Πενήντα ημέρες και τα «σπασμένα»

Πενήντα ημέρες και τα «σπασμένα»

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η απόφαση αυτή δεν έγκειται στους εκβιασμούς και στα τελεσίγραφα του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, το οποίο φάνηκε πολύ κατώτερο των περιστάσεων και υπηρέτησε μια μετριοπαθή στάση. Η θέση του απέναντι στο πρωτοφανές κίνημα των καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε ήταν αναντίστοιχη της ιστορικότητας του αγώνα. Η σημερινή εντολή τους για διακοπή του ρεύματος τη Δευτέρα φανέρωσε πως υπηρετούν την πολιτική βούληση της εξουσίας όπως ορίζει και η θεσμική τους θέση».

Κάπως έτσι δικαιολόγησαν την απόφασή τους να αποχωρήσουν από το κτίριο του Ρεξ «οι καλλιτέχνες, οι εργαζόμενες/οι στις τέχνες, τα σπουδαστά» τα μεσάνυχτα της Κυριακής 2 Απριλίου, έπειτα από 50 μέρες κατάληψης. «Αφουγκραζόμεν@», όπως γράφουν, «τη μεταβλητότητα του αγώνα αποφασίζουμε να βάλουμε μια άνω τελεία».

Επειτα από 50 ημέρες οι «εργαζόμενοι στον χώρο των Τεχνών – κατάληψη Ρεξ» είναι αναμενόμενο να φέρονται όπως θέλουν και να κάνουν ό,τι τους καπνίσει. Μπορεί να βάλουν μια άνω τελεία ή μια παρένθεση στον αγώνα τους για να θυμηθούμε ότι γίνονται και παραστάσεις στο Εθνικό ή ένα ερωτηματικό μήπως και επανέλθουν στις επάλξεις. Δεν χρειαζόταν να μας πουν ότι δεν υπέκυψαν στο «τελεσίγραφο» ή καλύτερα στις εκκλήσεις του Εθνικού Θεάτρου που τους καλούσε να αποχωρήσουν από το κτίριο τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, μία εβδομάδα πριν πάρουν την απόφασή τους. Είναι λυπηρό αλλά έγινε παραπάνω από φανερό ποιοι έπαιρναν τις αποφάσεις 50 ημέρες τώρα και ποιοι ήταν απλοί παρατηρητές των γεγονότων. Τα «σπασμένα» που κυμαίνονται μεταξύ 400.000 και 500.000 ευρώ θα τα πληρώσουμε όλοι μας.

Δεν μπορώ να φανταστώ τη διοίκηση ενός πολιτιστικού οργανισμού με την ιστορία και το κύρος του Εθνικού Θεάτρου να θέλει να βλέπει τις σκηνές του κλειστές και αμπαρωμένες και το καλλιτεχνικό του έργο σε μια κατάσταση αναμονής. Γι’ αυτό και δεν μπορώ να καταλάβω την αμηχανία της όλο αυτό το διάστημα. Δεν περιμένει κανείς τον διευθυντή του θεάτρου να βγάλει μόνος του τους καταληψίες από το κτίριο, αλλά δεν μπορεί το αρχαιότερο θέατρο της χώρας να γίνεται υποχείριο μιας μικρής ομάδας ανθρώπων που εκτός των άλλων δεν έχουν σχέση και με το ίδιο το Εθνικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή