«Δίαιτα» στη διδακτέα ύλη από τον κ. Φίλη

«Δίαιτα» στη διδακτέα ύλη από τον κ. Φίλη

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι προγραμματικές δηλώσεις του νέου υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με εξέπληξαν. Κατ’ αρχήν, διαπιστώνω πόσο αλλάζει τους ανθρώπους η μετάβασή τους στην πολιτική. Ενας δημοσιογράφος, όπως ο Νίκος Φίλης με σημαντική διαδρομή, θα έπληττε αφάνταστα εάν διάβαζε γλυκασμούς του στυλ: «Δεν θέλουμε μόνο ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, αλλά κι ένα σχολείο στο οποίο να ανθίζουν τα παιδιά μας» ή «Για μας, όλα τα παιδιά έχουν το δικό τους θρανίο στο σχολείο και σ’ αυτό το θρανίο θέλουμε να γραφτεί το ονοματεπώνυμό τους, είτε είναι ελληνικό, είτε ξενικής προέλευσης», όπως είπε ο κ. Φίλης. Είναι από τις λίγες αποστροφές της –2.450 λέξεων– ομιλίας του κ. Φίλη για τις οποίες θεωρώ ότι έπρεπε να επανεξετασθούν. Αλλά πολιτικός δεν είμαι και δεν ξέρω ποιο είναι το πολιτικό ακροατήριο στο οποίο θέλει να απευθυνθεί.

Ωστόσο πιστεύω ότι πολλά καρπούζια δύσκολο να χωρέσουν στην ίδια… ομιλία, χωρίς να πλήξουν την αξιοπιστία της στους ειδικούς.

Από την άλλη, οι προγραμματικές δηλώσεις Φίλη άφησαν θετική εντύπωση, διότι πρωτίστως διαπνέονταν από ρεαλισμό. Δεν ήταν ούτε σαν λίστα σούπερ μάρκετ με αιτήματα, γραμμένη από την ΟΛΜΕ, ούτε και μπροσούρα των σκληροπυρηνικών φοιτητικών μειοψηφιών, όπως αυτές εκφράζονται από την ελάσσονος δυναμικής νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ.

Αντίθετα, ο κ. Φίλης, μέσω της εκφώνησης της συγκεκριμένης ομιλίας –υποθέτω και της συγγραφής της–, έδειξε πολιτικό που έχει καθίσει και δύο ώρες μαζί με το παιδί του για να δει τι μαθαίνει στο σχολείο. Ας πούμε, ένα καίριο πρόβλημα του ελληνικού σχολείου είναι ο όγκος της ύλης. «Ηρθε η ώρα να μιλήσουμε για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν και τα παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν. Ηρθε η ώρα να μιλήσουμε για τις δυσκολίες της ύλης, τις ασυνέχειες, τα άλματα, τα παράλογα που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα τα παιδιά», τόνισε ο κ. Φίλης. Στοίχημα είναι και η αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ο κ. Φίλης προτάσσει το γερμανικής κοπής μοντέλο, καθώς δεσμεύτηκε για τη θεσμοθέτηση 4ου σχολικού έτους στα ΕΠΑΛ για όσους αποφοίτους επιθυμούν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Ο νέος υπουργός Παιδείας, μιλώντας για «ορισμένες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος που πρέπει να σταματήσουν», προέταξε τις εκτεταμένες αποσπάσεις εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης, παρά τα μεγάλα κενά. «Θα προχωρήσουμε σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης», είπε. Φιλόδοξος στόχος, αφού μάλλον ο κ. Φίλης δεν γνωρίζει πως επί Μπαλτά-Κουράκη φέτος αποσπάστηκαν προεκλογικά 2.504 εκπαιδευτικοί σε μητροπόλεις, διοικητικές υπηρεσίες, ΑΕΙ/ΤΕΙ, ενώ πέρυσι είχαν αποσπαστεί 2.067 εκπαιδευτικοί. Επίσης, στο γραφείο της κ. Φρόσως Κιάου έφθασαν αιτήματα για 6 αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε γραφείο μόνο για τις τρεις εβδομάδες της θητείας της υπηρεσιακής κυβέρνησης. Eτσι για να μην ξεχνιόμαστε…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή