Το ματ του κ. Σπίρτζη

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν κίνηση ματ η δήλωση του κ. Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος είπε ότι «επισκέφθηκα τον πρόεδρο της Βουλής και ζήτησα να ενεργοποιήσει το άρθρο 86 παρ. 5 του Συντάγματος, που ορίζει ότι ένας πρώην υπουργός μπορεί να ζητήσει, παρά την ύπαρξη παραγραφής, τη διερεύνηση κατηγοριών για το πρόσωπό του» (21.3.2024).

Είναι κίνηση ματ, διότι έχει απόλυτο δίκιο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Παύλος Μαρινάκης απαντώντας ότι πρόκειται για πυροτέχνημα, αφού «ο κ. Σπίρτζης γνωρίζει ότι η συγκεκριμένη διαδικασία, δεδομένου ότι για εκείνον ισχύει η αποσβεστική διαδικασία γιατί η αλλαγή πιάνει από το 2019 και μετά, δεν θα οδηγήσει σε ποινικές συνέπειες για τον ίδιο και το κάνει εκ του ασφαλούς. Δεν οδηγείται σε ποινική δίωξη ακόμη και αν γίνει η διαδικασία, οπότε το κάνει εκ του ασφαλούς» (21.3.2024).

Το πρώτο που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι και η έσχατη κίνηση στο σκάκι γίνεται εκ του ασφαλούς. Ουδείς θυσιάζει το παραμικρό. Απλώς ο αντίπαλος δεν έχει επιλογές, είναι χαμένος από χέρι. Αυτό μας οδηγεί στο δεύτερο χαρακτηριστικό της κίνησης του κ. Σπίρτζη. Οποιαδήποτε δήλωση του κ. Μαρινάκη δεν θα είχε ελπίδες. Με την τωρινή ενισχύθηκε η καχυποψία. Η αποσβεστική διαδικασία (που ίσχυε πολλά χρόνια κι ευτυχώς άλλαξε η προηγούμενη κυβέρνηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη) θύμισε τις πομπές του πολιτικού συστήματος και τον τρόπο με τον οποίο θάφτηκαν πολλές ευθύνες υπουργών για διάφορα σκάνδαλα. Ας μην ξεχνάμε ότι τον Μάιο του 2009 η κυβέρνηση του «ενδιάμεσου» Καραμανλή έκλεισε πρόωρα και αιφνιδιαστικά τη Βουλή. «Με την κίνηση αυτή, με τη λήξη δηλαδή της παρούσης κοινοβουλευτικής περιόδου, παραγράφονται όλα τα εκκρεμή σκάνδαλα της περιόδου 2004-2007», έγραφε το «Βήμα» (9.5.2009).

Δεύτερον, ο κ. Μαρινάκης επί της ουσίας υπονόησε ότι μπορεί να υπάρχουν ευθύνες υπουργών για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά απλώς ο… «εξυπνάκιας» κ. Χρήστος Σπίρτζης δεν θα λογοδοτήσει ποινικώς γι’ αυτές. Συνεπώς, μπορεί και ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής να έχει αντίστοιχες ευθύνες, τις οποίες η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να ψάξει.

Βεβαίως, ακόμη κι αν έλειπαν οι αποσβεστικές προθεσμίες, εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να στοιχειοθετηθούν ποινικές ευθύνες υπουργών για το δυστύχημα αυτό καθαυτό. Η μη υπογραφή της σύμβασης «717» δεν οδηγεί αναγκαστικώς σε δυστυχήματα. Για τα Τέμπη παρενέβησαν και άλλοι παράγοντες και, επομένως, δεν υπάρχει «αιτιώδης συνάφεια», που λένε και οι νομικοί. Μπορεί όμως να υπάρχουν περίεργες λαδιές για τη διαβόητη «τηλεδιοίκηση», που θα αποκαλυφθούν σκαλίζοντας –έστω με λάθος σκεπτικό– το θέμα. Και ίσως αυτό να φοβάται η κυβέρνηση, και ο κ. Καραμανλής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή