η αλήθεια είναι πως έτσι είμαστε εμείς οι δημοσιογράφοι. Κατόπιν εορτής ασχολούμαστε με τα θέματα. Για τα προεόρτια υπάρχουν τα μέντιουμ και οι προφητείες αγίων που σουλατσάρουν σε ταμπλόιντ πρωτοσέλιδα. Οταν, για παράδειγμα, έσκασε το θέμα των υποκλοπών πολλοί εξ ημών ασχοληθήκαμε επισταμένως με τις υποκλοπές. Αν, τις ημέρες που οι βουλευτές της Ν.Δ. συγκάλυπταν το σκάνδαλο στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, εμείς γράφαμε για τον σιδηρόδρομο, πάλι θα υψώνονταν φρύδια. «Αυτό είναι το θέμα μας τώρα; Τι θέλετε να κρύψετε;».

Δύο είναι τα εντυπωσιακά στοιχεία σε αυτού του τύπου τα μηνύματα. Πρώτον το «α λα Αρβύλα» τσουβάλιασμα των πάντων και δεύτερον η ατράνταχτη πίστη ότι «δεν τα είπαμε πριν το δυστύχημα». Λέμε «πίστη», διότι α) ουδείς μπορεί να παρακολουθεί όλα τα ΜΜΕ, όλο το εικοσιτετράωρο, β) ουδείς μπορεί να θυμάται όλα όσα έχουν μεταδοθεί· μπορεί δηλαδή να ειπώθηκαν πράγματα για τον σιδηρόδρομο, αλλά επειδή ακριβώς ήταν πριν από το δυστύχημα, ουδείς τα πρόσεξε.

Αν κάποιος ανατρέξει στο ηλεκτρονικό αρχείο της «Καθημερινής» (kathimerini.gr) θα βρει εκατοντάδες άρθρα για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο αείμνηστος Αντώνης Καρκαγιάννης, συχνός επιβάτης των τρένων, στηλίτευε τα χάλια τους σχεδόν κάθε μήνα. Κάμποσες φορές είχαν γίνει Κύριο Αρθρο, όπως πριν από επτά μήνες: «Οι πρόσφατες βλάβες και οι ακινητοποιήσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο έρχονται για μία ακόμη φορά να δείξουν ότι το τρένο εξακολουθεί να είναι χαμένο στοίχημα για την Ελλάδα» (30.7.2022). Η κάλυψη ήταν συνεχής: «Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για ένα φανάρι του ΟΣΕ» (3.3.2013)· «Η ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου διαμορφώνεται στο 2,84 έναντι 4,30 που είναι ο μέσος όρος της Ε.Ε. Χειρότερο δίκτυο από του ΟΣΕ συναντά κανείς μόνο στην Κροατία (2,73) και στη Ρουμανία (2,40)» (22.4.2017)· «Το τρένο-βέλος πρόθυμο, αλλά το δίκτυο ασθενές» (25.1.2021).

Το εκπληκτικό είναι άλλο. Στη χώρα με τη χαμηλότερη αναγνωσιμότητα εφημερίδων στον δυτικό κόσμο, υπάρχουν οι πιο παθιασμένες απόψεις για τη δημοσιογραφία. Πώς δηλαδή θέλουν να ενημερώνονται κάποιοι; Να τους χτυπά το πρωί την πόρτα ο δημοσιογράφος για να τους πει «ξέρετε, οι σιδηρόδρομοι είναι σε μαύρο χάλι;».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή