Στο μυαλό του Βαρβιτσιώτη

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν μπορεί να ξέρει κανείς τι είχε στο μυαλό του ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όταν έλεγε ότι «σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που θρηνούν τον αδικοχαμένο, αλλά θρηνούν και οι οικογένειες των ανθρώπων που πήγαν για να φέρουν πίσω ένα μισθό, ένα μεροκάματο, και σήμερα βρίσκονται κατηγορούμενοι για δολοφονία».

Ηταν μια δήλωση απολύτως άστοχη, απολύτως θλιβερή, προσπάθησε να την εξηγήσει, ότι άλλο εννοούσε από αυτό που καταλάβαμε όλοι, να αποδώσει την ερμηνεία της στην κακή αντιπολίτευση που θέλει να τον πλήξει, και στο τέλος ζήτησε συγγνώμη. Eίναι βέβαιο πάντως ότι αν ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε το αυτονόητο, να ξυπνήσει δηλαδή το πρωί μετά την τραγωδία στο «Blue Horizon», να πάει στο γραφείο του και να αφοσιωθεί στη δουλειά του, αντί να περιφέρεται από το ένα τηλεοπτικό παράθυρο στο άλλο για καφενειακής λογικής συζητήσεις, ίσως να ήταν περισσότερο χρήσιμος.

Γίναμε θεατές ενός φρικτού γεγονότος που οδήγησε στον θάνατο τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη από την Κρήτη. Ηταν μια εγκληματική ενέργεια για την οποία θα λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη τα τέσσερα μέλη του πληρώματος. Οι ευθύνες όμως δεν σταματούν εκεί, προχωρούν πολύ πιο βαθιά από τον καταπέλτη του πλοίου.

Το «Blue Horizon» απέπλευσε με τον καταπέλτη ανοιχτό, αλλά δεν αποτελεί εξαίρεση. Ολοι ταξιδεύουμε με πλοία, γνωρίζουμε ποια είναι η συνήθης πρακτική. Ο κανόνας να μη λύνονται οι κάβοι ή να ξεκινούν οι μηχανές προτού ανέβει ο καταπέλτης δεν τηρείται τις περισσότερες φορές στα λιμάνια της χώρας, ακόμη και παρουσία στελεχών του Λιμενικού. Κι όπως δήλωναν στην «Κ» καπετάνιοι, αυτό γίνεται για να αναχωρούν πιο γρήγορα τα πλοία. Επίσης, στο σημείο δεν βρίσκονταν λιμενικοί για να επιβλέπουν. Κατά μία εκδοχή, ένας λιμενικός βρισκόταν δεκάδες μέτρα μακριά, παρότι το πλοίο δεν είχε ακόμη φύγει.

Τα πρώτα στοιχεία και σχεδόν όλες οι μαρτυρίες συμφωνούν ότι δεν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα, παραβιάστηκαν διατάξεις περί ασφαλούς μεταφοράς και προστασίας των επιβατών, αλλά και οι υποχρεώσεις διάσωσης από τη στιγμή που βρέθηκε άνθρωπος στη θάλασσα. Δεν έχουμε λοιπόν απλώς να κάνουμε με μια εγκληματική ενέργεια, με μια «κακή στιγμή», αλλά με ένα σύνολο από παράνομες πρακτικές, με έλλειψη επαγγελματισμού και παράβαση καθήκοντος. Εδώ έρχεται η ευθύνη της πολιτείας. Ο αυστηρός έλεγχος ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας τηρούνται και αναθεωρούνται, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στελεχώνουν επαρκώς τα πλοία τους, οι λιμενικοί κάνουν τη δουλειά τους. Η «κακή στιγμή» έρχεται όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Αυτά θα θέλαμε να ακούσουμε από τον κ. Βαρβιτσιώτη στην επόμενη τηλεοπτική παρουσία του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT